کد خبر: ۳۴۱۹۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳
گزارش کامل مراسم توپ طلای 2015

تیم منتخب سال 2015 اعلام شد/پنجمین توپ طلا برای مسی+تصاویر

امشب از بین لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و نیمار بهترین بازیکن سال 2015 و همچنین برترین‌های فوتبال جهان معرفی خواهند شد.
آفتاب‌‌نیوز :
پس از ماه‌ها انتظار و معرفی نامزدهای برترین‌های فوتبال جهان در سال 2015، امشب همه نگاه‌ها به زوریخ خواهد بود؛ جایی که قرار است از بین سه ستاره فعلی فوتبال جهان یعنی لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و نیمار بهترین بازیکن جهان مشخص شود و ارزشمند‌ترین جایزه فردی فوتبال جهان را به نام خود ثبت کند.

در کنار این عنوان جوایز دیگری از جمله بهترین مربی مردان، بهترین فوتبالیست زن و بهترین مربی زن سال جهان و همچنین جایزه ریاست فیفا نیز به یکی از نامزدهای مربوطه در هر بخش اهدا خواهد شد.

گزارش زنده از مراسم توپ طلای 2015

در زیر گزارش زنده ایسنا از مراسم توپ طلای فوتبال جهان را می‌خوانیم.

16:15

کاکا فوتبالیست برزیلی قرار است توپ طلا را به یکی از سه بازیکن نامزد اهدا کند. کاکا آخرین فوتبالیستی است که غیر از مسی و رونالدو برنده توپ طلای فوتبال جهان شده است. در واقع آخرین بازیکنی که غیر از رونالدو و مسی برنده توپ طلا شد، کاکا بود و به همین خاطر قرار است او امشب بر روی سن حاضر شود و توپ طلای فوتبال جهان را به برنده آن اهدا کند.

سال گذشته تیری آنری مهاجم سابق تیم ملی فرانسه توپ طلا را به کریستیانو رونالدو اهدا کرد.

16:25:

امشب در زوریخ قرار است بهترین فوتبالیست سال و فوتبالیست زن سال در کنار بهترین مربی زن و مرد سال و همچنین زننده زیباترین گل سال و جایزه ریاست فیفا مشخص شود.

جایزه بهترین فوتبالیست سال را 207 کاپیتان و مربی ملی فوتبال جهان و روزنامه‌نگاران معتبر جهان با همکاری مجله فرانس فوتبال فرانسه انتخاب خواهند کرد.

همچنین در جایزه زیباترین گل سال از بین گل‌های آلساندرو فلورنزی هافبک رم، ریلا وندل از تیم گویینائو برزیل و لیونل مسی از بارسلونا انتخاب خواهد شد. این عنوان را تنها کاربران سایت فیفا انتخاب می‌کنند و در واقع برنده آن تاکنون مشخص شده و قرار است امشب آن را فیفا اعلام کند. این سه گل از بین 10 گل برتر سال مشخص شد. در نهایت تیم منتخب سال 2015 فوتبال جهان قرار است انتخاب شود که 25 هزار نفر در رای‌گیری آن شرکت کردند.

مجری مراسم امشب گالا کیت آبدو روزنامه‌نگار اسکای اسپورت انگلیس است که مانند سال گذشته در مراسم حضور خواهد داشت.

غیبت سپ بلاتر رییس سابق فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) از نکات جالب این مراسم است که باعث خواهد شد عیسی حیاتو رییس موقت فیفا در مراسم حضور داشته باشد. حیاتو قرار است جایزه ریاست فیفا را به برنده آن اهدا کند.

16:30:

یک سال پیش این موقع کمتر کسی فکر می‌کرد که سرنوشت مسی و انریکه تغییر کند و این دو بخت نخست برنده شدن توپ طلا و بهترین مربی سال باشند. بارسلونا یک سال پیش پس از شکست برابر سوسیداد وارد حاشیه شد و سپس در ادامه غیبت مسی در تمرین‌های روز بعد از شکست برابر سوسیداد باعث شد تا خیلی‌ها گمانه‌زنی کنند دوران مسی و بارسا به پایان رسیده و حتی گمانه‌زنی‌ها درباره پیوستن مسی به تیم‌های متمولی چون منچسترسیتی و چلسی به گوش رسید ولی در نهایت مسی در بارسا ماند و سال 2015 به این تیم کمک کرد تا به سه گانه فوتبال اروپا برسد تا امشب در سوئیس او و انریکه بخت نخست برنده شدن توپ طلای فوتبال جهان و عنوان بهترین مربی باشند.

گزارش زنده از مراسم توپ طلای 2015

16:45

هریستو استوویچکوف بازیکن سابق بارسلونا نظر جالبی درباره توپ طلا دارد. او عنوان کرد: شما نمی‌توانید یک اسطوره را با یک انسان معمولی مقایسه کنید. مسی قابل مقایسه با هیچ بازیکنی نیست و نباید او را با رونالدو مقایسه کرد. مسی بهترین بازیکن جهان است و توپ طلا بیشتر حق اوست. او قبلا چهار بار توپ طلا را فتح کرده و امسال قطعا برای پنجمین بار توپ طلا را کسب خواهد کرد. مسی تمام نشدنی است. او همیشه برای خود انگیزه ایجاد می‌کند و هیچ وقت از پیشرفت خسته نمی‌شود.

طعنه‌های استوویچکوف به رونالدو به همین جا ختم نشد و او در ادامه گفت: لوئیس سوارس باید به همراه مسی و نیمار در بین سه نامزد نهایی توپ طلا می‌بود. مثلث هجومی بارسلونا سال رویایی را پشت سر گذاشت و حق‌شان در بین سه نامزد نهایی بود.

البته چندی پیش نیز الیور کان از کریستیانو رونالدو حمایت کرد و عنوان کرد‌: توپ طلای 2015 به او می‌رسد. کان عنوان کرد نباید رونالدو را به این خاطر که می‌گوید بهترین بازیکن است مورد سرزنش قرار داد چرا که حتما بهترین بازیکن هست.

گزارش زنده از مراسم توپ طلای 2015

آرسن ونگر سرمربی آرسنال نیز نظر خود را درباره توپ طلا عنوان کرد و گفت: همان طور که قبلا گفتم من دشمن توپ طلا هستم ولی توپ طلا باید به مسی برسد. فوتبال فراتر از یک جایزه فردی است و به نظر من توپ طلا به روح فوتبال آسیب وارد می‌کند و باعث تخریب آن می‌شود. اینکه فوتبال را در یک جایزه خلاصه کنیم و به یک بازیکن بدهیم اصلا کار درستی نیست. من همان طور که بارها گفتم مخالف چنین جایزه‌ای در فوتبال هستم. فوتبال یک ورزش گروهی است. همین سه بازیکنی که اینجا حضور دارند اگر هم‌تیمی‌هایشان عملکرد خوبی نداشتند نمی‌توانستند به این موفقیت برسند.

او در پایان گفت: نیمار خیلی خوب توانسته به سطح مسی و رونالدو برساند و من فکر می‌کنم در سال‌های آینده بتواند این دو را به چالش بکشاند.

17:00

مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال جهان از ساعت 18:30 به وقت اروپا یعنی ساعت 21 به وقت ایران آغاز خواهد شد. این مراسم قرار است در کانگرس هاوس، سالن مجللی در شهر زوریخ سوئیس برگزار شود که این سالن اغلب محل برگزاری کنسرت‌های موسیقی است.

مراسم توپ طلا را شبکه‌های مختلف تلویزیونی به صورت زنده پوشش خواهند داد تا علاقه‌مندان به فوتبال برنده این جایزه ارزشمند را از بین رونالدو، مسی و نیمار ببینند.

از سال 2008 تاکنون این جایزه بین مسی و رونالدو دست به دست می‌شود. مسی 4 بار و رونالدو 3 بار برنده این عنوان شده است. در سال 2007 که کاکا توپ طلا را کسب کرد، رونالدو در رده دوم قرار گرفت و مسی سوم شد و بعد از آن این دو بازیکن اجازه ندادند که کسی به ارزشمند‌ترین جایزه فردی فوتبال جهان برسد.

در سال 2010 رونالدو بین سه نامزد نهایی حضور نداشت و بعد از اینکه مسی توپ طلا را کسب کرد، اینیستا و ژاوی دوم و سوم شدند و این سال تنها سالی بود که رونالدو در بین سه نامزد نهایی حضور نداشت.

امسال شانس مسی آرژانتینی نسبت به دو گزینه دیگر بیشتر است. همچنین قرار است علاوه بر بهترین بازیکن زن و مرد سال جایزه ریاست فیفا و زننده زیباترین گل سال نیز مشخص شود. در نهایت نیز تیم منتخب سال فوتبال جهان انتخاب خواهد شد جایی که گفته می‌شود بازیکنان بارسا و رئال بیشترین حضور را در آن دارند.

17:20

از بارسلونا، دنی آلوز، اینیستا، مسی و نیمار به زوریخ سفر کرده‌اند تا شانس‌شان برای حضور در تیم منتخب زیاد باشد. از رئال مادرید نیز رونالدو، خامس و راموس مسافر زوریخ شده‌اند. به نظر می‌رسد این 7 بازیکن در تیم منتخب سال حضور داشته باشند و باید منتظر نفراتی چون پوگبا، بوفون و آلابا در بین تیم منتخب سال باشیم.

17:40

لیونل مسی در حالی امشب وارد مراسم خواهد شد که همه منتظر هستند تا ببینند کت عجیب و غریب او برای سال 2015 به چه شکل خواهد بود. او در 4 سال گذشته با 4 کت و شلوار عجیب در مراسم گالا حاضر شد و این بار شرکت دولچه اند گابانا کت جدید مسی را چند ساعت قبل از مراسم رونمایی کرد که باز هم به شکلی عجیب و منحصر به فرد طراحی شده است. در واقع مسی به خاطر داشتن این کت و شلوارهای عجیب در مراسم توپ طلا، معروف شده است.

کت های احتمالی مسی 2015
گزارش زنده از مراسم توپ طلای 2015

کت های قبلی مسی در مراسم گالا
گزارش زنده از مراسم توپ طلای 2015

17:50

خورخه سامپولی سرمربی تیم ملی شیلی که با این تیم توانست عنوان قهرمانی کوپا آمریکا را برای اولین بار برای کشور شیلی به دست بیاورد به عنوان سه مربی برتر سال در بین نامزدهای نهایی در مراسم گالا حضور دارد. سامپولی درباره حضورش در مراسم گالا گفت: خیلی خوشحالم که کارم در تیم ملی شیلی دیده شد و در این مراسم حضور دارم. باید از بازیکنانم تشکر کنم که توانستند در سال 2015 این افتخار را برای شیلی کسب کنند. من باید به مراسم گالا می‌آمدم چراکه دو مربی دیگر ترجیح دادند نیایند (با خنده). نمی‌شد که من نیایم. ولی جدای از شوخی من خودم را یکی از بهترین مربیان دنیا می‌دانم و شخصی که قادر است شرایط را تغییر دهد و در لحظه می‌تواند تصمیم‌گیری کند.

سرمربی تیم ملی شیلی در ادامه گفت: مسی شانس زیادی برای برنده شدن به عنوان مرد سال جهان دارد. تازه بدترین چیز در دنیای فوتبال این بود که او با نیمار و سوارس رابطه خوبی داشت و مثلث خطرناکی در خط حمله تشکیل داده بود. در هر صورت من کار مسی را در سال 2015 می‌پسندم و رای من برای بهترین بازیکن او بود.

18:10

مقامات برگزاری مراسم توپ طلای فوتبال جهان از دریافت پیام‌های مشکوک از طرف گروه تروریستی داعش قبل از مراسم توپ طلای 2015 خبر دادند. آنها هیچ کس همراه با کوله پشتی یا کیف حق نزدیکی به محل فرش قرمز گالا را نخواهد داشت و از تمامی افراد بازرسی بدنی انجام خواهد شد و هیچ کس بدون بازرسی بدنی وارد مراسم نخواهد شد.

رونالدو در زوریخ
گزارش زنده از مراسم توپ طلای 2015
18:25

هر سه نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان در زوریخ حضور دارند. رونالدو اولین نفری بود که خود را به ساختمان محل برگزاری رقابت‌ها رساند و بعد از آن مسی و نیمار به ترتیب ساختمان شدند.

امسال شصتمین سال این مراسم است و در کل کشورهای آلمان و هلند موفق‌ترین کشورها در کسب توپ طلا بودند. جایزه بهترین بازیکن فوتبال جهان در سال 1956 برای اولین بار به سر استندی ماتئوس بازیکن انگلیسی تیم بلکپول رسید. حالا بعد از شصت سال در زوریخ قرارا ست از بین مسی، رونالدو و نیمار یک بازیکن به عنوان مرد سال فوتبال جهان انتخاب شود.

مجله فرانس فوتبال ایده اهدای جایزه بهترین بازیکن را سال 1956 معرفی کرد و پس از آن همراه فیفا این جایزه ارزشمند هر ساله به بهترین بازیکن فوتبال جهان می‌دهد در واقع از سال 2010 بود که فیفا همراه با مجله فرانس فوتبال همکاری مشترکی برای اهدای جایزه توپ طلا داشت.

لیونل مسی تاکنون چهار بار توپ طلا را به خود اختصاص داده است و پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ ازا ین حیث محسوب می‌شود. کریستیانو رونالدو، میشل پلاتینی، یوهان کرایف و مارکو فان باستان هر کدام سه بار برنده این عنوان شده‌اند.

18:33

گل لیونل مسی به تیم ملی ایران به عنوان یکی از شاهکارهای مسی در چند سال گذشته قرار است در کلیپ مربوط به این بازیکن پخش شود. لیونل مسی در کنار نیمار و کریستانو رونالدو نامزدهای کسب عنوان بهترین‌های فوتبال جهان هستند. هر ساله فیفا در معرفی نامزدهای کسب عنوان بهترین بازیکن کلیپی از صحنه‌های منحصر به فرد و جالب این بازیکنان را منتشر می‌کند که از مسی قرار است کلیپی منتشر شود که یکی از صحنه‌های آن گل زیبای او به علیرضا حقیقی در وقت ‌های اضافه دیدار آرژانتین و ایران در جام جهانی 2014 برزیل است.

18:45

توپ طلا که دست پیدا کردن به آن آرزوی هر فوتبالیستی است، در واقع یکی از ده ها جایزه معتبری است ‏که خانواده جواهر ساز معروف ایتالیایی- فرانسوی میه ریو در پاریس می سازند‎.

این خانواده که جواهر سازی در آن قدمتی 400 سال دارد، یکی از معروف ترین جواهرسازان دنیا هستند ‏که محصولات شان توسط خانواده های سلطنتی و ثروتمندان بزرگ دنیا مورد استفاده قرار می گیرد‎.‎فرانسوا و الیور میه ریو که مدیران فعلی این جواهر سازی هستند، چهاردهمین نسل این خانواده محسوب ‏می شوند که این شغل را ادامه می دهند‎.

18:50

نشست خبری سه نامزد نهایی توپ طلای فوتبال جهان در آستانه شروع شدن است. قبل از اینکه این سه بازیکن در نشست خبری حاضر شوند کاکا که آخرین فوتبالیستی است که غیر از مسی و رونالدو برنده این جایزه شده در نشست خبری کوتاهی حاضر شد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

کاکا در این نشست خبری گفت: همیشه یک نوع سیستم چرخشی برای برنده شدن توپ طلا بوده است. چند سال پیش رونالدو و زیدان به صورت چرخشی این جایزه را کسب کردند و افرادی چون فیگو، رونالیدنیو، من (کاکا)، ریوالدو و کاناوارو این جایزه را کسب کردند. بعد از این چرخش نوبت به سلطنت مسی و رونالدو رسید و من فکر می‌کنم این کاملا عادلانه است که جایزه توپ طلا بین دو بازیکن تقسیم شود. مسی و رونالدو هر دو فوتبالیست‌های فوق‌العاده‌ای هستند و به نظر من خیلی سخت است که از بین دو بازیکن یک نفر را به عنوان بهترین بازیکن انتخاب کرد.

کاکا در ادامه گفت: فکر می‌کنم برنده شدن رونالدو و مسی در این سال‌ها باید فوتبال برزیل را بیدار کرده باشد و فکر می‌کنم محصول آن نیز ظهور نیمار بوده است. او از وقتی در اروپا بازی کرده رشد بی‌نظیری داشته است و اکنون خیلی پخته تر عمل می‌کند و من فکر می‌کنم زمان تنها مانع نیمار برای رسیدن به توپ طلا باشد و امیدوارم هر چه سریعتر نیمار به این عنوان برسد و این افتخار را برای فوتبال برزیل کسب کند. قطعا برای فوتبال ما خیلی مهم است که برنده توپ طلا از کشورمان باشد.

18:55

در ابتدا نیمار مهاجم تیم فوتبال برزیل در نشست خبری شروع به سخنرانی کرد و گفت: در ابتدا باید بگویم که خیلی خوشحالم که در کنار دو بازیکن بزرگ فوتبال جهان حضور دارم که هر دویشان را تمجید می‌کنم. امیدوارم من نیز روزی بتوانم مثل آن‌ها به بازیکن بزرگی تبدیل شوم. من از نتایجی که با بارسلونا در این سال گرفتم و عملکرد فردی خودم خوشحالم و به همین خاطر باید از لیونل و بقیه هم‌تیمی‌هایم تشکر کنم که بدون آن‌ها نمی‌توانستم موفق باشم. فکر می‌کنم همه ما در زندگی هدف‌های خاصی داریم و در رسیدن به آن‌ها پستی و بلندی‌هایی را تجربه می‌کنیم. باید اعتراف کنیم که این دو فوتبالیست (مسی و رونالدو) هنوز دارند تاریخ‌سازی می‌کنند و خیلی سخت است که بتوان آن‌ها را کنار زد و باید هر دوی آن‌ها را تمجید کنیم که در این جایگاه هستند. نیمار در پاسخ به سوال خبرنگاری که از مسی و رونالدو از او سوال کردند گفت: دوست دارم یک پای هر کدام را می‌داشتم. هر دوی این بازیکنان بسیار بزرگ هستند و خیلی دوست دارم که مثل آن‌ها باشم.

19:00

کریستیانو رونالدو بعد از نیمار پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود و گفت: توپ طلا جایزه خاص و ویژه‌ای محسوب می‌شود. شما در طول سال سخت تلاش می‌کنید تا در نهایت به افتخارات مهمی برسید. نه تنها جوایز تیمی بلکه جوایز فردی هم در پایان سال برای شما مهم هستند. توپ طلا جایزه زیبایی است و خوشحالم که باز هم برای رسیدن به آن نامزد شدم. این هشتمین بار است که من اینجا هستم و قطعا برای من افتخار بزرگی است که یک سال دیگر خودم را در سطحی نگه دارم که در بین نامزدهای نهایی توپ طلا باشم. این یک جایزه منحصر به فرد و خارق‌العاده است.

رونالدو در ادامه گفت: شعار من در زندگی مسئولیت‌پذیری و تلاش بسیار زیاد است. باید در کارتان جدی باشید که بتوانید 8 بار نامزد توپ طلا شوید و من جدی بودم. ما همه استعداد فوتبال داریم ولی استعداد بدون سخت‌کوشی ارزش خاصی ندارد. من فوتبال بازی کردن دوست دارم و همچنین عاشق رکوردشکنی هستم. رونالدو نیز با تمجید از مسی گفت: مسی پای چپ خیلی قوی‌ای دارد و من خیلی دوست داشتم که پای چپ او را می‌داشتم.

19:05

لیونل مسی شانس نخست برنده شدن توپ طلای فوتبال جهان نیز در نشست خبری خود گفت: دقیقا همان طور که کریستیانو اشاره کرد باید بگویم که بودن اینجا به خودی خود باعث افتخار است و برای من خیلی زیباست که اینجا در بین سه نامزد نهایی حضور دارم. اینجا هستم که لذت ببرم. اگر من برنده شوم یا دیگری برنده شود برایم هیچ فرقی ندارد و اگر کس دیگری غیر از من برنده شود، همان طور لذت خواهم برد که خودم برنده شدم. ولی باید بگویم که خوشحال می‌شوم اگر پنجمین توپ طلایم را نیز کسب کنم. هر سال تلاش می‌کنم که از سال قبل عملکرد بهتری داشته باشم. سال گذشته نیز عملکرد خوبی داشتیم ولی امسال به نظر من بارسلونا فوق‌العاده بود و سال را با اتفاقات خیلی خوبی به پایان رساندیم و همه خوشحال بودند و این برای ما اتفاق بزرگی بود.

در ادامه خبرنگاری از لیونل مسی پرسید اگر ابتدای فوتبال از شما سوال می‌کردند کسب 5 توپ طلا را ترجیح می‌دهید یا یک قهرمانی در جام جهانی چه می‌گفتید که او گفت: بارها به این سوال پاسخ دادم و جواب من این است که جام جهانی را ترجیح می‌دهم. این سوال اصلا برای من اهمیت ندارد و مشخص است که جام جهانی برای من اهمیت بیشتری دارد.

او درباره خریدهای جدید بارسلونا گفت: حضور آردا توران و آلکسیس تیم ما را قوی‌تر از قبل کرده و من از این بابت خوشحالم که دو بازیکن خیلی خوب به جمع ما اضافه شدند.

19:10

کریستیانو رونالدو همچنین در نشست خبری خود به سوالی که کاربران شبکه‌های اجتماعی در اختیار خبرنگاران قرار داده بودند نیز پاسخ داد. یکی از این سوالات این بود که چرا که او در منچستریونایتد شماره 7 را انتخاب کرد. او گفت: وقتی به منچستر رسیدم خواستند که شماره 28 را به من بدهند ولی مربی (الکس فرگوسن) به من گفت نه. باید شماره 7 را بپوشی. همان موقع یک لحظه ترسیدم چرا که می‌دانستم دیوید بکام آن پیراهن را می‌پوشید و این پیراهن بین هواداران منچستریونایتد جایگاه ویژه‌ای دارد. از آن زمان شماره 7 عدد خوش‌شانسی برای من بود و برایم جالب بود.

رونالدو در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا فشاری برای کسب توپ طلا روی او هست یا نه گفت: اگر فشاری هم باشد مثبت است. اگر شما بخواهید توپ طلا را کسب کنید باید تلاش زیادی به خرج دهید که من این کار را در طول سال انجام می‌دهم. حتی بدون کسب جایزه تیمی من به صورت فردی تلاش زیادی کردم. فکر می‌کنم عملکردم موفقیت‌آمیز بود.

خبرنگاری از رونالدو درباره فساد در فوتبال سوال کرد که او گفت: ترجیح می‌دهم به این سوال‌ها پاسخ ندهم چرا که بحران و فساد برای فوتبال و به صورت کل برای زندگی چیز خوبی نیست. من فقط تمرکزم روی کاری است که انجام می‌دهم. متاسفانه این چیزها در فوتبال رخ داده است که نباید رخ می‌داد.

بهترین بازیکن دو سال گذشته فوتبال جهان در ادامه گفت: اگر من اینجا هستم به این خاطر است که سال خوبی داشتم ولی شانس مسی و نیمار برای کسب توپ طلا بیشتر از من است. من به خاطر رای مربیان و کاپیتان‌ها اینجا هستم ولی مسی شرایط بهتری نسبت به من دارد و من این را قبول دارم که آن‌ها به خاطر سال خیلی خوبی که با بارسلونا داشتند شانس بیشتری برای کسب توپ طلا نسبت به من دارند. به هر حال این جایزه‌ای است که کاپیتان‌ها یعنی بعضی از هم‌تیمی‌های من، مربیان تیم‌های ملی و کارشناسان انتخاب می‌کنند. طبیعی است که وقتی این افراد به شما رای می‌دهند و شما را قابل می‌دانند خوشحال باشید.

19:20

در قسمتی از نشست خبری از لیونل مسی سوال شد که نیمار، هم‌تیمی‌اش را توصیف کند و او گفت نیمار دیگر جانشین و وارث کسی نیست. او خود به خودی خود بزرگ است. او تمام آنچه یک بازیکن برای ستاره شدن لازم دارد را در اختیار دارد و قابلیت زیادی دارد تا به بازیکن بزرگی تبدیل شود. نیمار علاوه بر اینکه فوتبالیست بزرگی است، انسان بزرگی هم هست.

همچنین نیمار درباره مسی گفت: نه تنها او را در زمین فوتبال ستایش می‌کنم بلکه او خارج از زمین فوتبال نیز کسی است که همیشه الگوی من بوده و من او را ستایش می‌کنم. او واقعا یک الگو برای همه محسوب می‌شود. 9 سال است که نامزد کسب توپ طلا می‌شود. دلیل خیلی واضحی دارم که او را به عنوان الگوی خودم معرفی کنم. سعی می‌کنم مثل مسی شود و مثل او رکورد بزنم و جا پای مسی بگذارم.

او در ادامه گفت: نمی دانم که مسی و رونالدو بهترین فوتبالیست تاریخ هستند یا نه ولی از کسانی که فوتبال‌شان را دیده‌ام مسی و رونالدو بهترین فوتبالیست‌های جهان هستند. من بازی‌های مسی را در زمین و تمرین می‌بینم و همیشه او را ستایش می‌کنم و اغلب بازی‌های رونالدو را در تلویزیون می‌بینم. امیدوارم که پای راستم مثل پای راست رونالدو شود و پای چپم مثل پای چپ مسی. من از آرامش و خونسردی آن‌ها در زمین فوتبال درس می‌گیرم.

نیمار ادامه داد: من هنوز هم‌سطح مسی و رونالدو نیستم. آن‌ها الگوهای بزرگ محسوب می‌شوند و آن‌ها را بسیار تمجید می‌کنم و البته می‌خواهم آن‌ها را شکست دهم.

نیمار در پاسخ به این سوال که از مسی و رونالدو وقتی هم‌سن او بودند بیشتر گل زده است گفت: از این بابت خوشحالم. گلزنی و کسب قهرمانی افتخار بزرگی محسوب می‌شود و البته من به تنهایی آن‌ها را به دست نیاوردم و باید به همین خاطر از هم‌تیمی‌هایم نیز تشکر کنم.

هر سه نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان در نهایت در کنار هم عکسی به یادگار گرفتند و نشست خبری را ترک کردند تا با پوشیدن لباس رسمی، خودشان را برای مراسم بهترین‌های فوتبال جهان آماده کنند.

مسی و رونالدو نیمار در گذر زمان
تیم منتخب سال 2015 اعلام شد/مسی: فتح جام جهانی را به 5 توپ طلا ترجیح می‌دهم/ رونالدو: کاش پای چپ مسی را داشتم+تصاویر
19:45

56 درصد از کاربران توئیتر مسی را برنده توپ طلای 2015 می‌دانند. همچنین در دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز شانس مسی برای کسب توپ طلا نسبت به رونالدو و نیمار بیشتر است.

19:50

عیسی حیاتو رییس موقت فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) وارد مراسم بهترین‌های فوتبال جهان در زوریخ شد.

در حالی مراسم توپ طلای امشب برگزار می‌شود که یک قانون عجیب باعث شد مارادونا که خیلی‌ها او را بهترین بازیکن تاریخ می‌دانند نتواند توپ طلا را کسب کند. از زمانی که جایزه بهترین بازیکن فوتبال جهان از سوی مجله فرانس فوتبال به بهترین بازیکن سال داده می‌شد تا سال 1995 قانون عجیبی وجود داشت که به هیچ بازیکن غیراروپایی جایزه توپ طلا را نمی‌دادند. یعنی همان دورانی که مارادونا بازی می‌کرد. به همین خاطر خیلی راحت مارادونا نتوانست به جایزه توپ طلا دست پیدا کند. ولی از آن سال به بعد هموطن مارادونا یعنی مسی توانست جبران کند و تاکنون 4 بار این جایزه را کسب کرده و در آستانه کسب پنجمین توپ طلا قرار گرفته که او را نسبت به سایر فوتبالیست‌ها متمایز می‌کند.

مودریچ در گالا
تیم منتخب سال 2015 اعلام شد/مسی: فتح جام جهانی را به 5 توپ طلا ترجیح می‌دهم/ رونالدو: کاش پای چپ مسی را داشتم+تصاویر

20:20

مراسم توپ طلای فوتبال جهان در سال 2015 آغاز شد و ستاره‌های فوتبال جهان یکایک با عبور از فرش قرمز خود را به محل برگزاری رساندند. افرادی چون سرخیو راموس و پل پوگبا به دلیل محبوبیت بالا به امضا کردن پیراهن و عکس‌های خودشان پرداختند.

عناوین مراسم بهترین‌های فوتبال جهان به شرح زیر است:

بهترین بازیکن

کریستیانو رونالدو، نیمار، لیونل مسی

بهترین مربی سال

لوئیس انریکه، پپ گواردیولا، خورخه سامپائولی

بهترین فوتبالیست زن سال

چارلی لیود، آیا میاما، سلیا ساسیچ

بهترین مربی زن سال

جی الیس، مارک سامپسون و نوریا ساساکی

جایزه زیباترین گل سال

لیونل مسی، آلساندرو فلورنزی و وندل لیرا

جایزه ریاست فیفا و تیم منتخب سال 2015 فوتبال جهان

20:55

تنها دقیقه دیگر مراسم بهترین های فوتبال جهان شروع می‌شود و همه نگاه‌ها به زوریخ خواهد بود. آخرین فردی که از فرش قرمز رد شد کریستانو رونالدو بود. او تمامی پیراهن های هواداران را امضا کرد تا اینکه یک پیراهن گرت بیل به او نشان داده شد تا امضا کند که رونالدو از کنار آن عبور کرد. در حال حاضر همه چیز آماده شروع مراسم بهترین های فوتبال جهان در سال 2015 است.

21:00

مراسم بهترین های فوتبال جهان در سال 2015 با اجرای کیت آبدو و جیمز نسبیت آغاز شد و خوشامدگویی آن‌ها به حضار آغازبخش مراسم گالای 2015 بود.

همچنین بیش از 100 هزار در کانال یوتیوب فیفا در حال دیدن پخش زنده مراسم هستند و میلیون‌ها نفر نیز از طریق شبکه های تلویزیونی مراسم گالا را دنبال می کنند.

21:07

پس از کریستانو رونالدو ، لیونل مسی و سپس نیمار وارد محل برگزاری مراسم شدند و عکس سلفی به یادگار انداختند.

21:20

تیم منتخب سال 2015 فوتبال جهان اعلام شد و بازیکنان معرفی شده هر کدام وارد سکو شدند.

تیم منتخب سال 2015 به شرح زیر است:

دروازه‌بان: مانوئل نویر (آلمان،‌ بایرن مونیخ)

مدافعان: تیاگو سیلوا (برزیل،‌پاری سن ژرمن) - سرخیو راموس (اسپانیا، رئال مادرید) - مارسلو (برزیل،‌ رئال مادرید) - دنی آلوس (برزیل، بارسلونا)

هافبک‌ها: پل پوگبا (فرانسه، یوونتوس) - لوکا مودریچ (کرواسی، رئال مادرید) - آندرس اینیستا (اسپانی، بارسلونا)

مهاجمان: نیمار (برزیل،‌بارسلونا) - مسی (آرژانتین، بارسلونا) - رونالدو (پرتغال، رئال مادرید)

21:30

بعد از اینکه صحبت‌های لاوتزی با تمجید از لیونل مسی هم‌تیمی‌اش مطرح شد، مراسم انتخاب بهترین مربی زن فوتبال جهان آغاز شد که طی آن جید الیس به عنوان بهترین مربی زن فوتبال جهان در سال 2015 انتخاب شد.

تیم سال فیفا
تیم منتخب سال 2015 اعلام شد/مسی: فتح جام جهانی را به 5 توپ طلا ترجیح می‌دهم/ رونالدو: کاش پای چپ مسی را داشتم+تصاویر
21:35

در ادامه مراسم انتخاب بهترین مربی فوتبال جهان در سال 2015 برگزار شد که طی آن لوئیس انریکه به عنوان بهترین مربی فوتبال جهان در سال 2015 انتخاب شد. او همراه بارسلونا توانست به سه گانه در فوتبال اروپا دست یابد.

دیگر گزینه‌ها پپ گواردیولا سرمربی سابق بارسلونا و خورخه سامپائولی سرمربی تیم ملی شیلی بود که در رده‌های بعدی قرار گرفتند. البته تنها سامپائولی در این مراسم حاضر بود.

21:50

جایزه بازی جوانمردانه فیفا به سازمان های حمایت از مهاجران رسید که نقش مهمی در ساماندهی این قشر در سال 2015 داشت اهدا شد. او پس از دریافت این جایزه گفت: خیلی خوشحالم که تلاش‌هایم برای افزایش روحیه بازی جوانمردانه ثمر داده است. سال گذشته ما بحران مهاجران را داشتیم و با این بحران خیلی مهم و جهانی روبه‌رو بودیم. مردمان بی‌گناه خانه‌هایشان را ترک کردند و به دنبال جایی امن برای خود و خانواده‌شان بودند. مهم بود که آن‌ها را درک کنیم.

22:05

زننده زیباترین گل سال به ریرا وندل رسید تا این عنوان از دست لیونل مسی برود.

22:10

رونالدو درباره خود در این مراسم گفت: من هنوز یک بچه ام، یک بچه بزرگ. هدف من این است که به تیمم کمک می کنم که قهرمان شود. که گل بزنیم و بخشی از تیم باشم. این کاری است که عاشق آن هستم. این کاری است که باعث لذت من می شود. هوادارانم در سراسر دنیا مرا دنبال می کنند و دوست دارند. فوق العاده است. شخصی خوشحالم و به خاطر این موضوع احساس می کنم که شخص مهمی هستم. هر فصل برای من یک چالش است که بهتر از همیشه باشم. هنوز جوانم. هنوز سال های بیشتری را می خواهم و می خواهم مردم را خوشحال کنم.

22:16

چارلیلیو بازیکن تیم ملی زنان آمریکا به عنوان برترین فوتبالیست زن سال 2015 معرفی شد و پس از کسب این عنوان با هواداران خود عکس یادگاری گرفت. او سومین آمریکایی است که بعد از میاهام و آوی وامباخ به عنوان فوتبالیست زن سال انتخاب می‌شود.

22:23

در نهایت برای انتخاب بهترین فوتبالیست سال 2015 که آخرین عنوان مراسم زوریخ بود کاکا به روی صحنه آمد تا از بین لیونل مسی، نیمارو کریستیانو رونالدو جایزه توپ طلا را به یکی از این ستاره بدهد. در نهایت این لیونل مسی بود که توانست به عنوان بهترین فوتبالیست سال 2015 جهان انتخاب شود و برای پنجمین بار این عنوان را به خود اختصاص داد و برترین فوتبالیست جهان شد تا رکوردش را جاودانه‌تر از قبل کند. مسی در حالی این عنوان را کسب کرد که همسر و فرزندش در بین تماشاگران حاضر بودند. خورخه مسی پدر لیونل مسی نیز در بین حاضران بود و نکته جالب واکنش‌های پسر اول لیونل مسی یعنی تیاگو به سخنرانی وی بود.

تیم منتخب سال 2015 اعلام شد/پنجمین توپ طلا برای مسی+تصاویر

همچنین از برندگانی که امشب عناوین مختلف برترین‌های فوتبال جهان را به خود اختصاص دادند دعوت شد تا به روی سن بیایند که در کنار هم عکس یادگاری بگیرند.

لیونل مسی 72 درصد از آرا را که مربوط به مربیان،‌ کاپیتان‌ها و کارشناسان فوتبال جهان به خود اختصاص داد تا قاطعانه به عنوان برترین فوتبالیست سال انتخاب شود. این در حالی است که رقیب او کریس رونالدو 24 درصد و 4 درصد نیز به نیمار رسید.

تیم منتخب سال 2015 اعلام شد/پنجمین توپ طلا برای مسی+تصاویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
arvin
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
2
1
مسی بهترین بازیکن جهان
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین