کد خبر: ۳۴۲۶۸
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۸۴ - ۱۱:۵۴
الوطن تحلیل کرد:

نگراني اسراييل از تهدید ایران و سوریه دروغ است

آفتاب‌‌نیوز : اين روزنامه به نقل از يك منبع نظامي نزديك به پيمان آتلانتيك شمالي نوشت: اسراييل در حالي از برنامه هسته‌اي ايران ابراز نگراني مي‌كند كه علاوه بر ده‌ها بمب هسته‌اي، سلاح‌هاي شيميايي و ميكروبي پر قدرت در اختيار دارد.

الوطن افزود: اسراييل سلاح‌هاي شيميايي در اختيار دارد كه خطر آنها به مراتب بيشتر و بدتر از سلاح‌هاي هسته‌اي آن است.

به نوشته اين روزنامه، در دهه نود كه روابط عراق به رهبري صدام‌و آمريكا بحراني شده بود، اسراييل توانست با استفاده از حربه تهديد صدام هزاران تن مواد خام شيميايي براي ساخت سلاح به دست آورد.

الوطن با بيان اينكه اسراييل توانست به استفاده از مواد خام به دست آمده گازهاي فلج‌كننده اعصاب بسازد، نوشت: ابراز نگراني اسراييل از امكان حمله شيميايي عراق باعث شد كه آمريكا علاوه بر خدمات، كارشناساني براي مجهز کردن اسراييل به سلاح‌هاي شيميايي راهي آن کشور كند.

اسراييل همچنين توانست هزاران وسيله پيشگيري و مقابله با سلاح‌هاي شيميايي را از آمريكا دريافت کند تا در صورت بروز هر گونه تهديدي به سرعت بتواند آنها را بين مردم خود توزيع كند.

به نوشته این روزنامه، سلاح‌هاي شيميايي و ميكروبي اسراييل كه بخشي از آنها بر روي زندانيان فلسطيني و حيوانات آزمايش شده است موجب بروز بيماري‌هايي مي‌شود كه درمان آنها تاكنون ناشناخته مانده است.

الوطن اضافه كرد: مواد شيميايي مورد نياز اسراييل از سوي آمريكا و از طريق فرودگاه كندي در نيويورك با پوشش صادرات به كشورهاي اروپايي از جمله هلند، بلژيك، بريتانيا و ايتاليا حمل و سپس از طريق كاميون راهي اسراييل مي‌شد.

به نوشته اين روزنامه يك فروند هواپيماي بویينگ اسراييلي كه سال ‪۱۹۹۲‬ بر فراز يكي از مناطق حاشيه‌اي آمستردام پايتخت هلند منفجر شد نيز حامل مواد شيميايي بود.

الوطن نوشت: دولت هلند تحت فشارهاي آمريكا و اسراييل مجبور به سرپوش گذاشتن بر اين مسئله شد اما آثار ناشي از اين انفجار هنوز در ميان ساكنان اين منطقه وجود دارد.

اين روزنامه در ادامه به نقل از منبع خود اضافه كرد: كشورهاي غربي و به ويژه آمريكا نمي‌توانند خواستار خالي شدن خاورميانه از سلاح‌هاي كشتار جمعي شوند چرا كه در ارسال ميلياردها دلار مواد شيميايي به اسراييل دست دارند.

به نوشته الوطن، در زمان حاضر بخش اعظمي از سياست‌هاي جنگي رژيم اسراييل بر توسعه و تقويت سلاح‌هاي كشتار جمعي به ويژه سلاح‌هاي شيميايي و ميكروبي متمركز شده است هر چند اين سياست از سوي طيف ميانه رو رژيم اسراييل مورد انتقاد قرار گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین