کد خبر: ۳۴۹۱۲۴
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶

جنتی: خیلی‌ها فشار می‌آورند و برای بررسی صلاحیت اصرار می‌کنند اما شورای نگهبان به هیچ وجه سفارش‌پذیر نیست

دبیر شورای نگهبان و کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه شورای نگهبان به هیچ وجه جای سفارش پذیری نیست گفت: در ایام انتخابات خیلی‌ها فشار می آورند و برای بررسی صلاحیت اصرار و سفارش می‌کنند، حال اینکه آنچه ما عمل می کنیم قانون است.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله احمد جنتی در برنامه تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس خبرگان رهبری از شبکه تلویزیونی تهران ساده زیستی و وقت‌شناسی را از جمله ویژگی‌های خود برشمرد و گفت: قاطعیت و عدم انعطاف در عمل به قانون یکی از ویژگی‌هایم است که از امام یاد گرفته ام. در ایام انتخابات خیلی‌ها فشار می‌آورند و اصرار و سفارش می‌کنند اما من همواره می‌گویم که آن‌چه ما عمل می‌کنیم طبق قانون است و اگر صلاحیت کسی تایید شده و یا رد شده است قانون آن فرد را تایید یا رد کرده است و ما تنها مجری قانون هستیم.

به گزارش آفتاب، وی تاکید کرد: شورای نگهبان به هیچ وجه جای سفارش پذیری نیست و نمی توانیم سفارش اشخاص را بپذیریم به همین دلیل خیلی ها ناراحت می‌شوند و این کارها دشمن تراشی هم دارد. خیلی‌ها ناراحت می‌شوند و توقع دارند موضوع با دوستی و رفاقت حل شود و حتی می‌گویند رعایت حال آن‌ها را بکنیم اما من می‌گویم این‌جا جای دوستی و دشمنی نیست و جای قانون است.

جنتی داشتن روحیه انقلابی را از دیگر ویژگی‌هایش برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی باید زنده بماند به همین دلیل شرایط سال‌های 57، 58، 60 ،‌70،‌80 و 90 با یکدیگر فرقی ندارد. روحیه ضد استکباری و ضد اشرافی‌گری و ضد تجمل‌گرایی را از امام یاد گرفته‌ام. امام هنوز تابلوی من است و هرجا هرکاری بخواهم بکنم در آن جایی که اثری از امام است، طبق نظر امام عمل می‌کنم.

وی رسیدگی به مستضعفان و محرومان را از دیگر درس‌هایی برشمرد که از امام یاد گرفته است و گفت: باید در حد توان به محرومان رسیدگی کرد. مبادا بتوانیم شکم کسی را سیر کنیم و ‌آن فرد گرسنه بخوابد.

جنتی همچنین با تاکید بر لزوم رعایت احکام اسلام گفت: نباید با اسلام بازی و معامله کنیم. امام ضد غرب‌زدگی بود. ما هم این موضوع را از امام یاد گرفتیم به همین دلیل معتقدم که باید تمامی احکام اسلام رعایت شود و با تغییر زمان و فرهنگ‌ها باز هم باید تمامی اصول احکام رعایت شود. موضوعی که در شورای نگهبان نیز مورد توجه قرار می گیرد و 6 فقیه شورای نگهبان با دقت احکام اسلام را می‌دانند و رعایت می‌کنند.

این کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در ادامه به وظایف مجلس خبرگان اشاره و اظهار کرد: این نهاد 88 نفره وظیفه بسیار سنگینی دارد که وظیفه اصلی‌اش نصب و عزل رهبری است. رهبری که مشروعیت نظام وابسته به اوست و اگر نباشد قوه قضاییه،‌ دولت و مجلس مشروعیتی ندارند.

وی با بیان اینکه خبرگان رهبر را انتخاب می‌کنند و شرایط رهبر را احراز می‌کنند گفت: رهبر باید شجاع، فقیه، مدیر، عادل، با تقوا، عارف به زمان و دارای سایر شرایط مندرج در قانون اساسی باشد. بعد از منصوب شدن رهبری توسط مجلس خبرگان اعضای خبرگان رهبری باید ادامه فعالیت رهبر را رصد کنند تا در صورت نداشتن شرایط رهبر را برکنار و رهبر دیگری را انتخاب کنند. از این‌رو این مسئولیت بی‌بدیل و سنگین است.

جنتی ادامه داد: هیچ نهادی همچون مجلس خبرگان رهبری از این اهمیت برخوردار نیست چون با ستون انقلاب اسلامی سر و کار دارد. اعضای خبرگان رهبری جز این مسئولیت در دوران نمایندگی‌شان مسئولیت دیگری ندارند البته ممکن است کارهای جنبی دیگری انجام دهند.

این کاندیدای مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت: وظیفه خبرگان این مواردی است که بیان کردم بنابراین نباید انتظار دیگری از خبرگان داشت. خبرگان در زمان امام و در زمان مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای شرایط را به خوبی رصد کرده است و به این موضوع پی برده که رهبر دارای شرایط کامل رهبری است یعنی دارای شجاعت، تدبیر، مدبری،‌ عادل و با تقوا بودن می باشد و به همین دلیل باید سرجایش باقی بماند.

جنتی ادامه داد: امیدواریم مقام معظم رهبری پرچم پیروزی انقلاب اسلامی را به دست امام عصر بسپارد و ما آن روز را ببینیم که ان‌شاالله بساط آمریکا،‌ اسراییل و آل سعود برچیده شده باشد و عزم الهی حاکم و ظلم ظالمان براندازی شده باشد و دیگر مردم مظلومی نداشته باشیم که داد از ظلم ظالم سر دهند.

وی با اشاره به سوابق عضویتش در مجلس خبرگان رهبری به معرفی خود و فعالیت‌هایش در طول انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: بیش از 30 سال که در تهران بوده‌ام سمت‌های مختلفی داشته ام و اکنون نیز برای احساس وظیفه شرعی در انتخابات حضور پیدا کردم و بنابر همین وظیفه به بیان ویژگی ها و سوابقم برای شما مردم می‌پردازم.

جنتی اولین مسئولیتش در انقلاب اسلامی را ریاست دادگاه های انقلاب و به دنبال آن برخورد با ماموران ساواک و افراد وابسته به رژیم عنوان و اظهار کرد: بعد از آن کارهای زیاد دیگری را عهده‌دار شدم که از جمله آن مسئول سازمان تبلیغات اسلامی بود. بعد از آن در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با رویکرد هماهنگی بین دستگاه‌های تبلیغ کننده مسئولیت داشتم.

وی عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای نگهبان را از دیگر مسئولیت‌هایش برشمرد و به سفرهایش به کشورهایی همچون پاکستان،‌ هندوستان،‌ ژاپن و اروپا اشاره و اظهار کرد: در این سفرها تمامی تلاشم را برای معرفی پدیده انقلاب به مردم انجام دادم و خصوصیات امام و نظام جمهوری اسلامی را برشمردم. همچنین مدتی در بوسنی و در زمان جنگ در آن کشور رفت و آمد داشتم که در نهایت به خواست خدا بوسنی را از دست اشرار نجات دادیم.

این کاندیدای مجلس خبرگان رهبری همچنین به توضیح در مورد سوابق زندگی‌اش پرداخت و گفت: در یک روستایی در حومه شهر اصفهان و در خانواده‌ای فقیر و علمی متولد شدم و زندگی ساده و فقیرانه‌ای را داشته‌ام. تحصیلات ابتدایی و اوایل سطح حوزه را در اصفهان گذراندم و سپس عازم شهر مقدس قم شدم و دروس سطح و خارج را در محضر اساتیدی همچون آیت الله بروجردی و امام گذراندم.

وی افزود: مدت 14 سال در مدرسه حقانی تحصیل کردم. عاشق امام و خصوصیاتش بودم و بعد از پیروزی انقلاب نیز امام حکم قضاوتم را در دادگاه انقلاب اسلامی داده است. بعد از آن در برخی شهرها همچون تهران و خوزستان قضاوت کردم و در خوزستان از رادیو شنیدم که امام بنده را عضو شورای فقهای نگهبان کرده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین