کد خبر: ۳۴۴۰۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱

خاکسپاری شهدای یمنی در مازندران+تصاویر

خاکسپاری شهدای یمنی در مازندرانشهدای مقاومت مردمی یمن در آمل تشییع و خاکسپاری شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
پیکرهای اکرم الغفاری، محمد حسن العجزی، علی حُزام البَشاوُل و علی محمد المروانی پس از اقامه نماز میت به امامت آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران از مقابل امامزاده ابراهیم آمل تا بقعه متبرکه ناصرالحق تشییع و در جوار آن خاکسپاری شد. 

در این مراسم علامه شرف الدین رئیس اتحادیه علمای یمن، حجت الاسلام الحیدری رئیس حزب الله عراق و برخی علما و شخصیت های سیاسی و جبهه های مردمی کشورهای سوریه، عراق، یمن و نماینده حزب الله لبنان به همراه مسئولان و مردم مازندران حضور داشتند. 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فروردین امسال در نخستین حمله عربستان به یمن شماری از مردم مظلوم این کشور مجروح و از مجروحان اعزامی برای مداوا به ایران 5 تن شهید شدند. 

با بازگشت پیکر یکی از این شهدا با مجروحان مداوا شده به یمن، عربستان به هواپیمای حامل پیکر این 4 شهید اجازه فرود نداد و با اجازه مقامات یمن قرار شد این پیکرها در ایران خاکسپاری شود. 

از آن جا که 12 قرن پیش شماری از مردم مومن مازندران به دفاع از مردم یمن در این کشور شهید شدند و مقبره این شهدا با نام شهدای طبری در شهر سعده است، این قرابت فرهنگی و تاریخی موجب شد تا پیکر شهدای یمنی هم در مازندران دفن شود.  

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
0
7
یاد وصیت ریچارد فرای افتادم.همینجوری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
6
1
ریچارد کجا شهدا کجا .
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
راست میگی واقعا ریچارد فرای کجا و به قول شما شهدای یمنی کجا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین