کد خبر: ۳۴۳۲۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

تابش: رئیس‌ جمهور پیگیر حقوق نامزدهای ردصلاحیت‌ شده باشد

دولت در سیاست داخلی، صرفاً منتظر توفیق در سیاست خارجی نبود و همین احساس امنیتی که طیف‌ها و گروه‌های مختلف در کشور از جمله روشنفکران و هنرمندان و نویسندگان مسئله بسیار مهمی است.
آفتاب‌‌نیوز : نماینده مردم یزد در مجلس گفت: رئیس‌جمهور باید با پیگیری دقیق حقوق ثبت‌نام‌کنندگان فضا را به سمتی ببرد که تایید صلاحیت‌ها بر مدار قانون انجام شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا تابش با اشاره به ردصلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان در سراسر کشور گفت: البته تا زمانی که نتایج به صورت رسمی اعلام نشود، نمی‌توان در این خصوص اظهارنظر کرد، اما مسئله این است که در میان نمایندگان فعلی نیز بسیاری ردصلاحیت شده‌اند و من رابطه معناداری میان ردصلاحیت و عدم احراز صلاحیت ندیدم.

نماینده مردم اردکان و یزد با اعلام خبر تایید صلاحیت خود، اعلام کرد: ابتدا در استان با مشکلاتی روبرو شدم، اما در ‌‌نهایت صلاحیتم از مرکز تایید شد و صلاحیت چهار الی پنج نماینده دیگر اصلاح‌طلب مجلس یعنی آقایان پزشکیان، تاجگردون و محجوب نیز تایید شده‌است.

او گفت: نمایندگان شاخص معتدل و اصلاح‌طلب داخل مجلس تایید صلاحیت شده‌اند و عده زیادی هم با مشکل عدم احراز صلاحیت روبرو شده‌اند که امیدواریم پس از بررسی مجدد و رصد دوباره وضعیت صلاحیت این نمایندگان درصد تایید صلاحیت‌شده‌ها در هر دو طیف اصلاح‌طلب و معتدل‌ها متوازن باشد و به رقمی برسد که ان‌شاءالله امکان مشارکت حداکثری فراهم شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به موفیت دولت در سیاست خارجی و در اولویت قرار گرفتن مسائل سیاست داخلی، خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم دولت در سیاست داخلی، صرفاً منتظر توفیق در سیاست خارجی نبود و همین احساس امنیتی که طیف‌ها و گروه‌های مختلف در کشور از جمله روشنفکران و هنرمندان و نویسندگان مسئله بسیار مهمی است.

او ادامه داد: ‌همین مسئله استقبال گسترده در مرحله ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی، فارغ آسیب‌های احتمالی، توفیق دولت در سیاست داخلی است و آن‌چنان که به شخص آقای روحانی گفتم، سیاستی که از سوی دولت در پیش گرفته شد، منجر به حضور طیف وسیع ثبت‌نام‌کنندگان شد و به همین دلیل رئیس‌جمهور امروز هم باید مدافع حقوق این طیف گسترده باشد.

نماینده مردم اردکان و یزد در مجلس یادآور شد: رئیس‌جمهور باید با پیگیری دقیق حقوق ثبت‌نام‌کنندگان فضا را به سمتی ببرد که تایید صلاحیت‌ها بر مدار قانون انجام شود.

تابش در پایان تصریح کرد: دقت و زمانمند بودن هیات‌های اجرایی در بررسی صلاحیت‌ها و استناد به استعلام‌های مراجع چهارگانه برای تایید یا ردصلاحیت نامزد‌ها در مرحله نخست در کنار ثبت‌نام طیف گسترده داوطلبان، همگی نشان از توفیق دولت در عرصه سیاست داخلی دارد، بماند که مسائل و مشکلاتی هم وجود دارد که باید همزمان با اجرایی شدن برجام در اولویت نخست دولت قرار بگیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین