کد خبر: ۳۴۸۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸

نوبخت: باور کنیم در سایه وحدت می‌توان در هر عرصه‌ای پیروز شد

سخنگوی دولت با اشاره به آیات قرآن کریم و وعده‌های خداوند به اهل ایمان، گفت: باور کنیم که در سایه وحدت، همدلی و همراهی می‌توان در هر عرصه‌ای پیروز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر محمدباقر نوبخت در جمع راهپیمایان 22 بهمن در شیراز، گفت: اکنون باید پاسخ منطقی از روند شکل‌گیری و عوامل به‌وجود آورنده انقلاب و ادامه سیر تکاملی انقلاب داشته باشیم.

وی با طرح این سئوال که امروز مسئولیت ما در برابر انقلاب چیست؟ به شرایط جهانی در زمان وقوع انقلاب اسلامی ایران و ایدئولوژی‌های حاکم بر نظام جهانی در آن دوران پرداخت و با بیان اینکه قرن بیستم به‌عنوان زمان بروز پست مدرنیسم شناخته می‌شود، تلاش‌های مخالفان انقلاب اسلامی برای مقابله با شکل‌گیری و پیروزی آن را یادآور شد.

نوبخت با یادآوری شکل و دلیل به‌ شهادت رساندن آیت‌الله مطهری و آیت‌الله مفتح، آنان را از مغزهای متفکر انقلاب دانست و گفت: منافقان تفکرشان این بود که اگر دست ما به رهبر انقلاب نمی‌رسد، فرزندان امام خمینی(ره) را که می‌توانیم ترور کنیم، اما علی‌رغم ترور شهید مطهری و مفتح دیدند که انقلاب همچنان راه خود را ادامه می‌دهد و حتی دیگران را نیز تحریک و تهییج می‌کند.

او اضافه کرد: منافقان بعد از آن تلاش کردند که زبان انقلاب را قطع کنند و شهیدان دستغیب و مدنی و اشرفی اصفهانی و دیگر بزرگان انقلاب را ترور کردند، زیرا از نظر آنان این افراد زبان انقلاب بودند. زبان‌هایی که جز قرآن و دعا و راستی و درستی چیز دیگری بیان نمی‌کردند.منافقان زمانی که مشاهده کردند که انقلاب همچنان به حرکت خود ادامه می‌دهد، به قطع دستان انقلاب مبادرت و شهیدان رجایی و باهنر را ترور کردند.

وی گفت: تحلیل منافقان این بود که وقتی در خیابان‌ها افراد با ظاهر مذهبی و انقلابی را ترور می‌کنند، سرانگشتان انقلاب را قطع کرده‌اند اما باز هم انقلاب به راه خود ادامه داد و در نهایت دشمن با 11 لشگر مکانیزه به ایران اسلامی حمله کرد و شاهد جان فشانی‌های فرزندان روح‌الله در مقابل این زیاده‌خواهی‌ها بودیم.

نوبخت با تصریح اینکه اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اسلامی، ادامه حرکت دشمنان برای ساقط کردن انقلاب و نظام اسلامی بود، گفت: آنان قصد داشتند با بستن زنجیر به دست و پای اقتصاد ملی، اجازه ندهند تا دولت‌مردان برای ملت کاری کنند اما درود خدا بر ملتی که هم در عرصه نظامی دشمن را متوقف کرد و اجازه اشغال حتی یک وجب از خاک کشور را نداد و هم در عرصه دیپلماسی و مذاکره پیروز شد.

وی با بیان اینکه بدخواهان این نظام و انقلاب به تناسب بدخواهی‌های‌شان امروز در حال مجازات هستند، گفت: به همه این موفقیت‌ها و علی‌رغم گذراندن سختی‌های بسیار، امروز هم باید همواره آماده سختی‌های زیادی باشیم.

نوبخت گام دیگر دشمنان اسلام و انقلاب و نظام اسلامی را از پای درآوردن تفکر دینی انقلاب دانست و گفت: امروز مذهب را علیه مذهب برانگیخته‌اند. آنان مطمئن هستند با حمله نظامی قادر نیستند ایران را از پای درآورند، از نظر اقتصادی هم علی‌رغم اعمال بزرگترین تحریم‌ها، زنجیرهای اقتصادی هم نمی‌تواند این نظام را متوقف کند بنابراین به‌دنبال مقابله با تفکر دینی هستند.

معاون رئیس جمهور با تصریح اینکه همه کسانی‌که طرفدار تفکر دینی و دولت و حکومت اسلامی هستند باید نگران این توطئه جدید باشند، گفت: دشمن با درست کردن اسلامی جعلی به‌نام داعش و راه‌انداختن گروه‌های تکفیری، تلاش می‌کند به جهان نشان دهد که ایران اسلامی سوزاندن انسان‌ها و سربریدن انسان‌ها است. هیچ انسانی در هیچ نقطه از جهان موافق و تاییدکننده تفکر داعش و گروه‌های تکفیری نیست.

نوبخت در بخشی از سخنان خود با اشاره به سختی‌هایی که بر این انقلاب و ملت ایران گذشته است، گفت: امروز جوانان از ما سئوال می‌کنند که اگر حق هستیم و دین خداوند را ارائه می‌کنیم و رهبرانمان الهی هستند، چرا باید این همه سختی داشته باشیم؟

وی با بیان اینکه در مسیر راهپیمایی جوانان زیادی از وی طلب اشتغال می‌کردند و کارگرانی از حقوق و دستمزد اندکشان می‌گفتند، به آیاتی از کلام‌الله اشاره و اضافه کرد: آموزه‌های قرآنی به ما می‌گوید که حق‌طلبی همواره با زحمت همراه بوده است. اگر در راه خدا حرکت کنیم سختی‌هایی وجود دارد اما همانگونه که خداوند وعده داده است، پیروزی نصیب خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نوبخت با یادآوری اینکه در دوران شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت نظام اسلامی همواره وعده‌های خداوند در مورد ملت ایران محقق شده است، گفت: ما در عرصه دفاع مقدس علی‌رغم آنکه با تعداد اندکی در مقابل جهان دفاع می‌کردیم پیروز شدیم و در عرصه دیپلماسی و مذاکرات با 6 قدرت بزرگ جهان، با منطق زلال حق سخن گفتیم و پیروز شدیم و در آینده هم پیروز خواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین