کد خبر: ۳۵۱۳۹۱
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
بیانیه دفتر ریاست جمهوری سوییس؛

گسترش روابط تهران- برن از اهداف سفر رئیس جمهوری سوئیس به ایران است

دفتر ریاست جمهوری سوئیس در آستانه سفر 'یوهان اشنایدر آمان' به ایران، طی بیانیه ای اعلام کرد که هدف از این سفر گسترش روابط تهران- برن در زمینه های اقتصادی و سیاسی است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری سوئیس روز جمعه در صدر یک هیات بزرگ اقتصادی و علمی وارد تهران می شود و قرار است وی روز شنبه با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و دیگر وزرا دیدار و گفتگو کند.

در این بیانیه آمده است: دیدار یوهان اشنایدر آمان با انگیزه گفت و گوهای بیشتر بین سوئیس و ایران در خصوص حقوق بشر، عدالت، امنیت منطقه ای و همچنین در مورد مسائل مهاجرت صورت می گیرد. موضوعات دیگر نیز شامل همکاری نزدیکتر در زمینه های آموزش، پژوهش و نوآوری در دستور کار رئیس جمهوری سوئیس است.

این بیانیه می افزاید: ترویج روابط اقتصادی، راه اندازی سیستم های مالی برای سهولت در انجام کارهای اقتصادی طرفین و مذاکرات با طرف ایرانی در چارچوب های مشخص شده برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی (WTO) و همکاری با سازمان های بین الملل نیز در این سفر مطرح می شود.

طبق این گزارش ، علاوه بر جلسات متعدد، رئیس جمهوری سوئیس صبح یکشنبه در خصوص مسائل اقتصادی و سیاسی برای دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران سخنرانی خواهد کرد.

همچنین قرار است یک هیات 40 نفره از روسای بزرگترین شرکت های سوئیسی رئیس جمهور این کشور را در این سفر همراهی کنند.

روابط ایران – سوئیس از قرن هفدهم میلادی آغاز شده و تاکنون در ادوار مختلف ادامه یافته است . فضای پسابرجام زمینه را برای تقویت همکاری های اقتصادی دو کشور بیش از گذشته فراهم کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین