کد خبر: ۳۵۰۱۶۲
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳

12 عمل جراحی چشم وزیر بهداشت در یک روستای آبادان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی که روز جمعه در قالب کاروان نورآوران سلامت به شهرستان آبادان سفر کرده است در روستای ابوشانک 12 عمل جراحی چشم انجام داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا سیدحسن قاضی زاده هاشمی صبح جمعه 12 بیمار روستای ابوشانک را تحت عمل جراحی آب مروارید چشم و تومور چشمی قرار داد.

طرح نورآوران سلامت از آذرماه امسال با استقرار سه کلینیک سیار چشم پزشکی ، دندان پزشکی و اتاق عمل سیار در روستای ابوشانک آبادان آغاز شده است.

مدیر اجرایی بنیاد خیریه نورآوران سلامت در محل روستای ابوشانک آبادان به خبرنگار ایرنا گفت:از چهارم آذرماه تاکنون 243 عمل جراحی چشم توسط پزشکان حاضر در طرح نورآوران سلامت در روستای ابوشانک انجام شده است.

امیرحسین جعفری افزود:امروز نیز علاوه بر 12 جراحی چشم که توسط وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بر روی بیماران این روستا انجام شده 35 جراحی چشم دیگر نیز از سوی پزشکان جراح حاضر در این طرح بر روی بیماران این روستا انجام می شود.

وی اظهار کرد:کلینیک های سیار طرح نورآوران سلامت تا 15 اسفندماه در روستای ابوشانک آبادان مستقر بوده و پس از آن از 15 فروردین به یکی از روستاهای محروم استان قم اعزام می شوند.

بنیاد خیریه نورآوران سلامت با راه اندازی سیستم درمانی قابل حمل و متحرک، خدمات درمانی را در مناطق محروم ارائه می نماید.

کلینیک متحرک دندان پزشکی و چشم پزشکی و اتاق عمل چشم این خیریه اولین تجربه ساخت این نوع واحدهای درمانی قابل حمل در ایران بوده است.

در سفرهای مجموعه نورآوران سلامت ، تریلرهای سیار حامل تجهیزات ، برای مدت چندماه در یک منطقه محروم مستقر می شوند و تیم های درمانی شامل دندان پزشک، چشم پزشک و اپتومتریست و سایر اعضا به محل اعزام شده و خدمات درمانی دندانپزشکی و چشم پزشکی رایگان ارائه می دهند.

کلیه خدمات دندان پزشکی و نیز خدمات چشم پزشکی اعم از معاینه ، تحویل دارو، عینک و جراحی به رایگان انجام می شود.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که روز پنجشنبه در سفری دو روزه وارد استان خوزستان شده عصر جمعه از روند احداث بیمارستان 220 تختخوابی طالقانی آبادان دیدن کرده و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی طالقانی آبادان را افتتاح می کند.

در سفر قاضی زاده هاشمی به خرمشهر نیز عملیات اجرایی ساخت یک بیمارستان فوق تخصصی آغاز می شود.

روستای ابوشانک با 209 خانوار و بیش از یکهزار نفر جمعیت حدود 30 کیلومتری آبادان واقع است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین