کد خبر: ۳۴۹۳۳۹
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

نوبخت: توسعه به ثبات و امنیت نیاز دارد/تعامل بیش از پیش دولت با نیروهای مسلح ضروریست

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهوری گفت: پیشبرد اهداف توسعه ایجاب می کند دولت بیش از پیش با نیروهای مسلح تعامل منطقی و درست داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز : محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در همایش پدافند غیرعامل در دانشگاه عالی دفاع ملی در جمع خبرنگاران افزود: یکی از ماموریت های مهم و اساسی ما تدوین برنامه ها و راهبری توسعه کشور است و توسعه در عرصه های مختلف نیازمند پشتیبانی از جهت نظامی و غیرنظامی و بصورت غیرعامل قابل تعریف است.

به گزارش ایرنا، وی گفت: 27 موضوع اساسی برای توسعه کشور طی سال های 1395 تا 1399 با عنوان برنامه ششم دیده شده که یک اصل مهم و قابل توجه آن نظامی و غیرنظامی از جهت سیاسی است که برای بازدارندگی نیاز داریم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: اکنون اولویت برنامه ششم با پدافند غیرعامل است، به همین جهت در این برنامه اهداف کلانی به تفکیک سال ها، راهبردها و سیاست ها برای مباحث مسلحانه و غیرعامل دیده شده است.

نوبخت تاکید کرد: هر چند برنامه ششم یک برنامه مساله محور است اما جامع نگر است، به همین جهت اجرای این برنامه ایجاب می کند با نیروهای مسلح در هر یک از ابعاد عامل و غیرعامل یک روابط هماهنگ و مناسبی داشته باشیم.

همایش پدافند غیرعامل با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا رئیس سازمان پدافند غیرعامل و جمعی از مسئولان در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین