کد خبر: ۳۴۴۷۷۶
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳

راه‌اندازی قرارگاه انتخاباتی ناجا/ 250 هزار پلیس امنیت انتخابات را تامین می‌کنند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از ساماندهی بیش از 250 هزار مأمور پلیس در تأمین امنیت دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار اسکندر مومنی درگردهمایی تخصصی معاونان عملیات فرماندهی انتظامی استان‌های کشور با بیان اینکه تا پایان سال رویدادهایی چون راهپیمایی 22 بهمن، چهارشنبه‌سوری و از همه مهم‌تر دو انتخابات را پیش‌رو داریم، اظهارکرد: درهمین راستا قرارگاه نیروی انتظامی با هدف تأمین امنیت انتخابات و فراهم کردن بسترهای حضور شهروندان در صندوق‌های رأی و شرکت در دو انتخابات سرنوشت‌ساز ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه تأمین امنیت انتخابات در ناجا آغاز به کار کرده است، افزود: بیش از 250 هزار نفر از مأموران ناجا در قالب پلیس‌های تخصصی بسیج شده‌اند و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته تا انشاءالله با همکاری مردم و دستگاه‌ها شاهد انتخاباتی پرشور بوده و مردم رأی خود را به صندوق بریزند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه این نخستین بار است که دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به شکل همزمان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: دربعضی از شهرستان‌ها و صندوق‌ها ممکن است به نیروی بیشتری احتیاج باشد که در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

سردار مومنی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت قرارگاه جهادی آموزش در ناجا اشاره کرد و افزود: با تدبیر فرمانده ناجا از ابتدای امسال این قرارگاه راه‌اندازی شده و ارتقای آموزش‌ها و مهارت‌های فردی و سازمانی در دستور کار قرار گرفت که فعالیت این قرارگاه تا سال 96 ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، وی درباره تفاوت این طرح با استانداردسازی رفتار مأموران نیز گفت: در استانداردسازی رفتار بحث رفتار مدنظر است؛ اما در قرارگاه جهادی موضوع مهارت نیز مورد توجه قرار گرفته است که تاکنون نیز همین قرارگاه دستاوردهای خوبی داشته است.

افزایش عملیات‌ها و مأموریت‌های ناجا
جانشین فرمانده نیروی انتظامی به تشریح دستاوردهای این قرارگاه پرداخت و ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون سرقت اعم از سرقت‌های خرد و کلان کاهش داشته و در حوزه موادمخدر نیز افزایشی 20 درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال داشته‌ایم.

مومنی همچنین افزود: علی‌رغم افزایش مأموریت‌ها و عملیات‌های نیروی انتظامی در تمامی حوزه‌ها، تعداد شهدا و مجروحان عملیات‌ها بیش از 40 درصد کاهش داشته است؛ اما در سایر حوزه‌ها نیز عملیات‌ها و توفیقات پلیس افزایش داشته است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در پایان سخنانش بر ضرورت افزایش مهارت‌های فردی و سازمانی در نیروی انتظامی تاکید کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین