کد خبر: ۳۴۷۸۰۳
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
در مراسم رونمایی از طرح‌های ویژه آبرسانی به شهرها و روستاهای کشور

نوبخت: بودجه طرح‌های تامین آب، بیش از 350 هزار میلیارد ریال است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: طرح های تامین آب در کشور با بودجه افزون بر 350 هزار میلیارد ریال اجرا می شود که ارتقای بهره وری آب، افزایش اشتغال و تولیدات کشاورزی را به دنبال خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز :
«محمدباقر نوبخت» عصر دوشنبه در مراسم رونمایی از طرح های ویژه آب رسانی به شهرها و روستاهای کشور در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: 500 میلیون دلار معادل 15 هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای آب رسانی به روستاهای مختلف کشور اختصاص می یابد. 

به گفته وی، 50 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای دو طرح پیش بینی شده و یک طرح دیگر در دست اقدام، افزون بر 300 هزار میلیارد ریال ارزش دارد.

وی گفت: مردم در بسیاری از نقاط به آب نیاز مبرم داشتند. همچنین شماری از کارخانه های فولاد نمی توانستند محصول خود را بفروشند که با تامین مالی بانک ها، فولاد این کارخانه ها به لوله تبدیل می شود و وزارت نیرو از این لوله ها برای تامین آب مورد نیاز و در نتیجه خروج اقتصاد از رکود، افزایش اشتغال و ارتقای رفاه عمومی استفاده می کند. 

نوبخت گفت: چندین میلیارد مترمکعب آب های کشور از طریق مرزها در حال خارج شدن از دسترس است که ارزشی بیش از ارزش نفت دارد.

وی از حضور قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در اجرای طرح های آب رسانی خبر داد. 

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: امروز با اجرای یک طرح، بیش از 6 میلیارد مترمکعب از آب های مرزی مهار می شود. 

وی با سپاس از رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: اجازه معظم له برای دریافت وام هشت میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی، انجام این مهم را میسر کرد که در یک دوره زمانی چهار ساله، هر سال به مبلغ دو میلیارد دلار دریافت می شود. 

نوبخت همچنین به طرح دو میلیارد دلاری دیگری اشاره کرد که بر پایه آن 550 هزار هکتار از زمین های خوزستان و بخش زیادی از زمین های سیستان و بلوچستان تسطیح می شود. 

وی اضافه کرد: این طرح های عمرانی که همگی در دوران تحریم ها طراحی شده با اعتباری افزون بر 350 هزار میلیارد ریال در دست اجراست و ارتقای بهره وری آب و افزایش اشتغال و تولیدات کشاورزی را به دنبال خواهد داشت. 

نوبخت از طرح پرورش ماهی در قفس و افزایش کشت گلخانه ای به عنوان دیگر طرح هایی یاد کرد که افزایش تولید و اشتغال کشور را به دنبال دارد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: امروز وظیفه این سازمان فقط ارائه برنامه و نظارت نیست، بلکه باید مدیریت امور را در دست بگیرد و از همه ظرفیت های کشور به شیوه بهینه استفاده کند که همسو با اقتصاد مقاومتی است. 

نوبخت تاکید کرد اقتصاد مقاومتی در ادامه سیاست های پیشین نظام و مکمل همه آنهاست.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از همه ظرفیت های انسانی و مالی کشور، دانش، علم و فناوری به منظور افزایش تولید و صادرات تا افزایش سطح رفاه عمومی حاصل شود. 

به گزارش ایرنآ، در مراسمی که امروز همزمان با هشتمین روز از دهه فجر در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد، چندین طرح ویژه آبرسانی که بیش از 31 میلیون نفر ساکنان شهرها و روستاهای کشور را بهره‌مند می‌کند، رونمایی شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین