کد خبر: ۳۴۹۹۴۲
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۷

دعوای شرکت اپل و پلیس FBI بر سر موبایل تروریست سعودی -آمریکایی

رمزگشایی تلفن تروریست عربستانی - آمریکایی و درخواست پلیس اف بی آی مبنی بر قرار دادن حفره امنیت در سیستم عامل های این شرکت، موجب دعوای حقوقی شرکت اپل با پلیس اف بی آی آمریکا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
شرکت اپل در واکنش به حکم دادگاه آمریکا مبنی بر همکاری این شرکت با پلیس آمریکا در جهت شکستن قفل و اطلاعات رمزگذاری شده در تلفن همراه (آیفون) یکی از عاملان حادثه تروریستی سن برناردینو با مخالفت این شرکت و درخواست تجدیدنظر در حکم دادگاه در این خصوص مواجه شد. 

موبایل سید رضوان فاروغ تروریست عربستانی-آمریکایی که درحمله به مرکز درمانی معلولین در سن برناردینو موجب کشته شدن 14 تن شد از مدل آیفون شرکت اپل است که پس از کشف در اختیار ماموران امنیتی آمریکا در جهت استخراج اطلاعات قرار گرفته است.

شرکت اپل با انتشار نامه ای در تارنمای این شرکت، موضوع درخواست غیر قانونی پلیس اف بی آی آمریکا مبنی بر قرار دادن حفره امنیتی در سیستم عامل های جدید موبایل های این شرکت جهت دسترسی ماموران امنیتی به تلفن همراه کاربران شرکت اپل را به چالش کشید.

به گزارش ایرنا، تیم کوک مدیر اجرایی اپل در این نامه تصریح کرد، دولت آمریکا از ما چیزی را می خواهد که اصلا وجود ندارد و ما طراحی چنین چیزی را بسیار خطرناک می دانیم، آنها از ما می خواهند در آیفن یک در پشتی (حفره امنیتی) قرار دهیم.

شرکت اپل در این نامه که با عنوان پیامی به مشتریان منتشر شده است، خاطرنشان کرد، ما در پی حادثه تروریستی سن برناردینو پس از ارایه حکم دادگاه، با پلیس اف بی آی همکاری های لازم را داشته ایم و تمام اطلاعات در دست را در اختیار گذاشتیم، حتی برخی از مهندسین شرکت اپل را برای مشاوره با مامورین پلیس در اختیار گذاشتیم.

شرکت اپل در این نامه اذعان داشت، پلیس اف بی آی بجای درخواست از قانونگذاران برای تصویب قانونی در این خصوص، در اقدامی بی سابقه با عطف به قوانین کلی، پایش را از محدوده اختیارات قانونی خود فراگذاشته است.

اپل در ادامه می نویسد، مخالفت با این دستور موضوعی نیست که ما به سادگی از آن عبور کنیم، ما معتقدیم در مورد فراقانونی عمل کردن دولت آمریکا باید اعتراض کنیم.

دادگاهی در لس آنجلس روز سه شنبه با ارسال بیانیه 40 صفحه ای خواستار کمک های فنی مناسب شرکت اپل با پلیس اف بی آی آمریکا شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین