کد خبر: ۳۴۷۰۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
واکنش ترکان به ادعای برخی نمایندگان درباره ارتباط دولت و ثامن‌الحجج

موسسه ثامن‌الحجج تحت شدیدترین بررسی‌ها قرار دارد/کاندیداها باید اظهارنامه دهند که منابع و مصارف‌شان چه بوده است

اکبر ترکان گفت: موسسه ثامن‌الحجج در حال حاضر تحت شدیدترین و جدی‌ترین رسیدگی‌ها قرار دارد به این معناست که دولت با دقت و مراقبت و بدون هیچگونه ملاحظه‌ای وظایفش را انجام می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
اکبر ترکان مشاور ارشد رییس‌جمهور  با اشاره به نامه تعدادی از نمایندگان مجلس در مورد موسسه ثامن‌الحجج مبنی بر این که این موسسه ساختمان کریمخان خود را در دوران تبلیغات انتخاباتی به ستاد آقای روحانی داده بوده است، توضیح داد: در حال حاضر موسسه ثامن‌الحجج تحت شدیدترین رسیدگی‌ها و مراقبت‌ها‌ی مالی است و این موضوع نشان از صحت کار دولت دارد. چون اگر این ساختمان از سوی این موسسه به آقای روحانی داده شده بود و دولت ناپاک بود الان باید موسسه از مصونیت برخوردار می‌بود.

به گزارش آفتاب، ترکان هم‌چنین با اشاره به این که ساختمان کریمخان موسسه ثامن‌الحجج در سال 1392 متعلق به شخصی از بخش خصوصی و با اسم و مشخصات معلوم بوده است، گفت: این شخص یک سال و نیم بعد در اسفند سال 93 ساختمان را به موسسه ثامن‌الحجج فروخته است بنابراین، موضوع ستاد آقای روحانی به این موسسه ربطی ندارد.

مشاور ارشد رییس‌جمهور هم‌چنین با اشاره به این که زمانی که ساختمان در اختیار ستاد آقای روحانی قرار گرفت نیمه تمام بود،‌ توضیح داد: زمانی که ساختمان در اختیار ما قرار گرفت از نظر ساخت و بنایی تمام شده بود اما برق، آسانسور، تأسیسات و تلفن نداشت و ما خودمان آن را تکمیل کردیم.

او با اشاره به اهمیت شفافیت انتخابات‌ مختلف به لحاظ مالی توضیح داد: ضرورت شفافیت انتخابات به این خاطر است که اگر در دوران تبلیغات به کسی که در معرض انتخاب مردم است کمک‌های مالی شود، بعد‌ها افرادی که کمک کرده‌اند انتظار جبران از سوی انتخاب شونده را دارند و او را وادار به کار خلاف می‌کنند که آغاز فساد همین‌جاست.

ترکان با تأکید بر اهمیت شفافیت مالی انتخابات چه در ریاست جمهوری و چه مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: کلیه کاندیداها باید اظهارنامه دهند که منابع و مصارف‌شان چه بوده است. یعنی اعلام کنند از چه کسانی کمک گرفته‌اند و کجا خرج کرده‌اند و این اقدام در اغلب کشورهای صنعتی به طور قانونی انجام می‌شود و همه به آن مکلف هستند اما متأسفانه در کشور ما تکلیف نیست.

مشاور ارشد رییس‌جمهور در ادامه با بیان این که تا قبل از این که تخلفات موسسه ثامن‌الحجج اثبات نشده باشد این موسسه بدنام نبوده است و بعد از رسیدگی به تخلفات، دولت فعلی به موضوع رسیدگی کرده است، گفت: دولت‌های قبلی در این زمینه وارد نشده بودند. پس این که در حال حاضر موسسه ثامن‌الحجج تحت شدیدترین بررسی‌ها قرار دارد نشان از صحت کار و پاک بودن دولت دارد. 

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
1
بهتر اول نام صاحبان اصلي اين موئسسه را اعلم كنيد آن وقت همه چيز روشن ميشود
سعيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
0
سلام تا الان بانك مركزي كجا بوده من فقط پولي رو كه سالها به خاطرش كارگري كردمو مي خوام با سودش وسلام.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین