کد خبر: ۳۴۵۴۳۲
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴

پاکستان بار دیگر خواستار رفع تنش میان ایران و عربستان شد

نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با اشاره به تلاش نخست وزیر کشورش برای پایان دادن به تنش میان ایران و عربستان، برضرورت خاتمه یافتن تنش ها در خاورمیانه از جمله اختلاف های میان تهران و ریاض تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش رادیو دولتی پاکستان، خانم 'ملیحه لودی' در جلسه روز چهارشنبه سازمان ملل درخصوص بحث های مربوط به منطقه خاورمیانه گفت: سازمان همکاری اسلامی می تواند نقش مهمی در پایان دادن به تنش میان ایران و عربستان و برقراری صلح پایدار در منطقه ایفا کند.

وی گفت و گو و مذاکره را برای حل مسایل میان میان کشورهای خاورمیانه، راه حلی بسیار مهم و موثر برشمرد.

** وزیر دفاع پاکستان: خواستار حل اختلاف میان ایران و عربستان هستیم

وزیر دفاع پاکستان نیز روز گذشته بار دیگر موضع دولت این کشور را مبنی بر تمایل اسلام آباد برای حل اختلاف ها و رفع تنش میان ایران و عربستان مورد تاکید قرار داد.

'خواجه آصف' گفته است که ابتکار 'محمد نواز شریف' نخست وزیر پاکستان برای میانجی گری میان ایران و عربستان با ستایش ها و واکنش های مثبت در سطح جهانی همراه بوده است.

براساس این گزارش، خواجه آصف درعین حال گفته است که پاکستان در صورت هرگونه تهدید علیه تمامیت ارضی و حاکمیت عربستان، در کنار این کشور قرار خواهد داشت. 

حمایت پاکستان از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عربستان جزو مواضع دولت نواز شریف است و بارها از سوی مقام های مختلف این کشور تکرار شده است. اما در عمل، اوایل سال جاری زمانی که عربستان مصرانه از پاکستان خواست تا برای حمله به یمن، نیرو به منطقه اعزام کند، پاکستان به این خواسته عربستان پاسخ منفی داد.

** نخست وزیر پاکستان: منتظر پاسخ ایران و عربستان هستیم

نخست وزیر پاکستان نیز حدود چهار روز پیش بار دیگر بر تمایل کشورش برای ادامه روند میانجی گری میان ایران و عربستان تاکید کرد و گفت: با هر دو طرف صحبت کرده ایم و منتظر دریافت پاسخ از سوی تهران و ریاض هستیم.

وی اظهار داشت: به محض دریافت پاسخ تهران و ریاض به پیشنهادهای پاکستان، روند میانجی گری برای کاهش تنش میان دو کشور را ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: ابتکار میانجی گری میان ایران و عربستان، ابتکاری کاملا پاکستانی است و کسی از ما نخواسته که چنین نقشی ایفا کنیم.

به گزارش ایرنا، روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته نخست وزیر پاکستان به همراه فرمانده ارتش این کشور به ترتیب به ریاض و تهران سفر کردند و نواز شریف بعد از دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که با طرف ایرانی برای تعیین نماینده ویژه با هدف پیگیری روند میانجی گری به توافق رسیده ایم و از عربستان نیز خواهم خواست تا نماینده ویژه خود را برای این امر تعیین و معرفی کند.

پاکستان درحالی بر تمایل به ادامه روند میانجی گری میان ایران عربستان اصرار می ورزد که عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان اوایل هفته جاری گفت هیچ گونه میانجی گری از سوی پاکستان میان تهران و ریاض در کار نیست. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین