کد خبر: ۳۴۴۸۷۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
شورای نگهبان نتایج بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات خبرگان را به وزارت کشور اعلام کرد /این خبر تکمیل می‌شود

نتایج بررسی صلاحیت‌ داوطلبان خبرگان؛ 166‌نفر تائید و 207‌نفر ردصلاحیت شدند+اسامی

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از تایید صلاحیت 45 درصد از داوطلبان مجلس خبرگان خبر داد و گفت: صلاحیت 373 نفر بررسی شد که از این تعدادصلاحیت 207 نفر رد و صلاحیت 166 نفر نیز تائید شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- قائم مقام وزیر کشور گفت: 37 نفر از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان تهران تایید صلاحیت شدند.

 به گزارش آفتاب، حسینعلی امیری روز سه شنبه در شانزدهمین نشست روسای مراکز ایرنا افزود: شورای نگهبان نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را شب گذشته به وزارت کشور ارسال کرده است.

اسامی 37 نامزد تایید صلاحیت شده تهران برای انتخابات خبرگان را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

همچنین سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات از تایید صلاحیت 45 درصد از داوطلبان مجلس خبرگان خبر داد و گفت: صلاحیت 373 نفر بررسی شد که از این تعدادصلاحیت 207 نفر رد و صلاحیت 166 نفر نیز تائید شد.

سیامک ره پیک سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: برای کسانی که درباره صلاحیت خود شکایت دارند سه روز فرصت در نظر گرفته شده است تا به شورای نگهبان ارائه شکایت کنند تا دوباره صلاحیت آنان بررسی شود که ممکن است در بررسی‌ها تعداد تائید صلاحیت‌ها بیشتر شود.

همچنین علی‌اصغر ناصربخت معاون سیاسی فرماندار تهران گفت: در تهران 36 نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شده‌اند. 28 نفر هم اعلام انصراف داده و 105 نفر هم در تهران رد صلاحیت شده‌اند.

پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیدهای مجلس خبرگان از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور، اخبار متفاوتی بویژه در فضای مجازی در این زمینه منتشر شد که خبرگزاری ایسنا در گفت‌وگو با برخی داوطلبین مجلس خبرگان صحت این اخبار را جویا شد.

* یک عضو دفتر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از تایید صلاحیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعلام آن پیش از ظهر امروز به وی خبر داد.

* در پی تماس با حجت‌الاسلام علوی نماینده فعلی مجلس خبرگان و وزیر اطلاعات نیز خبر تایید صلاحیت وی تایید شد.

* همچنین سید احمد خمینی فرزند سید حسن خمینی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دیشب دیگر قطعی شد که شورای نگهبان نتوانست صلاحیت علمی بابا را احراز کند.

وی درباره واکنش سید حسن خمینی به این خبر به نقل از وی یک بیت از حافظ نوشت: سر ارادت ما و آستان حضرت دوست/ که هر چه بر سر ما می‌رود ارادت اوست

* محسن غرویان که خبر رد صلاحیت او در سایت‌های خبری آمده گفت: از هیچ مرجعی به صورت رسمی و کتبی خبری مبنی بر تایید یا رد صلاحیتم دریافت نکردم. اگر فرصتی داشتم این خبر را از مراجع رسمی پیگیری می کنم.

* یکی از نزدیکان آیت الله قمی نیزدر پاسخ به این پرسش که آیا صلاحیت ایشان تایید شده است یا خیر با تاکید بر اینکه فعلا قصد پرداختن به این موضوع را نداریم اظهار کرد: وضعیت خوب است.

* همچنین مجید انصاری درباره‌ اخبار منشر شده در باره بررسی صلاحیتش گفت: فعلا در موقعیت پاسخ گویی نیستم.

* سید محمد غرضی با ابراز بی اطلاعی از اخبار منتشر شده نسبت به رد صلاحیتش در انتخابات مجلس خبرگان، با بیان اینکه در این زمینه چیزی به من ابلاغ نشده است اظهار کرد: قصد دارم جهت حضور در آزمون دیگر با شورای نگهبان رایزنی کنم.

* باوجود اینکه اخباری از رد صلاحیت سیدرضا تقوی منتشر شده، اما وی پیش از اعلام رد صلاحیت ها از کاندیداتوری مجلس خبرگان انصراف داد.

* روز گذشته نیز رسول منتجب‌نیا از تایید صلاحیت خود در انتخابات مجلس خبرگان خبر داده بود و آیت الله حائری شیرازی در نامه‌ای انصراف خود را از کاندیداتوری مجلس خبرگان اعلام کرد.

شورای نگهبان با ورود زنان به مجلس خبرگان موافقت نکرد

هیچ‌یک از زنان کاندیدای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تایید نشدند.(ادامه در اینجا)

جلسه شورای نگهبان با نمایندگان رد صلاحیت شده در بهارستان

جلسه شورای نگهبان با نمایندگان رد صلاحیت شده هم اکنون در بهارستان در حال برگزاری است.(ادامه در اینجا)

واکنش اینستاگرامی سیدحسن‌خمینی

حجت الاسلام سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرامش به خبر عدم احراز صلاحیتش برای انتخابات مجلس خبرگان واکنش نشان داد.(ادامه در اینجا)

مقایسه تایید و رد نامزدهای خبرگان در پنج دوره

امروز بر اساس زمانبندی از پیش اعلام شده، فقهای شورای نگهبان در حالی نظر خود را درباره 794 کاندید خبرگان اعلام کردند که صلاحیت 45 درصد از این داوطلبین تایید شده است.(ادامه در اینجا)

رایزنی‎ رئیس‌جمهور با تمام افراد موثر در بررسی صلاحیت‌ها/نوبخت: به عدالت شورای نگهبان امیدواریم

موضوع احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس، بر نشست هفتگی امروز سخنگوی دولت سنگینی می​‎کرد. نوبخت هم از رایزنی‎های انتخاباتی روحانی گفت که شاید به جلساتش با رهبری نیز کشیده شده باشد.(ادامه در اینجا)

این خبر در حال تکمیل است...

همچنین رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که وزارت کشور در حال تهیه نامه‌ای به شورای نگهبان برای بررسی مجدد بحث برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک است؛ چرا که در جلسه‌ای که این شورا در مورد موضوع برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک تصمیم‌گیری کرده نماینده‌ای از وزارت کشور حضور نداشته است.

به گزارش آفتاب، محمدحسین مقیمی با اشاره به روند اجرای قانون در طول فرآیند برگزاری انتخابات، افزود: همه داوطلبان سعی کردند که طبق قانون در انتخابات ورود پیدا کنند و ثبت‌نام‌ها نیز بر اساس قانون انجام شد.

وی با اشاره به وظیفه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری،‌ ادامه داد: شورای نگهبان نتایج بررسی صلاحیت‌های خود را در مورد کاندیداهای انتخابات خبرگان در اختیار وزارت کشور قرار خواهد داد و امروز و فردا نتایج این بررسی صلاحیت‌ها را به فرمانداری‌ها اعلام می‌کنند و فرمانداری‌ها نیز موظف هستند که نتایج را به داوطلبان انتخابات خبرگان اعلام کنند.

این مقام مسئول در وزارت کشور در ادامه مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه اگر داوطلبی تمایل داشته باشد دلایل رد صلاحیت خود را بداند به او اطلاع داده می‌شود، خاطرنشان کرد: کسانی که به نظر شورای نگهبان اعتراض داشته باشند از هشتم تا دهم بهمن‌ماه وقت دارند اعتراض خود را به شورای نگهبان و یا هیأت نظارت استانی‌ اعلام کنند و شورای نگهبان نیز از یازدهم بهمن تا 20 بهمن فرصت رسیدگی به این اعتراضات را دارد و سپس نتایج بررسی خود را 20 بهمن‌ماه در اختیار وزارت کشور قرار می‌دهد. در روز 21 بهمن‌ماه نیز اسامی از سوی وزارت کشور اعلام می‌شود و در نتیجه از 22 بهمن نیز تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری آغاز می‌شود.

مقیمی با بیان اینکه اجرای قانون انتخابات بر عهده وزارت کشور و نظارت بر اجرای قانون انتخابات بر عهده شورای نگهبان است، تصریح کرد: هم شورای نگهبان و هم وزارت کشور تلاش دارند که قانون را رعایت کند.

وی در مورد موارد اختلافی که ممکن است بین وزارت کشور و شورای نگهبان پیش آید،‌ گفت: ما تلاش می‌کنیم این موارد اختلافی را با گفت‌وگو و تعامل حل کنیم. تاکنون تعامل نسبتاً خوبی بین وزارت کشور و شورای نگهبان وجود داشته است.

مقیمی در مورد بحث برگزاری انتخابات الکترونیک و اعلام شورای نگهبان مبنی بر منتفی شدن برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک، افزود: در مورد بحث برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک وزارت کشور از ابتدا تا امروز هر موضوعی که در این زمینه بوده است را به تأیید شورای نگهبان رسانده است.

وی ادامه داد: ما در حال تدوین نامه‌ای به شورای نگهبان هستیم که مجدداً این شورا بحث انتخابات به صورت الکترونیکی را بررسی کند چرا که در جلسه‌ای که شورای نگهبان در این ارتباط تصمیم گرفته از وزارت کشور نماینده‌ای حضور نداشته است.

این مقام مسئول در وزارت کشور با بیان اینکه ما بر روی نرم‌افزار و سخت‌افزار این موضوع با شورای نگهبان در تعامل هستیم تا ایرادات رفع شود، ادامه داد: در انتخابات قبلی مجلس شورای اسلامی در 14 حوزه انتخابیه انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد و اکنون نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی هستند. در واقع اگر در دوره قبل حدود 3.5 درصد انتخابات به صورت الکترونیک برگزار شد سعی داریم که این روند را به 20 درصد برسانیم و امیدواریم که بتوانیم با مذاکره با شورای نگهبان این مسأله را به پیش ببریم.

مقیمی همچنین در مورد بحث تأیید صلاحیت‌ها گفت: ما در حال پیگیری این موضوع هستیم و شورای نگهبان نیز در حال بررسی بیشتر است تا بتواند شرایطی را فراهم کند که امکان رقابت برای تعداد بیشتری فراهم شود.

مقیمی با بیان اینکه ما در مسیر اجرای انتخابات هیچ مشکلی را پیش‌بینی نمی‌کنیم، ادامه داد:‌تمام تلاش خود را خواهیم داشت که انتخابات در امنیت کامل برگزار شود، برنامه‌ریزی‌ها به نحوی صورت گرفته تا تمامی نیازها و امکانات لازم در این انتخابات محقق شود. آموزش‌های لازم را نیز به دست‌اندرکاران انتخابات داده‌ایم. در همین راستا جلسات آموزشی زیادی را برگزار کرده‌ایم، تمام فرمانداران قانون انتخابات و آیین‌نامه آن را امتحان دادند و به خوبی بر آن مسلط هستند و ما معتقدیم اگر قانون را به خوبی بشناسیم و به خوبی آن عمل کنیم با کمترین مشکل روبرو می‌شویم.

اطلاعیه هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری
 
هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آن عده از داوطلبان مجلس خبرگان که صلاحیت آنان، مورد تأیید قرار نگرفته، از 8 تا 10 بهمن می‌توانند شکایت خود را تحویل دهند.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع آن عده از داوطلبان محترم نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری که صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان، مورد تأیید قرار نگرفته است، می رساند؛ «بر اساس تبصره (2) ماده (16) قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری» می‌توانند حداکثر ظرف مدت سه روز از تاریخ 94/11/8 تا 94/11/10 در وقت اداری به آدرس تهران، بزرگراه بسیج، خیابان هجرت، ورزشگاه تختی، مراجعه و پس از دریافت فرم، شکایت خود را تنظیم و پس از تحویل، رسید دریافت نمایند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
2
31
زحمت کشیدید!
دکتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
3
39
خداقوت به دکتر روحانی و همکارانشان که در عرصه داخلی هم به مذاکره پرداختند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
9
40
فقط هاشمی رفسنجانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
17
3
خدا را شکر میگویم که آیت الله جنتی تایید صلاحیت شدند. خداوند سایه ایشان را بر سر ما حفظ نماید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
4
17
فقط هاشمی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین