کد خبر: ۳۴۲۱۳۳
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

شورش در ندامتگاه‌های گواتمالا

دوشنبه شب دو شورش در دو ندامتگاه گواتمالا رخ داد که در یکی پنج زندانی کشته شدند و در دیگری 19 زندانبان و رئیس زندان به مدت 10 ساعت گروگان گرفته شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
 نخستین شورش در زندان «چیمالتنانگو» واقع در مرکز کشور گواتمالا ،واقع در آمریکای مرکزی، رخ داد که در جریان آن پنج زندانی کشته و هشت نفر دیگر مجروح شدند.

«المر سوسا» معاون وزیر کشور گواتمالا در این مورد گفت، این شورش در ساعت 18 و 50 دقیقه به وقت محلی (4 و 50دقیقه صبح امروز تهران)، اتفاق افتاد. وی در این رابطه به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

در شورش دیگر که در زندان «فرایخانس 2 » واقع در مرکز گواتمالا ، رخ داد، زندانیان که اغلب آنها وابسته به باندهای خیابانی «سالوا تروچا» بودند ، به مدت 10 ساعت 19 زندانبان افزون و رئیس زندان را به گروگان گرفتند ، اما هیچ قربانی یا مجروحی در این رابطه گزارش نشده است.

دلیل این شورش ، تقاضای یک دستگاه چاپ و تعمیر چندین تلویزیون در سلول های آنها بر اساس دستور قضایی بود و مقام ها پس از اینکه قول دادند به خواسته های زندانیان عمل می کنند ، کنترل زندان را دوباره در دست گرفتند.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس،در حادثه مشابهی در دوازدهم دی ماه جاری در گواتمالا درگیری های خشونت آمیز در یک زندان دست کم هشت کشته و 20 زخمی بر جا گذاشت. 

نزاع بین دو زندانی به نبرد بین گروه های تبهکار رقیب در زندان پورتو باریوس واقع در حدود 185 کیلومتری شمال شرقی پایتخت منجر شد. حدود یک هزار زندانی در این زندان بسر می برند که گنجایش آن تنها 400 نفر است. 

در رویداد دیگری در این کشور در ماه نوامبر 2015 ، 16 زندانی در یک شورش کشته شدند که سه تن از آنها گردن زده شده بودند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین