کد خبر: ۳۴۶۹۱۴
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸

امین زاده: حضور زنان در دیپلماسی عمومی نمایشی نیست

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: ارتقای مهارت های زنان صرفا یک حضور نمایشی نیست بلکه در چارچوب دیپلماسی عمومی این افراد می توانند حضور موثر داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
الهام امین زاده در اختتامیه نخستین دوره آموزشی ارتقای مهارت‌های علمی و عملی زنان در مجامع بین‌المللی آگاهی زنان از قوانین بین الملل را ضروری دانست و گفت: در صورتی که زنان به مسائل حقوقی واقف باشند، می توانند در زمان های مختلف و در عرصه های بین الملل سربلند بیرون بیایند زیرا در این صورت است که پاسخگوی هجمه ها خواهند بود.

معاون حقوقی رئیس جمهور در مراسم اختتامیه دوره آموزشی ارتقای مهارت های علمی و عملی حضور زنان در مجامع بین المللی ضمن تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر گفت: اسناد بالادستی به خصوص اصول ۲۰ و ۲۱ قانون اساسی، اسناد خوبی برای مقایسه وضعیت زنان با وضعیت ایده آل مندرج در آن است.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: یکی از چالش‌های ما این است که زنان برای حضور در بخش‌های دولتی و خصوصی آمادگی پیدا کنند تا نه تنها بتوانند در مجامع بین‌المللی حضور موثری داشته باشند بلکه بتوانند میزبان کشورهای خارجی نیز باشند و بتوانند تصویر درستی از جایگاه زنان در جامعه ارائه دهند تا توهمات ایجاد شده از بین برود.

امین زاده برگزاری دوره های آموزشی ارتقای مهارت های زنان در مجامع بین المللی را که توسط شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده پایه ریزی شد ارزشمند دانست و گفت: این دوره ها برای بخش های خصوصی و دولتی همچنین سازمان های مردم نهاد یک ضرورت است.

ارتقای مهارت های زنان صرفا یک حضور نمایشی نیست

وی ادامه داد: ارتقای مهارت های زنان صرفا یک حضور نمایشی نیست بلکه در چارچوب دیپلماسی عمومی این افراد می توانند حضور موثر داشته باشند، هر چند پیشنهاد می کنم علاوه بر برگزاری این دوره ها، آموزش هایی به منظور ارتقای دانش و بینش زنان مثل دانش حقوق برگزار شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: در صورتی که زنان به مسائل حقوقی واقف باشند می توانند در زمان های مختلف و در عرصه های بین الملل سربلند بیرون بیایند زیرا در این صورت است که پاسخگوی هجمه ها خواهند بود.

وی آگاهی زنان از قوانین بین الملل را ضروری دانست و گفت: باید بتوان به دور از پرگویی طرف مقابل را متقاعد کرد، بنابراین شایسته است مقررات و قوانین تطبیقی در حوزه زنان در سایر کشورها مورد توجه قرار گیرد، هر چند این بدان معنا نیست که الگوی یک کشور اروپایی می تواند برای ایران مناسب باشد به علت آنکه نگاه غیربومی بسیار آسیب رسان است.

وی با اشاره به منشور حقوق و تکالیف زنان و خانواده و با بیان اینکه این منشور از قوانین جامع و بی‌بدیل حوزه زنان است، گفت: طرح حمایت حقوق و مسئولیت زنان در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی خوشبختانه تبدیل به قانونی شد که بیشترین رای را در مجلس به خود اختصاص داد و این نشان می‌دهد که اگر مردان کشور در موضوع یک قانون توجیه شوند حتی اگر آن موضوع در خصوص زنان باشد ابایی ندارند که به آن رای دهند. ما به این قانون افتخار می‌‌کنیم و باید تلاش کنیم هر کدام در مسئولیتی که داریم آن را اجرایی کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین