کد خبر: ۳۴۹۰۹۴
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

بهره‌برداری از شهر آفتاب در اردیبهشت ۹۵

به گفته‌ی حسین صفری درحال حاضر فیبر نوری موردنیاز برای تامین اینترنت در نمایشگاه کتاب تا ابتدای ورودی «شهر آفتاب» (محل عوارضی بزرگراه تهران-قم) رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین صفری (مدیر کمیته اجرایی و رفاهی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تشریح روند آماده‌سازی نیازهای حوزه‌ی برق، مخابرات و اینترنت «شهر آفتاب» برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: باتوجه به موارد فنی، نیازهای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در حوزه‌ی برق، مخابرات و اینترنت را به مجموعه‌ی شهرداری اعلام کرده‌ایم و در هر سه حوزه بررسی‌‌‌های اولیه برای فراهم آوردن این نیازها نیز صورت گرفته است. موسسه‌ی نمایشگاه‌‌ها به عنوان نماینده‌ی وزارت ارشاد نیازها و خواسته‌ها را اعلام کرده و باتوجه به اینکه پیگیری کارها و پیشرفت تکیمل «شهر آفتاب» در هفته‌های اخیر با جدیت بیشتری دنبال می‌شود، موضوعات برق، مخابرات، دیتا و اینترنت هم در دستور کار اجرایی قرار گرفته است.

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی نمایشگاه کتاب تاکید کرد: البته در طرح نهایی مجموعه‌ی نمایشگاه بین‌المللی «شهر آفتاب» میزان برق مناسبی درنظر گرفته شده که در فازهای دوم یا سوم باید به بهره‌برداری برسد، اما برای تامین سریعتر میزان برق مورد برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در اردیبهشت 95 نیاز داریم تا اقدامات اساسی و جدی انجام شود. برای راه‌اندازی مخابرات و دیتا، برق و اینترنت مورد نیاز نمایشگاه کتاب بیست‌ونهم باید یک طرح اولیه تهیه شود و امیدواریم با پیگیری این مسئله تا اخر اسفند شاه بهره‌برداری از نیازهای این سه حوزه باشیم.

او سپس تامین برق برای فضاهای مسقف، چادرها و همین‌طور فضاهای عمومی رفت‌وآمد مراجعان به شهر آفتاب را ازجمله مسائلی دانست که در حوزه‌ی برق باید اجرایی شود و بیان کرد: امیدواریم با یک کار اصولی امکان برق‌رسانی به مکان‌های نمایشگاهی «شهر آفتاب» فراهم شود تا دوباره مثل مصلی نیاز به راه‌اندازی امکانات برق‌رسانی پورتال در هر دوره نداشته باشیم. مجموعه‌ی شهرداری هم به شدت برای تحقق این نیازها و خواشته در تلاش هستند. وسعتی که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیاز به برق‌کشی هست و ولتاژ مدنظر برای تامین آن از دیگر موضوعاتی که مطرح شده و درحال پیگیری است. در مصلی یک شهرک برق‌رسانی دایر می‌شد و برای تامین ولتاژ مورد نیاز در شهر آفتاب هم همکاری‌هایی صورت گرفته است.

صفری درباره‌ی تسهیلات اینترنتی مورد نیاز در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز یادآور شد: با مخابرات برای تدارک پورت‌های موردنیاز در تامین دیتا و اینترنت رایزنی‌هایی صورت گرفته است. با توجه به اینکه در ایام برگزاری نمایشگاه ما دست‌کم نیاز به 4000 پورت برای دستگاه‌های کارتخوان و 800 خط تلفن (برای ویس و دیتا) هستیم، امکاناتی باید فراهم شود که تامین آن‌ها به مخابرات اعلام شده است و حتما این اقدامات باید تا پایان اسفند نهایی و تکمیل شوند.

این مقام مسئول نمایشگاه کتاب افزود: در حوزه‌ی نیازهای اینترنتی نیز قرار است فیبر نوری برای راه‌اندازی اینترنت موردنیاز در فضای نمایشگاهی «شهر آفتاب» استفاده شود. درحال حاضر نیز فیبر نوری موردنیاز مجموعه تا ابتدای ورودی «شهر آفتاب» (محل عوارضی بزرگراه تهران-قم) رسیده است و برای ورود کابل‌‌های فیبر نوری به داخل مجموعه هم رایزنی‌هایی با مخابرات صورت گرفته و میزان اینترنت مورد نیاز برای نمایشگاه که 65 مگابایت در فاز اول است درخواست شد.

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی نمایشگاه کتاب  در پایان تاکید کرد: البته این نیازها در حوزه‌ی برق، دیتا و مخابرات صرفا از دید نمایشگاه کتابی عنوان شده است. ممکن است برای «شهر آفتاب» که حل جدیدی برای برگزای نمایشگاه کتاب به‌شمار می‌آید با توجه به شرایط مکانی و فاصله‌ای مثلا چگونگی واقع شدن محل تشریفات یا جایگاه خبرنگاران،  تغییراتی در میزان اعلام شده‌ی این نیازها به‌وجود آید.

این در حالی است که محمدباقر قالیباف صبح امروز  به بازدید از بخش‌های مختلف این پروژه پرداخت.

وی در جریان این بازدید ضمن حضور در میدان اصلی و گذرهای پیاده راه، از تالار ۱۰۰ ستون و فضاهای مسقف محل برگزاری نمایشگاه کتاب بازدید کرد و در جریان روند آماده سازی فضاهای عمومی به منظور برپایی چادرهای نمایشگاهی قرار گرفت.

تامین گذرگاه‌ها و خیابان‌های مورد نظر برای تردد وسایل نقلیه، تکمیل رمپ و لوپ‌های مورد نیاز برای اتصال نمایشگاه شهر آفتاب به شبکه بزرگراهی و آماده سازی ایستگاه متروی شهر آفتاب از دیگر مواردی بود که در جریان این بازدید مورد تاکید شهردار تهران قرار گرفت.


بر اساس گزارش‌های ارایه شده در این نشست، عملیات نازک کاری ایستگاه مترو شهرآفتاب در حال انجام است و این ایستگاه همزمان با نصب تجهیزات مورد نیاز در موعد مقرر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

استقرار خودروهای برقی برای تردد سالمندان و معلولان، برپایی چادرهای ویژه نمایشگاهی به منظور تامین فضای مورد نیاز برای برپایی نمایشگاه کتاب، احیای فضای سبز و محیط‌های پیرامونی نمایشگاه شهر آفتاب، نصب پایه‌های پرچم جمهوری اسلامی ایران و برگزاری جشنواره‌ها و ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

از دیگر سو مقرر شد ضمن آماده سازی تقویم نمایشگاهی شهرآفتاب در سال ۹۵ پیگیری‌های لازم به منظور انتقال هر چه سریع‌تر جایگاه عوارضی اتوبان تهران – قم صورت گرفته و نسبت به تامین انرژی مورد نیاز نمایشگاه شهر آفتاب از طریق انرژی‌های پاک اقدام شود.

همچنین شهردار تهران همچنین طی سخنانی در این جلسه با تاکید بر اینکه فاز نخست پروژه شهر آفتاب در اردیبهشت ماه سال ۹۵ به بهره برداری خواهد رسید، ابراز داشت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته امکانات مورد نیاز برای حمل و نقل مجموعه شهرآفتاب و همچنین سرویس‌های خدمات شهری مورد نیاز شهروندان تکمیل خواهد شد.

 پیگیری مسایل مربوط به مدیریت بحران و تامین ایمنی برگزاری نمایشگاه، تکمیل شبکه مخابراتی و فیبرهای نوری داخلی مجموعه شهرآفتاب و تکمیل پایانه تاکسیرانی و اتوبوسرانی از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین