کد خبر: ۳۴۸۷۳۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
مگر می‌شود کسی ایرانی باشد و از رفع‌تحریم‌ها خوشحال نباشد/می‌خواستند ایران را به ۵۰‌سال پیش برگردانند

روحانی: به‌بهانه دورزدن‌تحریم‌ها، بیت‌المال را غارت کردند/نمی‌شود منافع ۸۰‌میلیون را فدا کرد

رییس جمهور با بیان اینکه یک نفر نمی‌گوید در مذاکره سر ماه کلاه رفت؛ اظهار داشت: حتی بدخواهان ما می‌گویند ایران سر ۵+۱ را کلاه گذاشت.
آفتاب‌‌نیوز :
رییس‌ جمهور در مجمع عمومی سالیانه بانک مرکزی بازگرداندن ثبات و آرامش به کشور را سیاست کلیدی دولت دانست و تأکید کرد: ارز سال آینده باید تک نرخی شود تا ثبات در بازار تقویت و جلوی بخشی از مفاسد گرفته شود.

به گزارش آفتاب، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی که صبح شنبه در جمع مدیران بانک‌های سراسر کشور سخن می‌گفت، افزایش نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری را ضروری خواند و گفت: باید تمام مؤسسات مالی، اعتبارسنجی شوند و رتبه آنها به مردم اعلام گردد.

رییس‌ جمهور با تأکید بر اینکه همه باید خود را برای رونق و تحرک اقتصادی آماده کنند، گفت: مهم‌ترین عامل در کنترل و مهار تورم، انضباط مالی و پولی و یکی از دستاوردهای مهم دولت با یاری تیم اقتصادی و بانک مرکزی، مهار تورم و کاهش مستمر آن بوده است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت کاهش سود بانکی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: وقتی دولتی تورم را مهار و تک رقمی می‌کند، سود بانکی بالا نادرست است و به اقتصاد لطمه می‌زند.

رییس‌ جمهور در عین حال اظهار داشت که اقتصاد با دستور درست نمی‌شود و باید با ابزار اقتصادی، سود بانکی، تسهیلات و سپرده‌ها را کاهش داد.

رییس‌ جمهوری از بانک‌ها به عنوان شریان حیات اقتصادی و ارتباط درون کشور با دیگر کشورها در عرصه پولی و مالی نام برد و گفت: در دوره تحریم‌های ظالمانه بدترین تحریم تاریخ اقتصادی جهان بر ملت ایران روا داشته شد و همه شریان‌های حیاتی توسعه‌ای کشور را با مشکل مواجه نمودند.

روحانی موفقیت برجام را نتیجه دعای سحرخیزان در ماه مبارک رمضان ذکر کرد و افزود: در دوره تحریم‌ها متأسفانه بداندیشانی با بهره‌گیری از شرایط سخت مردم و به بهانه دور زدن تحریم‌ها، نفت را فروختند و بیت‌المال را غارت کردند.

رییس‌ جمهوری تحریم بانک‌ها از سوی دشمن را حرکتی هدفمند برشمرد و گفت: در دوره پس از تحریم، بانک‌ها باید تلاش‌هایشان را به نفع اقتصاد ملی افزایش دهند.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه دفاع مذاکره‌کنندگان از حقوق ملت افتخار بزرگی است، افزود: نمی‌توان باور کرد کسی از رفع تحریم‌ها خرسند و خوشحال نباشد.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه باید امروز برجام 2 را تدوین کنیم، اظهار داشت: برجام 2 باید با مشارکت همه و برای پیشرفت ایران اسلامی تدوین و به مرحله اجرا درآید.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات سرنوشت‌ساز هفتم اسفند ماه اشاره و تأکید کرد: حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی، در شرایط کنونی منطقه و جهان بسیار تأثیرگذار است.

رییس‌ جمهوری در ادامه سخنان خود مشورت با متخصصان و صاحبنظران در همه امور را مورد تأکید قرار داد و گفت: بخاطر قول به مردم، بدون مشورت با کارشناسان و صاحبنظران تصمیمی نگرفته‌ام و در بسیاری موارد حتی نظر جمع کارشناسان را اعمال کردم.

روحانی در ادامه بازگرداندن ثبات و آرامش به بازار را نخستین تصمیم اقتصادی دولت ذکر کرد و افزود: انتظارات تورمی جامعه در دولت جدید عوض شد و این روند باید حفظ شود.

رییس‌ جمهوری گفت: بانک‌ها باید خود را برای یک فضای رقابتی در دوره پس از برجام آماده کنند و در این عرصه باید احساس مسئولیت نمایند.

روحانی به اهمیت ایجاد اطمینان و اعتماد میان مردم و بانک‌ها اشاره کرد و گفت: بانک‌ها که پول مردم را در اختیار دارند باید احساس مسئولیت کرده و از آنها به بهترین وجه و در مسیر توسعه و رونق اقتصاد کشور استفاده کنند.

رییس‌ جمهوری با اشاره به ضرورت تقویت انضباط و شفافیت در کارنامه بانک‌ها، گفت: بانک‌ها باید بنگاه‌داری را کنار گذاشته و در فضای تولید قرار گیرند.

ولی‌الله سیف رییس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز در ابتدای این نشست، گفت: نظام بانکی که در خط نخست مبارزه با تحریم‌ها قرار داشت، در دوره جدید تمام تلاش خود را در مسیر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بکار می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
2
19
درود بر آقای روحانی عزیز. 7 اسفند ماه انقلابی دیگر رقم خواهد خورد.
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
3
16
چرا نمیشود آقای روحانی عزیز مگر خودتان شاهد نبودید که بر سر این مردم بیگناه چه آمد وچگونه مخصوصا با گفتن و جملاتی ناشیانه و عمدا گره این تحریمها را روز به روز کورتر کردند و عده‌ای دیگر هم برای حفظ و اضافه کردن منافع خود چه ظلمها مخصوصا به جوانانمان روا داشتند و چنان ادعای... مردم داری داشتند که انسان متحیر میماند که آیا دشمنانمان هم آیا چنین با ما کردند ؟ چقدر در این سالها ما و فرزندانمان تاوان این بی عدالتی ها را کشیدند خدایا پناه به تو میبرم
پویا
|
Australia
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
2
18
درود بر تو روحانی
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
2
6
فقط فقط هفتم اسفند روز شادی ملت ایران روز عزای بدخواهان مردم ایران . انسجام انسجام انسجام حضور حضور حضور صبح اول وقت صبح اول وقت صبح اول وقت ، با استعانت از خدای بزرگ درهم کوبنده ستمگران .
توران دوستی
|
Germany
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
3
7
روحاني عزیز، دوست بسیار عزیز ملت ایران، کاش تندرو ها اندکی مانند شما می اندیشیدند، کارشناسانه و علمی، آن وقت وضعیت کشور و مردم به گونه دیگری بود. متأسفانه خودسری ها و اعمال سلایق همراه با ناآگاهی ایران را به عقب رانده است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین