کد خبر: ۳۴۴۱۹۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
رونمایی از طرح جدید دولت برای کاهش آلودگی‌هوا؛

90 هزار خودرو جدید جایگزین تاکسی‌های فرسوده می‌شوند/ ارائه وام 20میلیونی+جزئیات بیشتر

از طرح نوسازی ناوگان و جایگزینی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رونمایی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اقتصادی- نشست رونمایی از طرح نوسازی ناوگان و جایگزینی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و جمعی از مدیران بانکی، پلیس، سازمان محیط زیست و معاونان برخی از وزارت‌خانه‌‌ها در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار شد.

به گزارش آفتاب، براساس این طرح که با هدف کاهش آلاینده‌ها و آلودکی هوا، افزایش رضایتمندی تاکسی‌رانها، صرفه‌جویی در سوخت مایع، رفاه عمومی و افزایش ایمنی تاکسی‌ها تهیه شده است، وزارت صنعت، وزارت نفت، سازمان حفاظت محیط زیست، گمرگ، پلیس راهور، ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و اتحادیه تاکسی‌رانی مشارکت دارند.

در این طرح که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آن را آماده کرده است، شرکت تامین‌کننده خودروها برعهده «ایران‌خودرو» است. همچنین منابع مالی آن از طریق سه بانک تجارت، پارسیان و ملت تامین می‌شود.‌دولت هم از محل تخفیفات گمرکی معادل 5 میلیون تومان برای هر تاکسی حمایت یارانه‌ای خواهد کرد.

در این طرح قرار است 90 هزار خودرو فرسوده از تاکسی‌رانی خارج و 90 هزار دستگاه خودرو جدید جایگزین آن‌ها شود. براساس گفته معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور؛ سقف تسهیلات درنظرگرفته شده در این طرح برای نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی، 20 میلیون تومان می‌باشد که با سفته و یک ضامن معتبر از ابتدای دهه فجر آغاز و تا پایان شهریور سال 95 ادامه خواهد داشت. 

در اسفندماه 8000 دستگاه، در فروردین‌ماه 7000 دستگاه و در ماه‌های بعد، در هر ماه 15 هزار دستگاه جایگزین می‌شود تا این‌که در پایان شهریورماه تمامی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده از ناوگان خارج و خودروهای نوع جایگزین خواهد شد.

نرخ سود این تسهیلات نیز 16 درصد و طی 48 قسط قابل بازپرداخت است. خودروهای موردنظر در این طرح که قرار است جایگزین خودروهای فرسوده شوند، شامل سمند و پژو است.

همچنین، محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در این مراسم با اشاره به توافقی که بین این سازمان و دستگاه‌های دیگر برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام شده است، اعلام کرد: در مجموع حدود 450 میلیارد تومان در ردیف‌های بودجه برای بازسازی و نوسازی حمل‌ونقل شهری در نظر گرفته شده که حدود 165 میلیارد تومان آن مربوط به جایگزینی همین 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
اميررضا رمضاني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
2
1
مگر خودروهاي نو ايران خودرو و سايپا آلاينده نيستند؟...
اصغری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
1
1
این طرحه خوبیه ولی همونطور که همه راننده میدونن اصطلاک ماشین های سایپا پایین تره وبرای ناوگان تاکسی داخل شهری بهتر و برای رانندگان عزیز هم کم خرج تره.تیبا و سایپا 131خیلیم عالین
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
0
1
ای کاش قبل از تاکسی ها یه فکری به حال مینی بوس ها و اتوبوس های فرسوده ناوگان عمومی می کردند. به شخصه فکر می کنم هر مینی بوس فیات با اتوبوس بنز 100 برابر یه تاکسی هوا رو آلوده می کنه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین