کد خبر: ۳۵۲۲۶۰
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶

زندانی شدن کشیش چینی و همسرش بخاطر مخالفت با برداشتن صلیب از روی کلیساها

یک کشیش چینی به همراه همسرش به دلیل مخالفت با برداشتن صلیب از بالای کلیساها در این کشور به ترتیب به 14 و 10 سال حبس محکوم شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، دادگاهی در ژجیانگ واقع در شرق چین روز جمعه "بائو گوهوا" کشیش چینی را به همراه همسرش "سینگ ونژیانگ" به اتهام مخالفت با کمپین برداشتن صلیب از روی کلیساها و همچنین فعالیت‌های غیرقانونی شامل فساد و اختلال در نظم عمومی محکوم به 14 و 10 سال حبس کرده است.

این زوج همچنین به فریب اعضای کنگره مسیحی و دریافت 336 هزار دلار از آنها و صرف این مبلغ برای خرید خودرو و سایر مصارف شخصی متهم شده‌اند.

در دو سال گذشته مقام‌های دولت پکن صدها صلیب را از روی کلیساهای این استان برداشته‌اند؛ استانی که بیش از سایر استان‌های چین مسیحی دارد.

رهبران مذهبی در این استان که به شدت مورد انتقاد دولت پکن هستند می گویند رویکرد مقام‌های محلی در سال‌های اخیر نسبت به کلیسا در این استان سخت گیرانه شده است.

به گزارش ایسنا، یک گروه به نام "کمک چین" مستقر در تگزاس آمریکا که اقداماتی را برای مقابله با این کمپین دولت پکن در برداشتن صلیب از روی کلیساها به راه انداخته گفته است که دولت پکن به این دلیل این کشیش را دستگیر کرده که وی مخالفت خود را با این کمپین اعلام کرد. این اقدام دولت به واقع یک پیگرد مذهبی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین