کد خبر: ۳۵۱۰۸۷
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

تصویب روز ملی گفت و گو

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز سه شنبه از انتخاب 23 تیز روز امضای برجام به عنوان روز ملی گفت و گو و تصویب آن در شورای فرهنگی عمومی خبر داد و گفت: این موضوع پس از تصویب در شورای فرهنگ عمومی به شورای عالی انقلاب فرهنگی فرستاده شده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش جماران، علی جنتی در مورد بررسی پیشنهادهای روز ملی گفت و گو، اظهار داشت: همه ما قبول داریم که یک روز به عنوان روز ملی گفت و گو در تقویم داشته باشیم.

وی افزود: چیزی که در شورای فرهنگ عمومی تصویب و به شورای عالی انقلاب فرهنگی فرستاده شده، این است که روز به توافق رسیدن و امضای برجام، یعنی روزی که ما در چارچوب گفت و گو و تعامل سازنده با دنیا به توافق رسیدیم، برای این موضوع انتخاب شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در این زمینه چند پیشنهاد در شورای فرهنگ عمومی بررسی شد که یکی از آن ها پیشنهاد مؤسسه فرهنگی امام موسی صدر بود. به دلیل اینکه گفت و گوی اسلامی و مسیحیت در آنجا مطرح می شود این پیشنهاد نیز در همین چارچوب است؛ ولی پیشنهادی که از شورای فرهنگی عمومی به شورای انقلاب فرهنگی رفته همان روزی است که گفت و گوهای ما با غرب به نتیجه رسید.

مؤسسه فرهنگی امام موسی صدر 30 بهمن یعنی روزی که پدران کلیسای کبوشیین برای نخستین بار در تاریخ اسلام از یک مجتهد مسلمان (امام موسی صدر) دعوت کردند که در مراسم مذهبی آنها خطبه بخواند، را به عنوان روز ملی گفت و گو پیشنهاد داد، اما پس از به نتیجه رسیدن برجام در 23 تیر ماه سال جاری، این روز به عنوان روز ملی گفت و گو انتخاب شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین