کد خبر: ۳۴۹۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

بشار اسد: اعتراض به حکومت حق هر کسی است/ هیچ حکومتی با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کند

رئیس‌جمهوری سوریه در مراسمی با حضور و کلا و حقوقدانان این کشور درباره آخرین وضعیت سیاسی و نظامی این کشور سخن گفت.
آفتاب‌‌نیوز :
بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه عصر روز گذشته (دوشنبه) در جمع برخی وکلای سوری گفت: «امروز و پس از گذشت پنج سال، امور آشکار شده است و اگر بخواهیم آن را خلاصه کنیم این می‌شود که در آغاز تلاش‌هایی برای تحریک وجود داشت ولی مردم از آن در راستای انقلاب مردمی بهره گرفتند. پیش از آن، در حدود دو یا سه سال به‌وسیله اینترنت و رسانه‌های مختلف اقداماتی انجام شد و در نهایت شکست خورد. سپس عملیات پرداخت رشوه به برخی اشخاص از سوی مشخصا دولت قطر انجام شد و هنگامی که ما از آن اشخاص بابت کارشان پرسیدیم (دریافت رشوه) گفتند چرا از کارهای ما بازجویی می‌کنید؟»

اسد افزود: «برخی از اشخاص در جلسه‌ای که ظرف نیم ساعت در یک هفته برگزار شد، به ما پاسخ‌های ساده‌ای دادند و گفتند که آن را در قبال یک هفته کار خود دریافت کردیم. در آن زمان علاوه بر پرداخت رشوه، اقدام به توزیع سلاح کردند تا هم‌زمان با افزایش خشونت‌ها و میزان کشتار غیرنظامیان، شورشی علیه دولت انجام شود تا در نهایت بگویند مردم باعث سقوط نظام شدند.»
اینترنت و ماهواره‌ها به جنگ مردم سوریه آمده‌اند

وی تاکید کرد: «جنگی که با آن مواجهیم، ظرف پنج سال گذشته نبوده است، بلکه دست‌کم سه دهه است با آن دست به گریبانیم. این جنگ از منظری دیگر با پدیدار شدن ماهواره‌ها، گیرنده‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای آغاز شد و با ورود اینترنت به خانه‌ها مرحله‌ای دیگر از جنگ آغاز شد که در آن با نفوذ ماهواره و اینترنت، تعاریف و اصطلاحات در ذهن شهروندان تحریف می‌شود. این بعد، بعدی است که ما به‌ عنوان عرب در آن شکست خوردیم و برایمان ثابت شده است که در درک اصطلاحات نادان مطلق هستیم. اگر در سال‌های گذشته موفقیتی در سوریه به‌دست آمده به‌دلیل افزایش درک ما از اصطلاحات سیاسی بوده است.»

این حق هر شخصی است که نسبت به حکومت اعتراض داشته و خواهان اصلاحات در آن باشد، اما هیچ‌کسی نمی‌تواند وجود حکومت را نفی کند، چرا که همه به آن نیاز دارند.  
رئیس‌جمهوری سوریه با تأکید بر اینکه عربستان و ترکیه در صورت ورود به جنگ با سوریه، حقیر خواهند شد، گفت: «هنگامی که درباره احتمال ورود نظامی ترکیه و عربستان به سوریه حرف می‌زنیم، یعنی اینکه آنها را بیش از حد بزرگ کرده‌ایم؛ اما ترکیه و عربستان تصمیم حمله به سوریه را نگرفته‌اند و آن دو صرفا تابع و اجرا کننده دستورها هستند.»

دنیا چشم خود را به روی حامیان مالی تروریست‌ها بسته است

اسد افزود: «همه دنیا می‌خواهند تا با داعش در سوریه مبارزه کنند، ولی چشم خود را به روی کشورهایی که از لحاظ مالی و تسلیحاتی از این گروه حمایت می‌کنند، بسته‌اند.»
رئیس‌جمهوری سوریه گفت: «این حق هر شخصی است که نسبت به حکومت اعتراض داشته و خواهان اصلاحات در آن باشد، اما هیچ‌کسی نمی‌تواند وجود حکومت را نفی کند، چرا که همه به آن نیاز دارند.»

بشار اسد تأکید کرد که منطقه به‌طور دائم در معرض برنامه‌ریزی برای تجزیه قرار داشته و دارد و هدف دشمنان سوریه، ایجاد قانون اساسی طایفه‌ای است تا هر گروهی پس از آن به یک طرف خارجی وابسته باشد.

رئیس‌جمهوری سوریه درباره مبارزه با تروریسم گفت: «اولویت ما صرف نظر از تصمیمات تروریست‌ها و حامیان آنان، مبارزه با تروریسم است، آنچه برای ما اهمیت دارد، عزت مردم سوریه است و هیچ گامی بر نمی‌داریم که بر مبنای این عزت نباشد. اکنون، آن‌ها موضوع دولت انتقالی را به جای هیأت انتقالی با هدف سیطره بر حکومت پیش کشیده‌اند. طبعا هرگونه انتقال قدرت باید در چارچوب قانون اساسی فعلی انجام شود و عمل به این قانون اساسی را تا نوشتن قانون اساسی جدید متوقف نخواهیم کرد.»

درخواست آتش‌بس؛ اعتراف به تغییر در اوضاع میدانی سوریه است

بشار اسد درباره موضوع آتش‌بس گفت: «آن‌ها وقتی از آتش‌بس سخن گفتند که شکست‌های افراد مسلح آشکار شد، آن‌ها از لزوم مبارزه با تروریسم سخن نمی‌‌گویند بلکه اکنون اولویت آن‌ها آتش‌بس است که نشانه این است که اوضاع میدانی تغییر یافته است. آتش‌بس باید هدف داشته باشد و به سوی دستیابی به مصالحه انجام شود.»

به گزارش آفتاب نقل از آنا،‌اسد تأکید کرد: «از نظر ما هر کسی علیه حکومت و مردم سلاح در دست بگیرد، تروریست است. هیچ حکومتی نمی‌پذیرد که با تروریست‌ها گفت‌و‌گو کند و ما نیز نخواهیم پذیرفت. جنگ سوریه جنگی داخلی نیست، بلکه جنگی جهانی است که تا دریای چین نیز کشیده شده است. آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد جنگی خارجی است که به‌وسیله مزدوران دشمنان سوریه به وقوع پیوسته است و جنگی داخلی محسوب نمی‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین