کد خبر: ۳۴۵۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
عده‌ای دنبال کمرنگ‌نشان دادن موفقیت دولت در برجام هستند

انتقاد شدید عارف از صداوسیما

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام موفقیت دولت در فرآیند برجام را دستاوردی بزرگ برای کشوردانست و گفت: عده ای نمی خواهند موفقیت دولت در اجرایی شدن برجام مطرح شود و با ایجاد کردن مسائل حاشیه ای در کشور به دنبال کمرنگ نشان دادن موفقیت دولت در زمینه برجام هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا عارف روز شنبه در دیدار جمعی از نمایندگان تشکل های صنفی معلمان با بیان این مطلب افزود: باید به دنبال برجام های دیگر در داخل کشور باشیم.

وی در واکنش به اظهارنگرانی اعضای جلسه درباره رد صلاحیت ها، اظهارکرد: معیار در بررسی صلاحیت ها باید قانون باشد.

این عضو مجمع تشخیص مصلاحت نظام اضافه کرد:هراقدام فراقانونی در بررسی صلاحیت‌ها مطمئنا مورد پذیرش مردم و بزرگان نظام نخواهد بود؛ رهبر معظم انقلاب بارها در زمینه حق الناس در انتخابات تاکید فرمودند و تعجب می کنم چرا صدا و سیما و دیگر رسانه هایی که با پول بیت المال اداره می شوند در مورد این فتوا سکوت می کنند و به آن نمی پردازند ولی در مقابل دائما مسائل گذشته را برای تخریب یک جریان سیاسی نبش قبر می کنند.

رئیس شورایعالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان تاکید کرد: اصلاح طلبان با حفظ آرامش خود امیدوار به تجدید نظر شورای محترم نگهبان و بازگشت نخبگانی که رد صلاحیت شدند یا صلاحیت آنها احراز نشده است به عرصه رقابت انتخاباتی هستند.

عارف همچنین تشکیل فراکسیون صنفی معلمان درمجلس را تاثیرگذار دانست و آن را ایده ای مهم در پی گیری مطالبات معلمان بر شمرد و گفت: مجلس آینده باید به تشکل های صنفی جایگاه قانونی بدهد تا سلیقه یک مسئول اجرایی باعث تضعیف آن ها نشود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تشکیل نظام های صنفی ضرورتی انکارناپذیر است،خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در کشور درخصوص تشکل‎های صنفی با آن رو به رو هستیم این است که مطالبات صنفی سریعا به مسائل سیاسی و امنیتی تبدیل می شود.نباید با کسی که مطالبات صنفی را پیگیری و دنبال می کند برخورد کرد و تشکل های صنفی هم باید مراقبت کنند تا خواسته های صنفی آنها نمود سیاسی پیدا نکند تا تاثیر باشد و مورد توجه و عنایت مسئولین ذی ربط قرار گیرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد امید ایرانیان، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حمایت از تاسیس تشکل های صنفی معلمان و با یادآوری اینکه در دولت اصلاحات جهت گیری ها تقویت و تثبیت تشکل ها ، احزاب و NGO ها بود، تصریح کرد: تغییر مسیر کشور درسال 84 برای جامعه هزینه زا شد چرا که در زمینه تشکل های صنفی روندی که در هشت سال بعد از دولت اصلاحات طی شد منجر به محدودیت فعالیت تشکلهای صنفی و سازمان های مردم نهاد شد.

عارف تاکیدکرد: اگر معلم بخواهد با انگیزه درکلاس درس حاضر شود باید وضعیت معیشتی آبرومند داشته باشد و حتی الامکان دغدغه تامین معیشت نداشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین