کد خبر: ۳۴۶۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

موج استعفاهای دولتی در تونس/ مدیر دفتر رییس جمهور هم استعفا داد

مشاور رئیس جمهور تونس و عضو حزب جنبش نداء تونس استعفای خود را از منصب مدیر دفتر ریاست جمهوری این کشور ارائه داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش سایت اینترنتی النشره، یک منبع رسانه‌ای اعلام کرد که رضا بلحاج، مشاور رئیس جمهور تونس و عضو حزب جنبش نداء تونس استعفای خود را تقدیم کرد.

بلحاج در متن استعفایش تصریح کرد که در دیدارش با باجی قائد سبسی، رئیس جمهور این کشور استعفای خود از منصبش را اعلام کرد تا مقدمه‌ای برای بازگشت وی به فعالیت سیاسی باشد.

وی تصریح کرد: من در دیدار با رئیس جمهور به صراحت گفتم که ماموریت من به عنوان مدیر دفتر وی اهداف خود را کامل کرده است و من تصمیم گرفتم برای بازگشت به فعالیت سیاسی فکر کنم و از رئیس جمهور به دلیل درک کردن موضع من قدردارنی کردم و برای او آرزوی موفقیت و توفیق بیشتر در رهبری تونس جهت تکمیل تحقق دموکراسی و ثبات اجتماعی را کردم.

بلحاج که یکی از موسسان حزب جنبش نداء تونس بود، به صورت آشکار دلایل استعفایش را اعلام نکرد، اما طبق گفته تحلیلگران، این استعفا نشانگر اختلافات و دودستگی‌های بیشتر در حزب نداء تونس همراه با افزایش روز افزون نفوذ حافظ قائد سبسی، پسر رئیس جمهور است.

حزب نداء تونس که رهبری ائتلاف دولتی را پس از پیروزی در اولین انتخابات شرکت کرده در آن در سال 2014 برعهده گرفت، در پی موج استعفاها که به فراکسیون پارلمانی آن و نهادهای داخلی‌اش رسید، اکثریت را در پارلمان به نفع جنبش اسلام گرای النهضه، دیگر قطب سیاسی در تونس از دست داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین