کد خبر: ۳۴۸۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

مشارکت بانک کشاورزی در بهره‌برداری از بزرگ‌ترين طرح مكانيزه پروش‌ماهی در قفس

مشارکت بانک کشاورزی در بهره برداري از بزرگ ترين طرح مكانيزه پروش ماهي در قفس خاورميانه
آفتاب‌‌نیوز :
با مشاركت بانك كشاورزي، فاز يك بزرگ ترين طرح مكانيزه پروش ماهي در قفس خاورميانه با حضورمهندس حجتي وزير جهاد كشاورزي ،‌دكتر تركان مشاور رئيس جمهور در امور مناطق آزاد ، حجت الاسلام ناطق نوري ، دكتر جادري استاندار هرمزگان ، حاتمي مدير شعب بانك كشاورزي استان و تني چند از مسئولان سياسي و اجرائي اين استان روز جمعه 23 بهمن ماه سال جاري به بهره برداري رسيد.

به گزارش روابط عمومي بانك كشاورزي استان هرمزگان، این طرح با سرمایه گذاری 988 ميليارد ريال به بهره برداری رسیدکه 690 ميليارد ريال از هزینه های آن توسط بانك كشاورزي و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملي تامین شد.

بر اساس این گزارش، مهندس حجتي وزير جهاد كشاورزي درمراسم بهره برداري از فاز يك نخستين طرح كاملأ مكانيزه پرورش ماهي در قفس، ضمن قدردانی از تلاش هاي بانك كشاورزي در راه اندازي طرح مذكور گفت: تولید امسال ماهی در قفس در کشور 4 هزار تن است و در سال آینده به 20 هزار تن افزایش یافته و در برنامه ششم توسعه به 200 هزار تن در سال خواهد رسید.

وی افزود: برای پرداخت تسهیلات به طرح های پرورش ماهی در قفس هیچ محدودیتی وجود ندارد و امروز تفاهم نامه ای با یک شرکت نروژی برای پرورش ماهی در قفس در دو طرح 5 هزار تنی و 2 هزار تنی در قشم امضا شد.

شایان ذکر است، این طرح پرورش ماهي در قفس در سايت زميني به مساحت 2.5 هكتار و سايت دريائي به مساحت 60 هكتار ، با ظرفيت توليد 3000 تن ماهي در سال اجرا و با رها سازي 25 هزار قطعه بچه ماهي در منطقه گرزه شهرستان بندرلنگه به بهره برداری رسید و باعث اشتغالزایی 32 نفر شد.

فاز بعدي اين طرح نيز با رها سازي 100 هزار قطعه بچه ماهي طي چند روز آينده  به بهره برداري خواهد رسيد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین