کد خبر: ۳۴۵۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱

نماینده ولی‌فقیه: سفر رئیس‌جمهور به اروپا لازم بود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ایران اسلامی در عین اقتدار، منادی صلح در جهان است و این ملت هیچ‌گاه به کشورهای همسایه خود تجاوز نکرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، امروز در جلسه تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: همه نعمت‌هایی که ما امروز از آنها بهره‌مند هستیم از برکت انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، وی با مقایسه وضعیت ارتش در زمان طاغوت با دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ارتش قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار حضرت امام(ره) قرار گرفت و پس از پیروزی انقلاب هم از اراده خود بازنگشت و گوش به فرمان فرمانده کل قوا در مقابل دشمنان قهرمانانه مقاومت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به اقتدار نظامی ایران اسلامی و یکی از نمودهای اخیر این اقتدار در بازداشت تفنگداران دریایی آمریکا که وارد آب‌های سرزمین کشور شده بودند اشاره و تصریح کرد: اگر چه برخی این عملیات مقتدرانه را یک اتفاق قلمداد می‌کنند اما ما یقین داریم که خداوند به این وسیله خواست که قدرت خود را نشان داده و به سربازان اسلام سرافرازی عنایت کند.

وی به ضرورت پرهیز از غرور در میان نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل سقوط شوروی سابق، گرفتار شدن سران کشور در مهلکه غرور بود هر چند به عقیده سران شوروی سابق عوامل دیگری در فروپاشی این کشور نقش عمده ایفا کردند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به مجوزهای اعطا شده به شرکت‌های آمریکایی چون کوکاکولا و مک‌دونالد برای فعالیت در شوروی‌سابق در سال‌های پایانی حکومت گورباچف اشاره کرد و افزود: خود گورباچف اعلام کرده که شوروی وقتی سقوط کرد که مردم برای غذای مک‌دونالد و نوشابه‌های آمریکایی در این کشور صف‌های کیلومتری تشکیل دادند و همین امر سبب شد حاکمان، ملت را از دست بدهند و دچار سقوط شوند.

وی به تذکرات مقام معظم رهبری درباره خطرات نفوذ اشاره و خاطر نشان کرد: آنچه بر سر شوروی سابق آمد نمونه‌های از نفوذ بود و ملت ما نباید هیچگاه فراموش کند آنچه ما را حفظ کرد در واقع حفظ استقلال بوده و ملتی که از همان روزهای اول پیروزی انقلاب تحریم شد هیچگاه از استقلال کوتاه نیامد و این عزت نتیجه همان استقلال‌طلبی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به شکست تحریم‌های دشمنان علیه ملت ایران گفت: تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران مشکلاتی را برای کشور به وجود آورد ولی اکنون هم که تحریم با شکست مواجه شده باید مراقب دشمن باشیم.

وی افزود: ایران اسلامی در عین اقتدار منادی صلح در جهان است و این ملت هیچ‌گاه به کشورهای همسایه خود تجاوز نکرده هرچند مستکبران بارها نقشه کشیده‌اند که ایران اسلامی را وارد درگیری‌های منطقه‌ای کنند اما کشور ما هرگز تسلیم نقشه‌های دشمن نشده است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به تدابیر حکیمانه و مقتدرانه مقام معظم رهبری در مقابله با چالش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: راهبرد جمهوری اسلامی در صورت اجتناب ناپذیرشدن درگیری، مقابله با دشمن در خانه دشمن است و ما به گونه‌ای عمل می‌کنیم که درگیری با دشمن در مرزهای خودی نباشد تا به امنیت پایدار موجود در کشور ذره‌ای آسیب نرسد.

وی با اشاره به سفر اروپایی اخیر رئیس جمهور افزود: این سفر لازم بود و به نفع آن کشورها هم بود ولی در همین سفر هم دشمنان ما کینه خود را نشان دادند و با اعطای جایزه به یک ضدانقلاب، یک روز قبل از سفر، بغض و کینه خود نسبت به ملت ایران را بار دیگر نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پایان به خطرات نفوذ دشمن از راه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: یادمان باشد دشمنان در برخی جاها توانستند نفوذ کنند بنابراین ارتباط با آنها باید با مراقبت کامل صورت گیرد و همه مواظب باشیم که در عین حفظ منافع در مسیر برقراری ارتباط با آنها ذوق‌زده نشویم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین