کد خبر: ۳۴۹۶۹۰
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۳

هشدار سید حسن نصرالله به عربستان و ترکیه

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ترکیه و عربستان سعودی به فکر ایجاد جنگ منطقه ای هستند و از این رو هرگونه راه حل سیاسی در سوریه را رد می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
سید حسن نصرالله در سخنانی در مراسم سالگرد شهادت فرماندهان شهید در ضاحیه جنوبی بیروت که سه شنبه شب از رسانه ها و شبکه های تلویزیونی پخش شد با اشاره به مداخله احتمالی زمینی عربستان و ترکیه در سوریه گفت، سوریه و کل منطقه و جهان در حال حاضر در برابر چنین احتمالی قرار دارند.

به گزارش آفتاب، دبیر کل حزب الله مداخله زمینی در سوریه را به عقب نشینی گروه های تکفیری و تروریستی از میدان های نبرد در سوریه مرتبط دانست.

وی با اشاره به پیروزی های ارتش سوریه در مقابله با تروریست ها، افزود: در حال حاضر تحولات شگرفی در حومه لاذقیه رخ داده و تنها یکی دو شهرک برای خاتمه نبرد در این منطقه باقی مانده است و در حومه شمالی حلب نیز گروه های تروریستی متحمل شکست های سنگین شده اند. 

نصرالله تاکید کرد که با توجه به این تحولات و شکست های پی درپی گروه های تکفیری تروریستی، عربستان و ترکیه از مداخله زمینی در سوریه برای نبرد با داعش سخن می گویند. 

وی خاطرنشان کرد که آنها (عربستان و ترکیه) می خواهند منطقه را به جنگ منطقه ای و جنگ جهانی بکشانند و از این رو به هیچ وجه آماده نیستند که راه حل سیاسی حقیقی در سوریه را بپذیرند. 

وی تاکید کرد که ما به داعش، جبهه النصره، آمریکا ، عربستان سعودی ، ترکیه و هیچ طاغوتی و مستکبری اجازه نخواهیم داد بر سوریه مسلط شود و به رژیم صهیونیستی نیز اجازه نخواهیم داد رویاها و اهداف خود را محقق سازد. 

نصرالله افزود: امروز صهیونیست ها فکر می کنند فرصت خوبی برای این رژیم فراهم شده است تا وارد روابط ائتلافی با برخی از کشورهای عربی شود. 

وی گفت: صهیونیست ها همچنین فکر می کنند که زمینه خوبی برای این رژیم برای سرنگون کردن نظام سوریه و ضربه زدن به محور مقاومت فراهم شده است. 

دبیرکل حزب الله لبنان با افشای همدستی رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای عربی برای تغییر شرایط منطقه به نفع رژیم اشغالگر قدس، درباره توطئه راه اندازی اختلافات شیعه و سنی و طائفه ای توسط آنها هشدار داد. 

وی خاطرنشان کرد که اسراییلی ها و به همراه آنها دولت های عربی به شدت رویکرد درگیری میان اهل تسنن و تشیع را به پیش می برند و تمامی تحولات منطقه را به مثابه درگیری شیعه و سنی وانمود می کنند. آنها در یمن، بحرین، سوریه، عراق و لبنان مسائل طائفه ای را به سود خود به خدمت گرفته اند. 

وی افزود: آنها ایران و همچنین نظام بشار اسد و حزب الله را به عنوان دشمن نشان می دهند و دشمن واقعی یعنی رژیم صهیونیستی را نادیده گرفته اند. میان ادبیات رژیم صهیونیستی و برخی رسانه های عربی به ویژه سعودی و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس همخوانی وجود دارد. 

نصرالله ادامه داد: صهیونیست ها تحولات منطقه را یک فرصت طلایی می داند تا خود را به عنوان دوست و هم پیمان و حامی اهل تسنن در جهان عرب و اسلام معرفی کنند، آنها از شرایط سوء استفاده کرده و برخی از روابط محرمانه را علنی کرده اند. ما شاهد آن هستیم که اسراییلی ها در مونیخ با سعودی ها و مقام های سایر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس دست داده و هم آغوش شده اند. 

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی می خواهد سوریه را به عنوان ستون فقرات محور مقاومت در هم بشکند، افزود: اگر این ستون فقرات بشکند محور مقاومت به شدت ضربه خواهد دید. رژیم صهیونیستی به هیچ یک از ارزشهای اخلاقی پایبند نیست و فقط منافع خودش را دنبال می کند. تل آویو القاعده، داعش و النصره را بهتر از نظام بشار اسد می داند زیرا این نظام را برای منافع رژیم صهیونیستی در منطقه خطرناک می دانند و به همین دلیل از ابتدای نبرد از نظر اطلاعاتی و لجستیکی در لبنان و اردن به تروریست های سوریه در پشت پرده یاری می رساند. 

وی تاکید کرد: اسراییل با عربستان و ترکیه در مورد سوریه اتفاق نظر دارد و به همین دلیل هر سه مانع از حل و فصل سیاسی بحران سوریه در مذاکرات می شوند، برای مذاکرات پیش شرط تعیین می کنند و سطح خواسته های خود را بالا می برند که حتی برای اروپا و آمریکا نیز این موضوع قابل قبول نیست. آنها مشکلی با ادامه جنگ در سوریه ندارند و هر گونه آشتی ملی در سوریه را برای خود خطرناک می دانند و هر سه به ویژه اسراییل با آن مخالفت می کنند. 

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه توطئه ترکیه و عربستان سعودی در سوریه شکست خورده و به بن بست رسیده است خاطرنشان کرد: دشمنان کینه توز سوریه خود را برای به راه انداختن جنگ در منطقه آماده کرده اند، اما برای حل سیاسی بحران این کشور قدم برنمی دارند. 

وی گفت، باقی ماندن بشار اسد در قدرت از سوی سعودی ها، ترکها و صهیونیست ها قابل قبول نیست از این رو مذاکرات را به بن بست می کشانند، بر سر رفتن هیات ها مانع تراشی و پیش شرط تعیین می کنند و مشکلی با تداوم جنگ ندارند و هرگونه مصالحه ملی را خطر می دانند وبا آن مخالفت می کنند. 

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: رژیم صهیونیستی تا این لحظه در سوریه شکست خورده است زیرا هدف اسراییل سرنگونی نظام اسد بود که به نتیجه نرسید. همچنین در رساندن سوریه به مرحله تجزیه و تقسیم نیز ناکام ماند. طرح عربستان در سوریه نیز با شکست مواجه شد و فقط ناکامی به بار آورد. ارتش سوریه و نیروهای مردمی و همراهان آنها در طول اراضی سوری در حال مبارزه هستند بدین معنا که تصمیم ملی سوریه مانع تقسیم و تجزیه گردید. 

نصرالله گفت: داعش و جبهه النصره که شاخه های القاعده در سوریه هستند نیزدر تحقق رؤیای تصرف این کشور و ایجاد نظامی جاهلی ناکام مانده اند. 

دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره رهبران شهید مقاومت شیخ راغب حرب و عباس موسوی و عماد مغنیه، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران تبریک و تهنیت گفت و برای ایران عزت، قدرت و پیشرفت را آرزو کرد. 

وی همچنین یادآور شد : در یازدهمین سالروز شهادت حریری، به رغم خصومت سیاسی با برخی از وارثانش، وظیفه اخلاقی خود می دانیم که بار دیگر تسلیت بگوییم و در این روز ابراز همدردی کنیم. 

نصرالله با گرامیداشت پنجمین سالگرد انقلاب بحرین اظهار داشت: این انقلاب علیرغم سرکوب و کشتار ادامه یافت و ثابت کرد که همچنان از عزم اراده و درخشش برخوردار است. 

سید حسن نصرالله در مورد یمن نیز گفت: ما در آستانه سپری شدن یک سال از تجاوز آمریکا و عربستان علیه یمن قرار داریم و ارتش و کمیته های مردمی همچنان در رویارویی با قدرتهای تجاوزگر حماسه می آفرینند. 

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین