کد خبر: ۳۴۸۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵

تایید صلاحیت نهایی 161 نفر از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: صلاحیت نهایی 161 نفر از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری تایید شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 سیامک ره‌پیک با اعلام این خبر گفت: در مرحله قبلی بررسی صلاحیت ها 166 نفر صلاحیت‌شان تایید شده بود و در فاصله آن زمان تا بررسی صلاحیت نهایی مدارک جدیدی واصل شد که بر این اساس صلاحیت 8 نفر از داوطلبانی که پیش از این صلاحیت شان احراز شده بود رد و صلاحیت سه نفر از داوطلبانی که درخواست تجدید نظر کرده بودند نیز احراز شد.

ره پیک افزود: در مجموع در مرحله نهایی بررسی صلاحیت ها بیش از 222 شکایت مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد 38 نفر غایبان آزمون بودند و 151 نفر کسانی بودند که در آزمون رد شده بودند و 25 نفر نیز صلاحیت شان رد شده بود.

وی گفت: از مجموع بیش از 222 پرونده شکایت 8 نفر نیز داوطلبانی بودند که پیش از این انصراف داده بودند و دوباره خواستند صلاحیت شان بررسی شود.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با اشاره به مجوز قانون برای برخی نامزدهای خبرگان به منظور جابجایی حوزه های انتخاباتی افزود: تا امروز در شش استان برخی نامزدها در خواست جابجایی حوزه انتخابیه کرده اند و نامزدهای دیگر نیز در صورت درخواست تا 26 بهمن برای جابجایی حوزه انتخابیه خود فرصت دارند.

وی گفت: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان امروز از طریق فرمانداری ها همراه با استدلال های قانونی به داوطلبان اعلام شد.

ره پیک افزود: نامزدهای خبرگان از فردا تا 14 روز برای تبلیغات فرصت دارند.

وی همچنین با اشاره به بررسی صلاحیت 147 نفر از داوطلبان احراز صلاحیت نشده مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده این دسته از داوطلبان که به آن ها رد ابتدایی نیز گفته می‌شود در حال بررسی نهایی است که وضعیت صلاحیت آن‌ها تا 26 بهمن مشخص و اعلام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین