کد خبر: ۳۵۰۷۹۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

سفر قریب الوقوع رییس جمهوری سوئیس به ایران همراه با 40 سرمایه گذار

«یوهان اشنایدر آمان» رئیس جمهوری کنفدراسیون سوئیس در روزهای 26 تا 28 فوریه (7 تا 9 اسفند) به ایران سفر خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش تارنمای فرانسوی زبان رادیو تلویزیون سوئیس «ار تی اس»، هدف از این سفر که با همراهی حدود 40 تن از کارفرمایان و سرمایه گذار سوئیسی صورت خواهد گرفت، گسترش مناسبات اقتصادی برن- تهران پس از لغو تحریم های اقتصادی اعلام شده است.
این گزارش حاکی است: صاحبان صنایع سوئیس که قصد داشتند در این سفر اشنایدر را همراهی کنند بسیار بیشتر بودند اما تنها 35 تا 40 نفر از آنان موفق شدند در چارچوب هیات همراه رئیس جمهوری کنفدراسیون سوئیس در سفر به تهران قرار گیرند.

«فیلیپ ولتی» رئیس اتاق بازرگانی سوئیس- ایران و سفیر سابق سوئیس در تهران در مورد این سفر گفت: آنچه حائز اهمیت است، ارزش این سفر است. مساله مهم تجدید ارتباط با ایران در سطح صنعتی و نیز در سطح مقامات است. این سفر در زمان خوبی صورت گرفته است.
وی افزود: ایرانیان به سوئیس اعتماد دارند و روابط دوستانه گذشته را به یاد دارند.
خانم «لیویا لو» (Livia Leu) که از سال 2009 تا 2013 میلادی ( 1392-1388) مسئولیت سفارت سوئیس در تهران را برعهده داشت و اکنون مسئول روابط دوجانبه ایران- سوئیس در دبیرخانه دولتی امور اقتصادی سوئیس (سکو) است، پیشتر در سفر دی ماه خود به ایران گفته بود کشورش موقعیت خوبی در روابط با ایران دارد و می تواند در این زمینه با سایرین رقابت کند.
وی اردیبهشت 94 پیش از نهایی شدن توافق هسته ای ایران نیز در راس هیاتی اقتصادی و با هدف بررسی ظرفیت های سرمایه گذاری به ایران سفر کرده بود.

سفیر سابق سوئیس در تهران با ابراز رضایت از آن سفر، اعلام کرده بود ارزش مبادلات دو کشور از 800 میلیون فرانک در سال 2007 ( 1386) به 400 میلیون فرانک (بدون احتساب طلا) در سال 2014 ( 1393) میلادی رسید.
شورای فدرال سوئیس پیشتر با اعلام لغو تحریم های هسته ای علیه ایران، عنوان کرده بود: سوئیس همیشه از روند مذاکره و اجرای توافق حمایت کرده است. شورای فدرال اطمینان دارد که اجرای توافق هسته ای و برداشتن تحریم های بین المللی، مراودات سیاسی و اقتصادی با ایران را افزایش می دهد.

26 دی با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین