کد خبر: ۳۴۷۸۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
افزایش سفر گردشگران خارجی به ایران

جذابیت‌های ایران برای گردشگران به‌روایت نیویورک‌تایمز/شوق آمریکایی‌ها برای سفر به ایران

روزنامه آمریکایی نوشت، در حالی که وزارت خارجه آمریکا چندی پیش اتباع این کشور را از سفر به ایران برحذر داشت، دست اندرکاران صنعت گردشگری از شور و اشتیاق گردشگران خارجی، به ویژه آمریکایی، برای سفر به ایران خبر دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، دست اندرکاران صنعت گردشگری که برای افزودن شیوه های جدید سفر به ایران در رقابت هستند، می گویند که اجرای توافقنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم های اعمال شده علیه این کشور راه را برای سفر گردشگران، به ویژه گردشگران آمریکایی، به ایران گشود.

به گزارش آفتاب، به نوشته این روزنامه آمریکایی، گردشگری در ایران از گذشته‌ها برای اروپایی‌ها جذابیت و محبوبیت دارد. اعلام اخیر ایر فرانس مبنی بر شروع سه پرواز در هفته بین پاریس و تهران از اول آوریل، یکی از نشانه‌های افزایش سفر گردشگران به ایران است. 

نیویورک تایمز خاطر نشان کرد، ایران برخی از کهن ترین آثار فرهنگی جهان شامل 19 میراث فرهنگی ثبت شده در یونسکو را در خود جای داده است و اراضی این کشور شامل طیفی متنوع از مناطق صحرایی گرفته تا تفریحگاه های اسکی است. 

به گفته 'ویلیام بیمن' استاد و رئیس دپارتمان مردم شناسی دانشگاه مینه سوتا و کارشناس مسایل ایران، این کشور(ایران) فوق العاده زیباست و اماکن آن به قدری باشکوه است که در دنیا نظیر ندارد. اصفهان قابل مقایسه با ماچو پیچو (شهر سنگی اسپانیا) یا معبد آنگکور وات (کامبوج) است. 

'استیو کوتای' که در گذشته وارد کننده بود و در حال حاضر به گردشگران برای سفر به ایران خدمات می‌دهد، با اشاره به مهمان‌نوازی ایرانی‌ها، گفت، هیچ‌وقت در هیچ کجا تا این حد احساس محبوبیت نکردم.

'نورمن هاو' رئیس شرکت 'باترفیلد و رابینسون' نیز از افزایش تقاضا برای سفر به ایران در ماه های اخیر گفت و افزود، امیدوارم که این شرکت در ماه نوامبر گردشگرانی را راهی ایران کند.

روزنامه نیویورک تایمز با استناد به اظهارات دست اندرکاران صنعت گردشگری، کافی نبودن شمار هتل‌ها، به ویژه در شهرهای بزرگ ایران را یکی از چالش‌های پیش روی شرکت های خدمات دهنده به گردشگران خارجی خواند و نوشت: علاوه بر این، با توجه به محدودیت های بانکی و ممنوعیت استفاده از کارت های اعتباری و عابر بانک ها، مسافران خارجی باید با خود پول نقد به همراه داشته باشند. 

منبع:‌ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
4
9
هیچ جذابیتی ندارد ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین