کد خبر: ۳۴۶۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
جذب سرمایه‌گذاری خارجی و مقابله با ایران‌هراسی از دستارودهای مهم سفر به اروپا

در جلسه هیات دولت به ریاست روحانی چه گذشت؟

جلسه هیات وزیران به ریاست دکتر روحانی رییس جمهوری عصر امروز (یکشنبه) برگزار شد و دستگاه های اجرایی درباره قراردادها، توافقنامه ها و تفاهمنامه های امضا شده در سفر رییس جمهوری و تعدادی از اعضای دولت به ایتالیا و فرانسه، گزارش های جداگانه ای ارایه کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
 در این جلسه حجت الاسلام و المسلیمن دکتر حسن روحانی دستاوردهای سفر به ایتالیا و فرانسه را مهم ارزنده دانست و گفت که قرادادها و تفاهمنامه ها، جذب سرمایه خارجی، انتقال تکنولوژی و توسعه صادرات از محل تولیدات مشترک را که لازمه تحقق رشد اقتصادی، ایجاد فرصت های شغلی جدید در کشور و بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی است، از اهداف این سفر بوده است.

دکتر روحانی همچنین توسعه و تقویت تعاملات بین المللی و مقابله با پروژه ایران هراسی و شکست قطعی تحریم ها را از دیگر اهداف این سفر در فاصله کوتاهی پس از برجام دانست.

وی برخورد احترام آمیز همراه با عزت و کرامت از سوی دولت های میزبان و اشتیاق فراوان و اراده جدی آنان به همکاری و مشارکت با ایران را از دیگر مشخصه های این سفر برشمرد.

از جمله مهمترین موارد ارائه شده در این گزارش ها حل مشکل بانکی و بیمه و برقراری ارتباطات بانکی بین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، ایتالیا، فرانسه و تعدادی از بانک ها در این دو کشور، قرارداد مشارکت خودرو با تاکید بر انتقال سرمایه، تکنولوژی و صادرات خودرو و تولیدات قطعات در داخل، خرید هواپیما، ساخت و توسعه فرودگاه ها از طریق سرمایه گذاری مستقیم خارجی و به صورت اجاره به شرط تملیک بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،همچنین تولیدات صنعتی و مشارکت در ساخت هواپیما و قطعات، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، سلامت و تجهیزات پزشکی، کشاورزی و محیط زیست و ده ها قرارداد سرمایه گذاری در پروژه های مختلف از دیگر مواردی بود که در گزارش های مطرح شده در هیات دولت به آن اشاره شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین