کد خبر: ۳۴۳۸۲۴
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم: حذف نامزدها جفا در حق ملت است

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم عنوان کرد: حذف و طرد نامزدهای خدمتگزار و دلسوز و پایبند به نظام و علاقه مند به مصالح ملّی با بهانه های واهی و اتهامات بی اساس و گاه با عنوان تعجب انگیز(عدم احراز صلاحیت) نه تنها ظلم در حق آنان، که جفا در حق ملّت و ضربه به نظام است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پایگاه اطلاع رسانی این مجمع، در این بیانیه که به مناسبت اعلام صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی صادر شد، آمده است: نظارت استصوابی شورای نگهبان که قطع نظر از همه ملاحظات، اینک با تفسیر آن شورای محترم از قانون اساسی و مصوبه مجلس، جزئی از قانون انتخابات شده است، نباید چنان تلقی و اعمال شود که به معنای دو مرحله ای بودن انتخابات باشد.

بیانیه حاکی است: چنین امری نقض قانون و تضییع حق ملّت و ظلم است؛ بعلاوه بازتاب های بیرونی آن برای جمهوری اسلامی نامناسب است و در نهایت به تضعیف نقش و جایگاه شورای نگهبان در ذهن و دل ملّت منجر خواهد شد؛ تنها با یک انتخابات عادلانه و پرشور با مشارکت واقعی و حداکثری همه جناح های سیاسی کشور می توان به سرمایه ای ارزشمند برای آینده پیشِ رو دست یافت.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: مداخله نابجا و غیرقانونی افراد و نهادهای غیرمرتبط با انتخابات و احساس هرگونه تحمیل و فشار به سلامت انتخابات لطمه خواهد زد؛ انتخابات پیش رو فرصتی برای گفت وگوی ملّی و آشتی و دوستی و همکاری در عین رقابت سالم است.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در این بیانیه آورده است: دریغ است که این فرصت ارزشمند با اتهام زنی، دروغ پردازی، شایعه سازی و تخریب چهره های ارزشمند ملّی و سرمایه های گرانقدر اجتماعی از دست برود؛ از همه رسانه ها و افراد دارای تریبون و مجال تبلیغ، برادرانه درخواست داریم که با پاسداشت اخلاق و حفظ حرمت ها، انتخابات اسفند94 را به خاطره ای خوش در تاریخ سیاسی ایران معاصر تبدیل کنند.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین