کد خبر: ۳۴۸۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
در بازارهای جهانی ثبت شد

تضعیف عجیب دلار/ سخنرانی اثر گذار رئیس کل

تحولات اخیر بازارهای جهانی با ریزش قابل ملاحظه ارزش دلار در مقابل سایر ارزها همراه شد.
آفتاب‌‌نیوز : در هفته منتهی به 7 فوریه در بازار جهانی ارز ارزش دلار نسبت به هفته ماقبل آن در مقابل ین 3.52، یورو سه، فرانک 3.18 و پوند 1.81 درصد تضعیف شده که در مقایسه با چند ماه اخیرکاهش ارزش قابل توجهی داشته است. این در حالی است که در مدت گذشته ریزش دلار عمدتا کمتر از یک درصد بوده است.

این در حالی است که طبق گزارش بانک مرکزی، آمارهای کمتر از انتظار اقتصاد ایالات متحده و سخنرانی رئیس کل فدرال رزرو نیویورک باعث شد این انتظارات در بازار تقویت شود که فدرال رزرو در افق طولانی تری نرخ بهره سیاستی را افزایش دهد.

بنابر این گزارش، کاهش قیمت نفت تهدیدی برای تقاضای جهانی و رشد خواهد بود که بازارهای سرمایه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در نتیجه این تحولات، ارزش دلار در بازار ارز کاهش قابل توجهی داشت.

همچنین به نرخ های پایان وقت بازار نیویورک ، در هفته گذشته هر یورو در محدوده 1.0888 تا 1.1211 دلار و هر پوند در دامنه 1.4409 تا 1.4603 دلار در نوسان بوده است. در عین حال که هر دلار در محدوده 116.78 تا 120.99 ین متغیر بود.

تضعیف عجیب دلار/ سخنرانی اثر گذار رئیس کل
نمودار قیمت

استقبال از طلا

اما بهای طلا در هفته گذشته تقویت شد. این رشد به طور عمده ناشی از نگرانی در مورد رشد اقتصاد جهانی و نیز تضعیف بازار سهام بود که اقبال به سوی دارایی های امن همچون طلا را افزایش داد. در کنار این موارد تضعیف دلار در مقابل اسعار نیز با توجه به ارقام متفاوت از اقتصاد امریکا نباید نادیده گرفته شود.

بهای طلا در هفته گذشته میلادی نسبت به هفته ماقبل آن 4.39 درصد افزایش داشته است. نوسانات هفته اخیر قیمت طلا در بازار نیویورک در محدوده 1128.31 تا 1165.50 دلار برای هر اونس در نرخ های پایانی ثبت شده است.

چرا نفت ریخت؟

در بازار جهانی نفت نیز بهای نفت خام پایه آمریکا نسبت به هفته ماقبل آن 8.12 درصد کاهش داشت و به طور متوسط 31.28 دلار معامله شد. همچنین نفت برنت با کاهش 1.96 درصدی هر بشکه 34.10 و نفت خام اوپک با رشد 2.71 درصدی هر بشکه 29.15 دلار معامله شده است.

ارقام ضعیف کارخانه‌ای چین، تردید در برگزاری جلسه بین تولیدکنندگان نفت اوپک و غیر اوپک برای کاهش سطح تولید و افزایش ارزش دلار در برخی از روزهای هفته عمده دلایل کاهش بهای نفت خام بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین