کد خبر: ۳۴۵۳۸۷
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳

خبر درخواست فرانسه برای اعمال تحریم علیه ایران تکذیب شد

یک دیپلمات غربی خبری را که مدعی شده بود فرانسه از اتحادیه اروپا خواسته است تا تحریم هایی را علیه ایران وضع کند، تکذیب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک اروپایی و فرانسوی، 'پاریس هیچ درخواستی مبنی بر اعمال تحریم های تازه علیه ایران به اتحادیه اروپا ارائه نکرده است.'

یک دیپلمات غربی که نامش فاش نشده است به این خبرگزاری گفت: هیچ درخواستی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گفته این دیپلمات، «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه در نشست گذشته وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا شرکت نکرده بود.

پیشتر خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتدپرس» در گزارشی مدعی شده بود که پاریس درخواست تحریم ایران را هفته گذشته در جریان نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا مطرح کرده است. 

دلیل این اقدام آزمایش موشکی ایران اعلام شده بود.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای مشترک روز 26 دی را به عنوان روز اجرای برجام اعلام کردند. ساعاتی پس از آن نیز اتحادیه اروپا به تحریم های اقتصادی و مالی علیه ایران پایان داد.

به گزارش ایرنا، تهران پیش از این تاکید کرده بود که برنامه موشکی ایران به هیچ وجه برای قابلیت حمل سلاح هسته ای طراحی نشده و به همین سبب با قوانین و تعهدات بین المللی مغایرتی ندارد.

این اخبار در حالی انتشار می یابد که «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران در راس هیاتی بلند پایه عصر دیروز (چهارشنبه) وارد پاریس شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین