کد خبر: ۳۴۹۴۴۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
تایید صلاحیت 6 هزار و 230 داوطلب انتخابات مجلس/ این خبر تکمیل می‌شود...

اعلام نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس/چندنفر تائید شدند؟+اسامی

رئیس ستاد انتخابات کشور از دریافت لیست نهایی تایید‌صلاحیت‌شدگان مجلس شورای اسلامی خبر داد. 40 نامزد دیگر مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- محمدحسین مقیمی دریافت لیست نتایج رسیدگی به شکایات 147 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان را تایید کرد. این گروه از داوطلبان افرادی هستند که در مراحل ابتدایی بررسی صلاحیت‌ها در هیئت‌های اجرایی و نظارتی تأیید اما در شورای نگهبان ردصلاحیت شدند و در مهلت سه روزه 16 تا 19 بهمن شکایت کردند.

به گزراش آفتاب، رئیس ستاد انتخابات کشور هم از دریافت لیست نهایی تایید‌صلاحیت‌شدگان مجلس شورای اسلامی خبر داد. محمدحسین مقیمی در گفت‌وگویی با ایسنا، دریافت لیست نتایج رسیدگی به شکایات 147 نفر از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان را تایید کرد و گفت: از 147 نفر کاندیدایی که صلاحیت‌شان تایید یا احراز نشده بود، 38 نفر تایید شدند. این در حالی است که دیروز سخنگوی هیئت مرکزی نظارت از تائیدصلاحیت 40 داوطلب دیگر انتخابات مجلس خبر داده بود.

تایید صلاحیت 9 داوطلب و رد 16 نامزد در تهران

رئیس ستاد انتخابات شهرستان تهران نیز با اشاره به اعلام نتیجه بررسی شکایت 26 داوطلب رد‌صلاحیت‌شده توسط هیات نظارت بر انتخابات استان تهران به ایرنا گفت: از این تعداد صلاحیت 9 داوطلب احراز و 16 نفر دیگر از سوی شورای نگهبان رد شده‌اند. به گفته‌وی یک داوطلب نیز از شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف داده است.

تایید‌صلاحیت‌نشدگان دیگر فرصت شکایت ندارند و اسامی امروز به فرمانداری‌ها اعلام خواهد شد. 

تایید‌صلاحیت‌شده‌ها حوزه تهران

نام محمود بهمنی رییس کل بانک مرکزی محمود احمدی‌نژاد در میان آخرین دور تایید صلاحیت‌شده‌های از سوی شورای نگهبان دیده می‌شود.

سجاد ابراهیمی، فاطمه‌آباد، احمد انجم‌شعاع، رضا پرتوی‌زاده، سیدمرتضی خاتمی و سیدمحمد رضا طباطبایی نسب از دیگر تایید‌صلاحیت‌شدگان از سوی شورای نگهبان هستند.از دیگر تایید صلاحیت‌شدگان از سوی شورای نگهبان قانون اساسی، آقایان رجب پناهی و سید مرتضی خاتمی هستند.همچنین جلال سهرابی و محمدعلی دوستداری نیز از حوزه تهران توسط شورای نگهبان تایید شده است.

رد صلاحیت‌شده‌ها در تهران

در میان رد صلاحیت‌شده‌ها در حوزه انتخابیه تهران نیز اسامی چهره‌هایی همچون رسول اژئیان، فرشاد ابراهیم‌پور و محمدعلی ایازی و علی قائم مقامی دیده می‌شود.

نتیجه بررسی صلاحیت‌ها در استان‌های کشور

به گزارش آفتاب به نقل از ایلنا، با توجه به این موضوع که در برخی استان‌ها همچون گیلان، یزد، بوشهر، ایلام، قزوین، قم،کردستان، سمنان، خراسان رضوی، سیستان‌و‌بلوچستان و مازندران هیچ تایید‌صلاحیت‌شده جدیدی وجود ندارد، اسامی سایر تایید‌صلاحیت‌شده‌ها در کشور به شرح زیر است:

چهارمحال و بختیاری
اردشیر نوریان

اردبیل
احمد بیتوته
عبدالرحمن حیدرزاده
ولی ملکی

البرز
محمود بهمنی
صمد ولی‌زاده خواجه‌شاهی

آذربایجان شرقی
حسین انتظاری
یاسین توکلی
اسفندیار صادقی
احمد سعید
حسین کرامتی
مجید نصیرپور
حسین دهقان

 آذربایجان غربی
عبدالکریم حسین‌زاده
اسحاق عابدی
شهروز گنجی‌زاده
صابر فلکی

استان مرکزی
احمد مجیدی

هرمزگان
سیدهاشم توانا

همدان
حسن ونایی

کهگیلویه و بویراحمد
غلام‌عباس مردانی

گلستان
پورمحمد تربتی‌نژاد

لرستان
آرش میراسماعیلی

کرمان
یحیی کمال‌پور
مریم موحدی

فارس
ایوب ارغوانی

خوزستان
شبیب جوی‌جری

زنجان
محمد عزیزی

این خبر تکمیل می‌شود ...

تایید صلاحیت 6 هزار و 230 داوطلب انتخابات مجلس

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات از تائید صلاحیت 6 هزار و 230 نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان خبر داد.

سیامک ره‌پیک طی سخنانی در نشست خبری گفت:‌ بیش از 12 هزار نفر برای مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند که 6 هزار و 230 نفر تائید صلاحیت شدند و صلاحیت 5 هزار و 200 نفر تائید نشد. 612 نفر نیز از نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف دادند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از حدود 2 ماه فعالیت از زمان ثبت‌نام داوطلبان از نظر قانونی بررسی صلاحیت‌ها در تمامی مراحل طی شد و دیشب نیز آخرین مرحله بررسی و اعلام نظر در مورد وضعیت صلاحیت کسانی که رد ابتدایی شده بودند، اعلام شد.

ره‌پیک ادامه داد: بنابراین از نظر زمانبندی قانونی شورای نگهبان وضعیت حدود 12 هزار داوطلب را مورد بررسی قرار داد که این از مرحله ثبت‌نام، تشکیل هیات‌های اجرایی، تشکیل هیات‌های نظارت، اظهارنظر هیات مرکزی نظارت، اظهارنظر در شورای نگهبان در مرحله اول و اظهارنظر در شورای نگهبان در مرحله دوم انجام و این فرایند طی شد.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تصریح کرد: از حدود بیش از 12 هزار نفر که برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند 6 هزار و 230 نفر تائید صلاحیت شدند و حدود 5 هزار و 200 نفر تائید صلاحیت نشدند که این ها اعم از عدم احراز و عدم تائید صلاحیت بودند. همچنین حدود 612 نفر از نامزدی در انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف دادند و از بررسی صلاحیت ها خارج شدند.

وی گفت:‌ اگر بخواهیم 6 هزار و 230 نفر را با مجموع داوطلبان مجلس شورای اسلامی مقایسه کنیم، رقم قابل توجهی است. در دوره گذشته مجلس شورای اسلامی، مجموع افرادی که برای انتخابات داوطلب شده بودند و مورد تائید قرار گرفته و یا قرار نگرفتند حدود 5 هزار و 300 نفر بودند و این دوره با توجه به افزایش داوطلبان حدود 6 هزار و 200 نفر صلاحیت شان تائید شد. با توجه به تعداد کرسی های مجلس شورای اسلامی بیش از 21 نفر برای هر کرسی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

ره‌پیک درباره تخلفات انتخاباتی که سئوال یکی دیگر از خبرنگاران بود گفت‌: گزارش های متنوعی به شورای نگهبان ارجاع می‌شود که بعضی از آن‌ها موثر و قابل توجه در پرونده است؛ همچنین دستگاه‌های دیگری نیز گزارش‌ها را نظارت و رصد می‌کنند.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات درباره آمار تخلفات گفت: آمار دقیقی در حال حاضر ندارم، اما مواردی که تخلفات روشن است و در زمان مقرر بدست ما رسیده، در پرونده وجود دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر در زمان تبلیغات از سوی کاندیداها تخلفی صورت بگیرد آیا این تخلف باعث سلب صلاحیت آن‌ها می‌شود گفت:‌ ممکن است؛ اگر تخلف در حدی باشد که از نظر قانونی معنایش این باشد که کسی شرایط نمایندگی در مجلس شورای اسلامی را ندارد ممکن است این اتفاق رخ دهد.

وی ادامه داد: منظور همان شرایطی است که در قانون آمده، در مرحله تبلیغات حتی تا زمان اخذ رای اگر تخلفی صورت گیرد که بیانگر این باشد که نامزد انتخابات شرایط احراز را ندارد، طبیعتا مورد بررسی قرار می گیرد و نسبت به او تصمیم گیری می‌شود.

ره‌پیک گفت: آماری که وزارت کشور درباره نتایج بررسی صلاحیت ها اعلام می‌کند از سوی شورای نگهبان به آن‌ها اعلام می‌شود. ممکن است شورای نگهبان نتایج کامل‌تری را به وزارت کشور اعلام کند و نظرات وزارت کشور طبق نظریه اولیه شورای نگهبان باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
فاطمه
|
-
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
80
14
به افراد اصلح و مورد تائید نظام رای دهید تا کشور از تهدیدات دشمن در امان بماند و امنیت کشورمان ایران حفظ شود و خون شهدا پا یمال نشود به افراد لایق رای دهید که پیرو رهبری و مقام معظم رهبری و امام شهدا باشند
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
5
86
آقاي بهمني در دولت قبلي " ارزش پول ملي را به يك سوم كاهش دادند " ، و مشكلات فعلي اقتصادي محصول سياست هاي ايشان و دولت قبلي است. ايشان با چه رويي كانديدا شده اند ؟ آيا برنامه اي دارند؟ نكند ميخواهد جبران مافات كند؟ يا اينكه برنامه ديگري براي افزايش تورم خواهند داد؟
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
1
1
آقای ....از شهرستان نظرآباد و ساوجبلاغ کاندید شده.بیا ببین چه ... در این منطقه توزیع کرده؟...
چهارشنبه قبل در روستای سنقر آباد شنبه در خ مفتح و کشاورز انشاالله پس فردا در سیدجمال الدین
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
13
4
مدیر محترم سایت
لطفا" یا نظر رو درج نکنید یا بدون سانسور درج نمائید.
سیاست یک بام و دو هوا نداشته باشین.مثلا" چون دم انتخاباته به این شکل درج میکنید که بگید آزادی بیان داریم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
1
7
ادمین سایت چرا نظر هخا را درج نمیکنید شما هم فکر کنم صدا و سیمای دوم هستید پس از صدا و سیما انتقاد نکنید چون خودتون هم دت پرورده صدا و سیما هستید
رضا
|
United States of America
|
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
0
6
مردم خوب ونجیب به کسانی رای بدهید که میخواهند برای مملکت ارامش به ارمغان بیاورند زیرا ققط در سایه صلح وارامش میشود پیشرفت کرد و اقتصادی شکوفا داشت .با دشمن تراشی ومرگ بر این وآن نمی شود هیچ چیز حتی دین رو حفظ کرد زیرا همه ارزشها تحت اشعاع فقر و....میشود.
لطفا تحت تاثیر صحبتهای تفرقه افکنانه قرارنگیرید زیرا واقعا بعضی از این به اصطلاح سیاستمدران بقایشان فقط به این رفتارها بستگی دارد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین