کد خبر: ۳۵۲۰۰۲
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶

اوباما: مقابله با داعش سخت و دشوار است

رئیس‌جمهوری آمریکا امروز (شنبه) با اشاره به این مساله که مقابله با داعش امری سخت و دشوار است گفت:‌ آمریکا این گروه تروریستی وحشی را از بین می برد و به درگیری در سوریه نیز پایان می دهد چون این امر برای پیروزی علیه داعش امری مهم است.
آفتاب‌‌نیوز :
 باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا گفت: جنگ با داعش دشوار است. اما ما به فعالیت خود برای مقابله با این گروه تروریستی و تمامی عناصر آن به واسطه تقویت جوامع خود و ارزش‌های آمریکایی، ادامه می‌دهیم. من مطمئنم که به چنین پیروزی دست پیدا می کنیم.

وی در جریان سخنرانی هفتگی خود گفت:‌ ما این سازمان تروریستی را از بین می بریم و با کشورهای جهان برای بهبود آینده همکاری می کنیم. ماموریت نابودی داعش همچنان امری سخت و دشوار است و اوضاع در عراق و سوریه نیز این روند را سخت‌تر و پیچیده‌تر می کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا ادامه داد:‌ این گروه از غیرنظامیان بیگناه بعنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. باوجود این چالش‌ها، من می‌توانم به شما بگویم که روند خوبی برای مقابله با داعش داریم. ائتلاف 66 کشوری علیه داعش شامل شرکای عرب ما به حمایت قوی خود برای از بین بردن این گروه ادامه می‌دهد و در این روند به یکدیگر کمک می کنند.

وی گفت:‌ درعراق، داعش بیش از 40 درصد از زمین‌هایی را که اشغال کرده ازدست داده و دیگر کنترلی بر آنها ندارد. در سوریه نیز ائتلافی از نیروهای محلی رقه را از دست داعش بیرون آورده‌اند. ما زیرساخت‌های نفتی تحت کنترل این گروه را بمباران کرده‌ایم. تنها راه مقابله و از بین بردن داعش مقابله با درگیری‌های سوریه و پایان دادن به ناآرامی‌ها در این کشور است. البته در شرایط کنونی همه می‌دانند که درگیری‌ها در سوریه پایان نمی پذیرد اما همگی ما می خواهیم که این روند ناارام متوقف شود. طرف‌های درگیر در سوریه باید به درگیری خود پایان بدهند که شامل بمباران هوایی است. باید به گروه‌های کمک رسان اجازه داده شود تا به کمک رسانی خود در مناطق تحت تصرف بپردازند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی،باراک اوباما در ادامه سخنرانی هفتگی خود گفت: ارتش آمریکا به فعالیت خود برای سرنگونی داعش درعراق و سوریه ادامه می‌دهد تا اینکه دیگر این تروریست‌ها وجود خارجی نداشته باشند. ما تمامی شرایط را برای ریشه کنی این گروه تروریستی فراهم می کنیم. ما با همکاری شرکای خود در سطح جهان در مبارزه با ایدئولوژی داعش که به افراطی کردن دیگران می پردازد، همکاری می کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین