کد خبر: ۳۴۵۲۸۹
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱

پایان سفر 5 روزه لاریجانی به عراق

رییس مجلس شورای اسلامی و هیات پارلمانی سیاسی دقایقی قبل نجف اشرف را به مقصد تهران ترک کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سفر 5 روزه رییس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه که در سفری 5 روزه به شهرهای بغداد، کاظمین، سامرا، کربلا و نجف اشرف سفر کرد دقایقی قبل نجف اشراف را به مقصد تهران ترک کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در این سفر علاوه بر شرکت در یازدهمین اجلاس پارلمان‌های کشورهای اسلامی که به مدت دو روز در بغداد برگزار شد با روسای پارلمان‌های ترکیه، پاکستان، مالی، تونس و سوریه در خصوص مسائل دوجانبه و چالش‌های به وجود آمده از سوی عربستان سعودی و تاثیر آن بر روابط سیاسی و دیپلماتیک ایران و جهان اسلام و همچنین توافق بر سر اجرای پروژه‌های مشترک اقتصادی تبادل نظر کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اعضای گروه حشدالشعبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین با آیت الله محمدتقی مدرسی از مراجع بزرگ شیعیان در کربلای معلی نیز به گفت‌وگو نشست که در این دیدار آیت الله مدرسی به تشریح عواقب سیاسی و اجتماعی اعدام شیخ نمر باقر النمر در عربستان و تاثیر این اقدام جنایتکارانه بر مردم در کشورهای آمریکایی، اروپایی و آسیایی پرداخت.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در نشست خبری با تلویزیون‌ها و رسانه‌های عرب زبان در بغداد نیز حضور یافت.

لاریجانی قبل از سفر به عراق گفته بود عربستان انرژی جهان اسلام را به هدر می‌دهد.

وی در بغداد نیز تاکید کرد: رویکرد جمهوری اسلامی ایران حفظ و تقویت روابط با جهان اسلام است اما ایران جلوی خودکشی سیاسی عربستان را نمی‌گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی به سفر 5 روزه خود در حالی پایان داد که آخرین حضورش بر مزار شهید سید محمد باقر حکیم و مرحوم عبدالعزیز حکیم بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین