کد خبر: ۳۴۹۷۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
بدهکارانی که طلبکار شده‌اند؛ اصولگرایان هنوز هم وامدار احمدی‌نژاد هستند

حامیان معجزه هزاره‌سوم چرا درباره فسادهای دوره احمدی‌نژاد سخن نمی‌گویند؟

با نزدیک شدن به روز انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، مخالفان دولت از سیاست جدید خود رونمایی کرده‌اند، سیاستی که به گفته برخی کارشناسان، نوعی «فرار به جلو» است.
آفتاب‌‌نیوز :
برخی رسانه‌ها و شخصیت‌های حامی دولت‌های نهم و دهم در حالی تمرکز جدید خود را بر انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت گذاشته و مدعی بروز فساد در دولت یازدهم شده‌اند که در دوره فعالیت دولت سابق بر انبوه فسادهای مالی چشم فرو بستند و پس از تشکیل پرونده‌های متعدد علیه دولتمردان مورد حمایت‌شان و حتی اثبات جرم  و به زندان رفتن معاون اول و معاون اجرایی احمدی‌نژاد، در انتقاد از آن مفسدان و فساد فراگیر آن دوران، کلامی به زبان نرانده و سکوت را ترجیح داده‌اند.

به گزارش آفتاب، براساس همین کارنامه سوء در فسادها و تخلفات مالی است که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در پاسخ به خبرسازی‌های نزدیکان و طرفداران دولت قبل تأکید کرده آنهایی باید شرمنده مردم باشند که بابک زنجانی درست کردند و دکل‌های نفتی را مفقود کردند.

به هر روی به نظر می‌رسد این جریان سیاسی به سیاق دوره‌های گذشته که برنامه مشخصی برای اداره کشور و رفع مشکلات موجود ندارد، یک بار دیگر به جای تمرکز بر داشته‌های خود، رویکرد سلبی و تخریب رقیب را در پیش گرفته است حال آنکه کارشناسان و افکار عمومی از آنها انتظار دارند پاسخگوی مدیریت ناکارآمد 8 ساله خود باشند، آنها طلبکارانه به میدان آمده و برای سرپوش گذاشتن بر پاشنه آشیل کارنامه خود یعنی فسادهای گسترده، مدعی مبارزه با فساد شده‌اند.

مرعشی: شعار مبارزه با فساد، انتخاباتی است

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، انتقادهای برخی جریان‌های سیاسی نسبت به مفاسد اقتصادی را دیرهنگام و نوعی فرافکنی توصیف کرد و به «ایران» گفت: اینکه اکنون برخی افراد یا جریان‌های سیاسی، شعار مبارزه با فساد اقتصادی را سر داده‌اند، تنها به دلیل انتخابات است.

حسین مرعشی با بیان اینکه اصولگرایان با شعار مبارزه با فساد و شعار خدمت به مردم، به مجلس راه یافتند و 12 سال، بلامنازع در این نهاد قانونی و نظارتی حضور داشتند، خاطرنشان کرد: اما آنان نه تنها خدمتی به مردم ارائه نکردند، بلکه نتیجه عملکرد آنان و حاکمیت 12  ساله آنان، حجم فعلی بیکاری، فسادهای گسترده و نام‌های متنوع مفسدان اقتصادی، عقب‌ماندگی کشور، تورم و هدررفت منابع است. امروز از آنجا که این طیف، برای انتخابات و جلب آرای مردم حرفی برای گفتن ندارند، فرار به جلو می‌کنند.

مرعشی بخشی از رویکرد فعلی این جریانات را ناشی از ملاحظه‌کاری دولت روحانی دانست و تصریح کرد: دولت روحانی باید بسیار بیشتر، فجایع مدیریتی وارد شده به کشور را بازگو می‌کرد، اما به دلیل همین ملاحظه‌ها، اکنون این جریان، مدعی شده است.

وی با بیان اینکه این جریان به جای مدعی بودن، باید پاسخگوی عملکرد خود باشد، گفت: البته حالا نیز نه دولت، بلکه مردم باید پاسخ آنان را بدهند و این پاسخ نیز هفتم اسفندماه داده خواهد شد. زیرا تاوان و نتیجه 12 سال حاکمیت مطلق یک جریان سیاسی بر سه دوره مجلس برای مردم قابل فهم است.

مرعشی خواهان پاسخگویی این جریان سیاسی نسبت به معضلات کشور و مفاسد گسترده اقتصادی شد و افزود: البته تاکنون هیچ گاه جریان اصولگرا حاضر نشده است اشتباهات خود را ترمیم کند و همواره فرار به جلو داشته و تلاش کرده با استفاده از ابزارهای مبتنی بر برخی نهادها، متهم کردن رقیب به فساد یا جدایی از ارزش‌ها، عقب‌ماندگی خود را جبران کند و هیچ گاه به سمت  اصلاح رابطه خود با مردم و خدمت به مردم نبوده است. عضو شورای مرکزی کارگزاران یکی از علت‌های بروز مفاسد گسترده اقتصادی را فقدان نظارت دانست و تصریح کرد: دلیل دیگر این بود که جریان‌های سیاسی رقیب آنان به حاشیه رفتند و آدم‌های بی ریشه در مصادر اجرایی کشور قرار گرفتند.  

زیباکلام: اصولگرایان هنوز هم وامدار احمدی‌نژاد هستند

یک استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز در این‌باره گفت: کسانی که می‌گویند دولت یازدهم باید شرمنده باشد، همان کسانی هستند که در هشت سال مدیریت احمدی‌نژاد که آن بلاها را سر کشور آورد، تمام قد ایستادند و از احمدی‌نژاد دفاع کردند.

صادق زیباکلام با اشاره به اینکه تا قبل از خانه‌نشینی، احمدی‌نژاد الگو، اسوه و معجزه هزاره سوم آنان بود، افزود: جالب است کسانی که وضع کشور را به این صورت درآوردند و با 700 میلیارد دلار درآمد ارزی این حجم از بدهی و بیکاری را به ارمغان آوردند، جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی را بشدت تنزل دادند، این افراد احساس شرمندگی نمی‌کنند، اما می‌گویند که دولت یازدهم باید شرمنده باشد.

زیباکلام با بیان اینکه بیش از دولت روحانی، مسببین وضعیت فعلی باید در پیشگاه ملت احساس شرمندگی کنند و از نقشی که در هشت سال گذشته داشتند و کشور را به این روز درآوردند، شرمنده باشند، اضافه کرد: اصولگرایان هنوز هم حاضر نیستند نسبت خود را با احمدی‌نژاد روشن کنند، برای درک  این رابطه، تنها کافی است به فهرست 30 نفر اصولگرایان برای انتخابات تهران نگاه کنید و ببینید که چه تعداد از آنان وامدار احمدی‌نژاد هستند یا مدیر دولت او بوده‌اند، درحالی که بسیاری تنها به دلیل تصدی ریاست ستاد انتخاباتی روحانی یا عارف، رد‌صلاحیت شدند. استاد دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که پاسخگویی وجود نداشته باشد، این ادعاها و فرار به جلوها هم وجود خواهد داشت.  

مؤید حسینی صدر: بدهکاران، طلبکار شده‌اند

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس نهم هم این سیاست برخی مخالفان دولت در آستانه انتخابات را حکایت معروف «کی بود کی بود من نبودم» دانست و گفت: همه ما می‌دانیم که در دولت‌های نهم و دهم و بخصوص در اواخر دولت نهم چه فسادها و تخلفات سنگینی رخ داد که الان هم دادگاه برخی از آنها در جریان است.

مؤید صدر حسینی افزود: از ناحیه سیاست‌های غیرکارشناسانه دولت قبل، توازن اقتصادی کشور به هم خورد، بیکاری زیاد شد، تنگدستان تنگدست‌تر شدند و افراد زیادی از طبقه متوسط به طبقه پایین تر افتادند، رانت‌های زیادی از ناحیه تفاوت ارز دولتی و آزاد برای نورچشمی‌ها ایجاد شد، همچنان که بسیاری از طریق مجوزهای دولتی برای واردات فولاد و سایر کالاها به ثروت‌های بادآورده‌ای رسیدند.  

نماینده خوی ادامه داد: حامیان دولت قبل به جای اینکه پاسخگوی آن همه فسادها و آسیب‌های اقتصادی باشند، طلبکار شده‌اند و می‌خواهند اذهان عمومی را مشوش کنند.
به گفته حسینی صدر، مردم در انتخابات 92 به تغییر روندهای اقتصادی دولت قبل رأی دادند و حالا برخی بیم دارند که همین راه ادامه یابد. بر همین اساس شروع کرده‌اند به فرافکنی و تخطئه اقدامات دولت.

وی تأکید کرد: این جریان و بخصوص برخی نامزدهای تندرو در شهرستان‌ها هم همین رویه را در پیش گرفته و به برخی داوطلبانی که سابقه روشنی در مبارزه با فسادها داشته‌اند، انگ می‌زنند به این امید که مردم با این برجسته‌سازی‌های کاذب کارنامه دولت قبل و حامیانش را فراموش کنند، حال آنکه مردم آگاه هستند و این ترفندها را خنثی می‌کنند.

روزنامه جمهوری اسلامی هم در واکنش به هیاهوی یاران احمدی‌نژاد علیه دولت روحانی نوشته است: ضعف‌ها و ایراداتی در مجلس نهم وجود دارد.این مجلس، سابقه خوبی در مقابله با یکه‌تازی‌ها و قانون‌شکنی‌های رئیس دولت دهم ندارد. نمایندگان مجلس نهم در برابر اقدامات خلاف، انحرافات و مفاسد پدید آمده در دولت دهم سکوت کردند و تامل‌برانگیز آنکه بعضی از همان افراد اکنون تلاش می‌کنند مانع اقدامات صحیح و منطبق بر قانون و مصالح عمومی دولت یازدهم شوند.

کارشکنی‌های مستمر این دسته از نمایندگان در موضوع برجام یک نمونه روشن از این اقدامات است. این کارشکنی‌ها توسط کسانی صورت گرفت که حامی بی‌چون و چرای دولت‌های نهم و دهم بودند و هنوز هم با رئیس آن دولت‌ها پیوند دارند و در برابر عملکرد غلط آن دولت‌ها که زمینه‌ساز تحمیل قطعنامه ظالمانه آمریکا و سازمان ملل بر ملت ایران بوده سکوت و حتی در مواردی از آن عملکرد حمایت کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
0
8
خوب چی بگند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
0
0
کسی که ۱۲ وزیرش پرونده فساد اقتصادی دارند و معاون اولش در زندان هست مگه میشه خودش سالم باشه؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین