کد خبر: ۳۴۸۵۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳

حمله به دفاتر دو روزنامه طرفدار دولت اردوغان در استانبول

رسانه‌های ترکیه گزارش دادند چند مهاجم مسلح به ساختمان‌های روزنامه‌های "ینی شفق" و "ینی آکیت" که از نشریات طرفدار دولت این کشور هستند حمله کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از روزنامه تودی زمان، این افراد مسلح علاوه بر تیراندازی از کوکتل مولوتف‌ استفاده کردند. این حملات زخمی به همراه نداشت اما پلیس تحقیقات خود را درباره حملات و عاملانش آغاز کرده است.

بر اساس تحقیقات اولیه توسط پلیس، پنجره‌های ساختمان‌های این دو روزنامه به دلیل تیراندازی شکسته شدند و همچنین تعدادی گلوله در جلوی ساختمان‌های این دو روزنامه پیدا شده است.

در همین راستا رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز گذشته در سخنرانی خود در نشست کنفدراسیون تاجران جوان ترکیه با اشاره به حمله به این دو روزنامه طرفدار دولت، این حمله را محکوم کرد.

همچنین شورای مطبوعات ترکیه نیز این حمله را حکوم کرد و هرگونه حمله به هر رسانه‌ای در ترکیه را غیر قابل قبول دانست. این شورا از دولت درخواست کرده که تحقیقات لازم را در این باره انجام داده و بانیان این حوادث را شناسایی کرده و عدالت درباره آنها اجرا شود.

به گزارش ایسنا، از سوی دیگر سفیر آمریکا در ترکیه نیز در پیامی در توئیتر حمایت خود را از این دو روزنامه طرفدار دولت ترکیه اعلام کرد و نوشت: خشونت علیه روزنامه‌نگاران همواره غیر قابل قبول است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین