کد خبر: ۳۴۷۰۷۹
تعداد نظرات: ۳۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۰
25 درصد از دواطلبان معترض تاییدصلاحیت شده‌اند/این خبر تکمیل می‌شود...

تأییدصلاحیت 1500 نامزد دیگر مجلس/تاکنون چندنفر تائیدشدند؟+لیست اسامی

ساعت 4 صبح دیروز شورای نگهبان پس از 20 روز بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، اسامی تایید صلاحیت شدگان را در اختیار وزارت کشور قرار داد و وزارت کشور نیز لحظاتی پیش این لیست را در اختیار فرمانداری‌ها، از جمله فرمانداری تهران قرار داد.سخنگوی شورای نگهبان گفت: در این مرحله از رسیدگی به اعتراضات تاکنون حدود 25 درصد از معترضان تایید صلاحیت شده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
ابراهیمیان در حاشیه نشست راهبردهای نظارتی در نظام انتخاباتی ایران و جایگاه شورای نگهبان در جمع خبرنگاران درباره اینکه آیا تا به این لحظه آمار کلی از تایید صلاحیت کسانی که اعتراض کرده‌اند وجود دارد یا خیر؟ گفت: هنوز مشخص نیست. البته بنده حدس می‌زنم، براساس کاری که خودم انجام دادم، بیش از 20 تا 25 درصد از افراد باشند که صلاحیت‌شان تایید شده است.

اسامی منتشرشده در حد گمانی‌زنی است

به گزارش آفتاب، همزمان، قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور گفت: اسامی که در رسانه‌ها مطرح شده اند، فقط گمانه زنی است. حسینعلی امیری گفت فقط کسانی که صلاحیت آنها در مراحل قبلی تایید شده و اکنون شورای نگهبان صلاحیت آنها را تایید نکرده است از روز اعلام نتایج سه روز فرصت دارند که اعتراض خود را اعلام کنند.

قائم مقام و سخنگوی وزارت کشور درباره تهیه صندوق های رای انتخابات نیز خاطرنشان کرد: تعداد این صندوق ها براساس نظر هیات های اجرایی تعیین خواهد شد. ملاک‌های این انتخاب هم جمعیت هر حوزه انتخابیه، سابقه مشارکت حوزه های انتخابیه در انتخابات گذشته و افزایش واجدان شرایط رای خواهد بود.

امیری در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا آمار واجدان شرایط حضور در انتخابات اعلام شده است؟ به ایسنا گفت: هنوز ثبت احوال به مرکز آمار ایران تعداد واجدان را اعلام نکرده است.

صلاحیت 1500 نامزد مجلس تأیید شد

خبرگزاری ایسنا همچنین نوشته است: شورای نگهبان صلاحیت 1500 داوطلب انتخاباتی که در مراحل قبلی بررسی صلاحیت‌ها رد شده بودند را تأیید کرد.در مجموع بیش از 6 هزار و 200 نامزد صلاحیت خود را برای حضور در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دریافت کردند. بنابراین برای هر کرسی مجلس حداقل 21 رقیب وجود خواهد داشت. این آمار در حالی در شبکه خبر سیما منتشر شد که فرمانداری‌ها هنوز دریافت لیست را تایید نکرده‌اند.

صلاحیت هزار و 144 نفر در تهران تایید شد

اسامی نامزدهای انتخابات مجلس به فرمانداری‌های سراسر کشور اعلام شد.

از مجموع 2 هزارو 390 داوطلب انتخابات مجلس در تهران،هزار و 144 نفر تایید، هزار و 178 نفر رد و 68 نفر هم انصراف داده‌اند.اسامی این افراد از طریق فرمانداری در اختیار آنها قرار می‌گیرد.کسانی که در مراحل قبلی تایید صلاحیت شده‌اند اما دراین مرحله صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان تایید نشده از امروز به مدت سه روز فرصت دارند تا اعتراضات خود را اعلام کنند.

پایگاه خبری انتخاب نیز نوشته است: تحی پور، عباس رجایی، پیرموذن، حبیب برومند، شوهانی، رسایی، سعید انصاری،فتح الله حسینی، عبدالله مقیمی، حامد قادرزی قروه، پشنگ، روح الله بیگی، شجاعی کیاسری، پورفاطمی از دشتی و دشتستان، نعیمی از آستارا، حسن تامیی و موسوی‌نژاد از جمله نمایندگان فعلی هستند که صلاحیت آن‌ها برای انتخابات آتی مجلس رد شده است.

براساس این گزارش، دامادی، اسداللهی، جعفرزاده، بیگلری و کریمیان نیز از جمله نمایندگانی هستند که صلاحیت آن‌ها تایید شده است.

سه روز مهلت برای اعتراض مجدد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره 5 اعلام کرد: در اجرای ماده 35 آیین نامه اجرای قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و با توجه به اعلام نظر شورای محترم نگهبان در خصوص صلاحیت کلیه داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به اطلاع می‌رساند؛ داوطلبانی که صلاحیت ایشان در مراحل قبلی در هیأت‌های اجرایی و هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات تأیید شده اما در مرحله کنونی ردصلاحیت شده‌اند، بر اساس ماده 35 آیین‌نامه اجرای قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده واحده قانون لزوم رسیدگی دقیق به شکایات داوطلبین رد صلاحیت شده‌، مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام‌، سه روز مهلت دارند از شورای نگهبان در خواست رسیدگی مجدد نمایند.

قائم مقام وزیر کشور: 6هزار و 180 داوطلب تایید و بیش از 5 هزار نفر رد شدند

همچنین حسینعلی امیری، قائم مقام وزیر کشور از تایید صلاحیت نهایی 6 هزار و 180 نفر از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان خبر داد و به خبرگزاری ایرنا گفت: در آخرین ساعات روز گذشته مهلت 20 روزه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان به پایان رسید و اسامی تایید صلاحیت شدگان نهایی در اختیار وزارت کشور قرار گرفت.

وی یادآور شد که وزارت کشور در حال اعلام نتیجه بررسی صلاحیت ها به فرمانداری های سراسر کشور است. قائم مقام وزیر کشور آمار رد صلاحیت شدگان را 5 هزار و 205نفر عنوان کرد و افزود: 147نفر در مراحل قبلی در هیات های اجرایی و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تایید صلاحیت شده بودند که در شورای نگهبان رد صلاحیت شدند.

امیری با بیان این که نظر شورای نگهبان بجز برای این 147 نفر قاطع و نهایی است، گفت: 147 نفر چنانچه دارای اسناد مثبته بوده و اعتراض دارند با ارائه اسناد خود می توانند به شورای نگهبان اعتراض خود را ارائه و تقاضای تجدید نظر کنند.

احراز صلاحیت 19 نامزد دیگر استان یزد

حجت الاسلام و المسلمین سیدناصر محمدی، رییس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان یزد نیز با اشاره به احراز صلاحیت 19 داوطلب دیگر نمایندگی مجلس در این استان به خبرگزاری ایسنا گفت: در مجموع در استان یزد 172 نفر برای انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد 4 نفر انصراف داده و صلاحیت 168 نفر مورد بررسی قرار گرفت.بر اساس نتایج بررسی‌های اخیر شورای نگهبان در مورد احراز صلاحیت داوطلبان، صلاحیت 19 نفر دیگر از استان محرز شد تا مجموع افراد تایید صلاحیت شده استان به 100 نفر برسد.

تایید صلاحیت 3 نفر در استان ایلام

یوسف امیدی رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان ایلام گفت: صلاحیت 4 نفر از داوطلبان استان ایلام که توسط هیات مرکزی نظارت تایید شده بودند از سوی شورای نگهبان رد و صلاحیت 3 نفر از افرادی که قبلاً صلاحیت‌شان احراز نشده بود، تایید شد. نظر قبلی هیات مرکزی نظارت به‌جز در مورد 7 نفر به قوت خود باقی است.

تاییدصلاحیت 100 نفر در اهواز

اسماعیل ارزانی بیگانی فرماندار اهواز اعلام کرد که از مجموع 185 داوطلب انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اهواز، باوی، حمیدیه و کارون 100 نفر تایید صلاحیت شده‌اند.

18 درصد کاندیداهای ردصلاحیت شده کرمان، تایید شدند

محمد علمی مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان کرمان گفت: 86 نفر از کاندیداهای انتخاباتی که مورد تایید قرار نگرفته بودند، اعتراض کردند که از این تعداد 18 درصد آنها تایید صلاحیت شدند.

تاییدصلاحیت 66 درصد از کاندیداهای انتخابات مجلس در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام رضا نوری رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان‌ شمالی از تایید صلاحیت 66 درصد از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و رد صلاحیت 33 درصد در استان خبر داد.

تاییدصلاحیت 11 کاندیدای دیگر مجلس در خراسان‌ جنوبی

حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خراسان جنوبی اظهار کرد: 49 نفر از داوطلبین مجلس شورای اسلامی که در مرحله قبل صلاحیت آنها احراز نشده بود برای بررسی مجدد صلاحیت اعتراض کردند که از این تعداد ۱۱ نفر تایید صلاحیت شده‌اند.وی با اشاره به اینکه در مجموع استان بالای 60 نفر تایید صلاحیت شده‌اند، افزود: از حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف 12 نفر تایید صلاحیت، 12 نفر رد صلاحیت و 4 نفر انصراف داده‌اند.

اسامی تاییدصلاحیت‌شدگان

در حوزه انتخابیه تهران تا کنون علی مطهری نماینده کنونی مجلس و محمدعلی وکیلی‌پور مدیرمسئول روزنامه ابتکار تایید صلاحیت شده‌اند.صلاحیت دکتر زهرا ساعی از چهره‌های اصلاح‌طلب در آذربایجان شرقی و مدیرکل پیشین زنان و خانواده استانداری تهران که از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر ثبت‌نام کرده بود، تایید شده است.همچنین علیرضا فیروزی که از حوزه انتخابیه فسا برای انتخابات مجلس دهم داوطلب شده بود، از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شد. همچنین پروانه سلحشوري تنها عضو مجمع دانش‌آموختگان ايران اسلامي است كه براي انتخابات دور دهم مجلس شوراي اسلامي تاييد‌صلاحيت شده است. خانم سلحشوري رييس ستاد بانوان استان چهارمحال و بختياري در انتخابات سال ٨٠ رياست جمهوري سيد محمد خاتمي بود. از حوزه تهران همچنین نام فاطمه واعظ جوادی، مرضیه وحید دستجردی در میان تایید صلاحیت شده‌ها هستند.همچنین از حوزه قصر شیرین، فتح‌الله حسینی نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده است.

اسامی دیگر تاییدصلاحیت شده‌ها از حوزه تهران به این شرح است:

اسدالله بادامچیان تایید صلاحیت

زهره الهیان تایید صلاحیت

مهرداد بذرپاش تایید صلاحیت

داوود پرچمی تایید صلاحیت

کاظم جلالی تایید صلاحیت

سهیلا جلودارزاده تایید صلاحیت

سیدمهدی جولائی تایید صلاحیت

محمدنبی حبیبی تایید صلاحیت

غلامعلی حدادعادل تایید صلاحیت

فاطمه رهبر  تایید صلاحیت

محسن زمانی تایید صلاحیت

حسن سبحانی تایید صلاحیت

سیدکمال سجادی تایید صلاحیت

حسین شیخ‌الاسلام  تایید صلاحیت

حسین طلا تایید صلاحیت

محمدحسن غفوری‌فرد تایید صلاحیت

ابوالفضل ظهره‌وند تایید صلاحیت

محمدرضا عارف تایید صلاحیت

لطف الله فروزنده تایید صلاحیت

علی فلاحیان  تایید صلاحیت

حبیب‌الله کاسه‌ساز  تایید صلاحیت

مصطفی کواکبیان   تایید صلاحیت

اسماعیل کوثری  تایید صلاحیت

مهدی کوچک‌زاده  تایید صلاحیت

علی مطهری  تایید صلاحیت

حسین مفتح  تایید صلاحیت

محمدرضا مفتح  تایید صلاحیت

بهنام ملکی   تایید صلاحیت

علیرضا محجوب  تایید صلاحیت

بیژن نوباوه‌وطن   تایید صلاحیت

مرتضی آقاتهرانی تایید صلاحیت

فاطمه آلیا تایید صلاحیت
مجتبی رحماندوست  تائیدصلاحیت
سیدمحمود ابوالمعالی تایید صلاحیت

محمد ناظمی اردکانی تایید صلاحیت

فاطمه واعظ جوادی تایید صلاحیت

مرضیه وحید دستجردی تایید صلاحیت

اسامی برخی ردصلاحیت‌شدگان

براساس گزارش خبرگزاری ایلنا، حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا و حجت‌الاسلام محسن رهامی از جمله شخصیت‌هایی هستند که نامشان در میان تایید صلاحیت‌شده‌ها وجود ندارد.محسن هاشمی، فاطمه هاشمی فرزندان آیت‌الله هاشمی نیز از دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب هستند که صلاحیت آنها تایید نشده است. نام حجت‌الاسلام مرتضی اشراقی نوه امام راحل نیز در میان تایید صلاحیت شدگان دیده نمی‌شود. حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی فرزند شهید محراب و رییس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست جمهوری نیز رد صلاحیت شده است.

مهدی نادمی عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و عضو بنیاد امید ایرانیان نیز از دیگر چهره‌های اصلاح‌طلبی است که رد صلاحیت شده است.فاطمه راکعی دبیر کل جمعیت زنان مسلمان نواندیش و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران نیز از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.از دیگر چهره‌های رد صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان برای انتخابات مجلس دهم، مجید فراهانی دبیر کل حزب ندای ایرانیان است.

همچنین نام محسن مهرعلیزاده معاون رییس جمهوری دولت اصلاحات در میان رد صلاحیت‌شده‌ها قرار دارد. صلاحیت علی صوفی وزیر تعاون دولت خاتمی و رییس ستاد ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان استان تهران نیز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.داریوش قنبری نماینده ادوار مجلس نیز از رد صلاحیت خود خبر داد و گفت بر اساس خبری که فرمانداری ایلام به دست وی رسیده است، صلاحیتش تایید نشده است.احمد شوهانی نماینده کنونی مردم ایلام نیز ضمن تایید خبر رد صلاحیتش گفت: اینگونه که نمایندگان و همکاران تا کنون به بنده اطلاع‌داده‌اند، به جز بنده، حدود ۲۰ نفر دیگر از همکاران من در مجلس رد صلاحیت شده‌اند.

نتایج افراد دیگری که از حوزه تهران رد صلاحیت شده‌اند نیز به شرح زیر است:

سیدجلال ساداتیان ردصلاحیت
سجاد سالک ردصلاحیت
مرتضی الویری ردصلاحیت
شهربانو امانی ردصلاحیت
محمدمهدی امامی ناصری رد صلاحیت
اشرف بروجردی ردصلاحیت
قدرت‌الله حشمتیان ردصلاحیت
محمد خون‌چمن ردصلاحیت
فاطمه داداشیان ردصلاحیت
ابوالقاسم رئوفیان ردصلاحیت
فاطمه راکعی ردصلاحیت
مسعود حیدری رد صلاحیت
طاهره رضازاده ردصلاحیت
محسن رهامی ردصلاحیت
فیاض زاهد ردصلاحیت
حسین زمانیان ردصلاحیت
محمدمهدی فقیهی ردصلاحیت
سیدعلی قائم‌مقامی ردصلاحیت
قاسم شعله‌سعدی ردصلاحیت
علی صوفی ردصلاحیت
سمیه طهماسبی ردصلاحیت
هادی غفاری ردصلاحیت
مجید فراهانی ردصلاحیت
سیدعلی محتشمی‌پور  فرزند علی اکبر محتشمی‌پور ردصلاحیت
رسول منتجب‌نیا   ردصلاحیت
سیدحسن موسوی‌تبریزی   ردصلاحیت
سیدمهدی نادمی   ردصلاحیت
حسین نقاشی  ردصلاحیت
سیدابوالحسن نواب   ردصلاحیت
فاطمه سادات مقیمی رد صلاحیت
فاطمه هاشمی بهرمانی   ردصلاحیت

انصراف

محسن هاشمی بهرمانی انصراف
وحید ابوالمعالی انصراف
محمد رویانیان انصراف

ادامه دارد...

شورای نگهبان قطعا خلاف قانون عمل نخواهد کرد

به گزارش آفتاب، سخنگوی شورای نگهبان همچنین در هشتاد و پنجمین نشست تحلیل راهبردهای نظارتی در نظام انتخاباتی ایران و جایگاه شورای نگهبان که در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: بنده الان مثل دانشجویی هستم که چند ساعت به دفاع مانده است و تا 12 امشب باید برخی از کارها انجام شود. آنچه در رابطه با انتخابات به نظرم می‌رسد این است که در ادبیات رسانه‌ای ما و بیانات مسئولین در ایام انتخابات تاکید بر رعایت قانون می‌شود و مراجع قانونی باید کلام و رای‌شان فصل‌الخطاب باشد.

سخنگوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم اجرای قانون را تسهیل کنیم و به اهدافی که در قانون اساسی ترسیم شده برسیم باید در اجرای قانون تلاش کنیم و به تامین مشارکت برای تقویت بنیه‌ی نظام اسلامی و جمهوریت که در قانون اساسی پیش بینی شده دست یابیم. در مساله قوانین انتخاباتی شاید الان موقعیت مناسبی برای طرح این مساله نباشد چون ما مجری هستیم و همین قانون را اجرا می‌کنیم. با توجه به داوری‌هایی که طی این روزها انجام شده و انتقاداتی را متوجه کارمان کرده امیدواریم درس‌هایی بگیریم که در نسل‌های بعدی، نظام انتخاباتی را طوری طراحی کنیم و به سمتی برویم که اقناع عمومی ایجاد شود.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: به نظر می‌رسد در وضعیت فعلی نتوانستیم فهم مشترکی را از قانون انتخابات بین اجزای مختلف اجرا و نظارت و حتی مردم در مواردی ایجاد کنیم. آنچه از اعتراض‌ها را که مورد بررسی قرار داده‌ایم نشان می‌دهد قسمت عمده‌ای از آن از جانب اشخاص تحصیل‌کرده باشد. یعنی بخشی از جامعه ما که خودش را صالح می‌داند که بیاید در راس یک رکن اصلی نظام یعنی دستگاه قانونگذاری قرار بگیرد، تعبیرش این است که دیانت او زیر سوال رفته و این مشکل، مشکل جدی است. درست است که اینها شش هزار نفر هستند، اما در مقابل 70 و اندی میلیون جمعیت عدد کوچکی هستند.

وی ادامه داد: آنچه که ما گفته‌ایم به موجب بند یک ماده 28 صلاحیت شخص داوطلب محرز نیست، خود آن فرد، خانواده و ... در وضعیت بغرنجی قرار گرفتند و همه این مسائل تقصیر ما به عنوان شورای نگهبان یا حتی قوه مجریه نیست. قانون برای اینکه تفاهم مشترک میان همه از جمله مردم و مجریان باشد، باید خیلی روشن و صریح دستورات قابل فهمی را ارائه کند.

ابراهیمیان بار دیگر با اشاره به بند یک ماده 28 قانون انتخابات، گفت: این بند اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران را صراحتا بیان می‌کند، اما بنده می‌توانم بگویم بخش عمده‌ای از کسانی که در انتخابات ثبت‌نام کره‌اند یک بار هم قانون انتخابات را نخوانده‌اند.

سخنگوی شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: قانون به افراد اجازه داده تا دلیل و استناد احراز نشدن صلاحیت شان را درخواست کنند اما برخی از افراد صرفا به دلیل اینکه گفته شده التزام ندارند بدوا درخواست می کنند و بدون اینکه ادله را بیان کنند مستقیما دفاعیه می نویسند و این خود مشکل دیگری را ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: وقتی به افراد گفته می شود با استناد به بند یک ماده 28 صلاحیت شان احراز نشده اولین چیزی که به ذهن افراد می رسد این است که یعنی اعتقاد به اسلام ندارند، طرف فکر می کند اعتقادش زیر سوال رفته است در حالیکه شاید این ماده بد تنظیم شده باشد و فردی که درخواست ادله می کند و می گوید که به چه استنادی گفته اید من غیرمتدین و غیرملتزم هستم، اینجا نیاز دارد که به روشنی قانون تعریف شود.

ابراهیمیان در ادامه با اشاره به شیوه ارزیابی صلاحیت‌ها نیز اظهار کرد: واقعه امر این است که داورانی که انتخاب شده اند باید آن درجه ای که از دیانت و التزام یک فرد مدنظر بوده و مناسب شان قانونگذاری است را مورد توجه قرار دهند. به عنوان مثال فردی تحصیلات عالیه دارد و زحمات زیادی برای انقلاب کشیده است اما عکس زن و بچه و نوامیسش به صورت غیرشرعی در فضای مجازی وجود دارد. نمی توان کسی را با این کار فاسق و بی دین کرد، اما سوال این است که همین فرد می خواهد در دستگاه قانونگذاری، قانون عفاف و حجاب تصویب کند، آیا با این درجه از التزام می توان او را صاحب صلاحیت دانست؟

سخنگوی شورای نگهبان گفت: پیامی که از این بند از قانون انتخابات برای تایید یا عدم احراز صلاحیت افراد وجود دارد به هیچ وجه به این معنا نیست که کسی بی دین است، اما شاید آن درجه ای از دیانت و التزام را که برای قرار گرفتن در این جایگاه لازم است ندارد. البته قبول دارم که این تصمیمات سوء تفاهم هم ایجاد می کند.

وی در ادامه تاکید کرد: به خاطر طبیعت نظام مان در بند یک ماده 28 شرطی گذاشته ایم که به این سادگی نمی توان به آن رسیدگی کرد، در واقع مجموعه اطلاعات از زندگی یک فرد مطرح می شود که نشان می دهد آن درجه ای که مورد نیاز است، صلاحیت ندارد. البته در 20 روز یا هفت روز ارزیابی کردن کار سختی است و با حجم ثبت نامی که امسال انجام شد باید تمهیدات لازم در نظر گرفته می شد. اینها قابل پیش بینی است اما عادت بدی که داریم تا به گرفتاری برخورد نکنیم دنبال راه حل نمی رویم.

ابراهیمیان افزود: در این شش هزار نفری که ثبت نام کرده اند اگر 20 روز را ضرب و تقسیم هم کنیم به این پرونده ها چند دقیقه بیشتر نمی رسد. ما چطور می توانیم در چند دقیقه کاری کنیم که رسیدگی به صلاحیت افراد به درستی تعیین شود.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار کرد: اینکه می گوییم تصمیمات شورای نگهبان مطابق قانون است حرف درستی است اما ما باید بتوانیم احساسی را در مخاطب ایجاد کنیم که فهم مشترک حاصل شود. به عنوان نمونه از اشخاصی که در شورای نگهبان به آدم های سیاسی معروف هستند، این روزها صلاحیت افرادی را تایید کرده اند که جزو منتقدترین هایشان هستند.

وی با اشاره به اینکه گفته شده نخبگان آمدند اما شما بخش زیادی را ناامید کردید؟، گفت: چه کسی می گوید همه نخبگان آمده اند؟، البته نخبگان قابل احترام هم در آنها هستند، اما شرط اینکه گفته شده افراد دارای فوق لیسانس ثبت نام کنند نمی توانیم بگوییم که نشانه نخبگی است.

ابراهیمیان با تاکید بر اینکه پیام ما در عدم التزام این است که ما شما را نمی شناسیم، گفت: با انتقاداتی که غیرعلمی در روزنامه ها به شورای نگهبان می شود، باید بگویم بنده هم بلد هستم انتقاد کنم، لذا بنده معتقدم نگاه مان به آینده باید دعوت به صبر باشد.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان سخنان خود ضمن عذرخواهی از جامعه نخبگی کشور، اظهار کرد: عدم احراز یعنی اینکه ما شما را نشناختیم و این شناخت باید به هیات داوری منتقل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳۶
مامان نگران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
8
115
خدا را شکر که مطهری تایید شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
1
3
صحبت های بسیار خوب و به جایی هست از طرف آقای ابراهیمیان..
و البته با احترام ، در برخی موارد جای بحث های قوی تری وجود دارد. علی الخصوص بحث التزام به اسلام و جمهوری اسلامی که ان شاا.. ایشان منافی بحث های بیشتر نخواهند بود..
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
3
53
اگه واقعا این لیست تایید صلاحیت ها درست باشه که عالیه. مخصوصا شهر ما مشهد که فقط پایداری ها مونده بودند. دوره قبل هم هر 5 نماینده مشهد پایداری بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
1
17
اگر مدعي بيشتر فهميدن هستيد خودتان انتخاب كنيد
وگرنه بگذازيد مردم فهيم با اراى خود انتخاب كنند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
2
25
این استان لرستان جزئی ازخاک ایران نیست ؟؟؟؟ازهمه جا خبرمیدین بجز لرستان....علی از بروجرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
1
28
همين بهترين تبليغ براي اينها هست
محمود ملایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
6
19
*****تبریک***** ... خدارو شکر...دکتر شهریار مشیری از حوزه مرکزی هرمزگان تایید شدن...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
1
غفور مددی تایید شده؟

ایشون جزو کاندیداهای ردصلاحیت شده بود
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
4
ولی نماینده ما بازم تایید نشد
علی تکش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
3
1
این چه جور قانونی دکتر قنبری باید رد صلاحیت میشد...توی ایلام.بعضی از نمایندگان رد شده اند میتونن کار برای مردم بکنن...اما دکتر قنبری که هیچ کاری برای مردم نمیکند باید رد صلاحیت شود...ازتمامی مسولان خواهشمندم بیشتر به فکر مردم ایلام باشد ما همان مردمانی هستیم که هشت سال از مرزکشور ایران دفاع کردیم...دکتر قنبری به فکر مردم باش نه خود...باید دکتر رد صلاحیت شود..
علی اکبر جانبازی زیدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
6
4
مملکت به افراد پاک دست ، آزادمرد ، دانا وخردمندی مثل دکتر شجاع پوریان احتیاج دارد درود بر خردمندی شورای محترم نگهبان
ضد فتنه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
4
5
در رشت یک نمایندهٔ اصولگرا را رد صلاحیت شد که مطمئناً رأی اول مردم هست. حالا آدم بیاد یا به تندروهای اصولگرا رأی بده و یا به اصلاح‌طلب‌ها...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
2
15
از استان یزد چی؟! مهد اصلاحات خالی از یک اصلاح طلب!!!!!!! امیدوارم یک نفر رو جا بذارن لااقل!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
3
اگه واقعا این لیست تایید صلاحیت ها باشه که خیلی عالیه و من خیلی خوشحالم که جناب آقای جهانگیری عزیز تایید صلاحیت شده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
2
16
ايول، اقاي علي مطهري و دكتر الياس حضرتي بالاخره اومدن بالا
...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
2
16
متاسفانه طبق اين ليست اقاي اشيخ علي هاشميان در رفسنجان تاييد صلاحيت نشدند ايشان يك إصلاح طلب واقعي و يك مردم سالار واقعي است ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
1
پس بقیه استانها چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
9
21
من که رای نمی دهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
تورو خدا بیا رای ، جون مادرت بیا رای بده ، اگه تو را ی ندی آخه ما چی کار کنیم یعنی ، وای ما رو تنها نذار
از شیراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
1
35
رای ما آقای مصطفی معین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
2
خدا رو شکر اندیشمند ما آقای دکتر اطاعت تایید صلاحیت شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۲
کجا دکتر جواد اطاعت تایید صلاحیت شدن؟ صلاحیت این عزیز رو هم رد کردن
ميبدى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
5
باز هم الهى شكر
ايكاش حسن اقا هم تاييد بشوند
تا ما هم با صندوق ها اشتى كنيم
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
0
اقای ایتی و هروی در استان خراسان جنوبی اصلا رد صلاحیت نشده بودن که دوباره بخوان تایید بشن. از اول تایید شده بودن.
داودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
0
به نظر بهتره با عنایت به مشخص شدن افراد تایید و رد شده، لیست اولیه اصلاح بشه
چرا که افرادی مثل مهرعلیزاده و اشراقی و ... تایید نشده اند
كرمانشاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
0
اعضا محترم شوراي نگهبان باسلام.واقعا كرمانشاه نماينده جز دكتر جهانبخش اميني نداره.خيلي دردآشناست.مردم اين شخص بزرگ را ميخوان .كاش علت رد صلاحيتش را بگيد.
یامین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
2
4
قهر با صندوق رای فقط عرصه را برای افراطی ها خالی میکند . حضور پر شور در عرصه انتخابات و انتخابی با توجه به لیستی که مورد حمایت بزرگان ضد افراط است، نتیجه ای به مانند انتخابات ریاست جمهوری سال 92 که منجر به انتخاب حسن روحانی شد خواهد داشت.
غلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
0
9
چیزی از اصلاح طلب ها که باقی نمونده..پس ما به کی رای بدیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
1
9
خوب الحمدلله تکلیف کاملا مشخص شد .....
من رای نمیدم
تمام
مامان نگران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
4
5
دوست عزیزی که رای نمی دی همین شما با بی تفاوتی هایتان مردم را گیر تند روها می اندازید بخاطر مردم باید رای داد
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۸
0
5
یه سوال: این 1500 نفری تایید صلاحیت شدن شورای نگهبان به اشتباه تاییدشون کرد؟ یا اول که رد کرده بود اشتباه کرده بود؟؟؟
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
4
2
شما درک سیاسیت خیلی ضعیفه مامان نگران .......

هر وقت فلسفه و جامعه شناسی و سیاست خوندی بیا صحبت می کنیم با هم .....

ضمنا مجلسی که توش 15 تا اصلاح طلب هم باشه 15 تاش اصولگرا .......باز هم رای ها بلوکه میشه

حال آن که تعداد اصلاح طلبان از این هم کمتره و مجلس دست اصولگراها خواهد بود .......
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
الان درک سیاسی شما بالاست که اینجوری تحلیل می کنی و نظر میدی!!!!؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
0
4
مي گويند اعتراض به شوراي نگهبان جرم است در حالي كه شوراي نگهبان اشتباه مي كند بعد تصحيح مي كند
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
0
4
سلام
فقط اقاي مطهري واقعاً لايق ترين نماينده
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
0
0
مرتضی الویری خیلی خوبه خیلی تعجب میکنم از ردصلاحیت ایشان! ضمنا هیچ نسبت و آشنایی با ایشان ندارم.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین