کد خبر: ۳۴۸۸۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۰

تایید نهایی تحریم‌های جدید علیه کره‌شمالی توسط کنگره آمریکا

قانونگذاران کنگره آمریکا به اتفاق آرا لایحه‌ای را برای اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه کره شمالی به خاطر انجام آزمایشات اتمی اخیر این کشور، تایید کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
 این لایحه برای تصویب باید به امضای باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا برسد.

دور جدید تحریم‌ها علیه کره شمالی با هدف جلوگیری بیشتر این کشور از دسترسی به منابع مالی برای ساخت و تولید کلاهکهای اتمی و موشکهای دوربرد است.

به گزارشایسنا به نقل از خبرگزاری راشاتودی،اد رویس، رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: این لایحه پیامی برای کره شمالی است مبنی براینکه باید در اقدامات خود اصلاحات صورت دهد و باید برنامه اتمی خود را متوقف کند. این لایحه برای ممانعت این کشور به منظور دسترسی به پول برای ساخت و تولید تسلیحات اتمی و موشک است و در نهایت به ما این مساله را اشاره می‌کند که تنها راه برای مقابله با برنامه‌های اتمی کره شمالی اعمال فشار مالی و تحریم‌های اقتصادی است.

وی ادامه داد: این چهارمین آزمایش اتمی کره شمالی باعث جلب توجه اعضای سنای آمریکا و مجلس نمایندگان شده است مبنی براینکه سیاست صبر و تحمل در قبال این کشور دیگر کارساز نیست و باید اقدامی دیگر انجام داد. هدف ما آوردن کره شمالی بر سر میز مذاکره است اما ما باید تحریم‌های جدی تری علیه این کشور اعمال کنیم.

درهمین حال، بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی اوباما در این باره گفت: به نظرم در این مورد ما به همراه اعضای کنگره توافق داریم و باید تحریم‌ها علیه کره شمالی را بیشتر کنیم.

در این لایحه همچنین به این مساله اشاره شده که هر فرد، گروه، موسسه و نهادی که به دنبال کمک مالی به کره شمالی باشد در فهرست تحریم ها قرار می‌گیرد. همچنین موسسات تجاری نیز که با کره شمالی در ارتباط با تجهیزات و تسلیحات، کالاهای لوکس داد و ستد می‌کنند، تحریم خواهند شد.

در این لایحه همچنین اختصاص مبلغ 50 میلیون دلار در پنج سال آتی برای ارسال تجهیزات ارتباطی و رادیویی به داخل کره شمالی با هدف دسترسی بهتر ساکنان این کشور به رسانه‌های خبری در نظر گرفته شده است.

این لایحه تحریم‌های جدید علیه کره شمالی پس از آن مطرح شد که کره شمالی یک ماهواره را در مدار قرار داد. اما به گفته مقام‌های آمریکایی این یک آزمایش موشک دوربرد بوده است. همچنین کره شمالی مدعی شده که یک بمب هیدروژنی را در ژانویه سال 2016 ازمایش کرده است اگرچه در این باره تردیدها و گمانه زنی‌های زیادی وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین