کد خبر: ۳۵۲۵۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶

چرا هاشمی از ستادانتخابات بازدید نکرد؟+توضیح وزیرکشور/رحمانی‌فضلی: اگر نظامیان دخالت کرده بودند، نتیجه این نبود

مرد شماره يك فاطمي مهم‌ترين و حساس‌ترين پيچ ماموريت خود را پشت سر گذاشت. انتخابات مجلس شوراي اسلامي و مجلس خبرگان برگزار شد و شمارش آرا به پايان رسيد. چهره خندانش به خوبي گويا بود كه از كارنامه و عملكرد خود و وزارتخانه‌اش در جريان برگزاري انتخابات راضي است.
آفتاب‌‌نیوز :
صبح ديروز آخرين نتايج انتخابات خبرگان در تهران به صورت رسمي اعلام شد و همه در انتظار اعلام نهايي نتيجه انتخابات مجلس شوراي اسلامي در تهران بودند، نتيجه‌اي كه تا حدودي براي همه روشن بود و همه تنها منتظر اعلام رسمي آن بودند، اعلامي كه توسط وزير كشور در جمع خبرنگاران صورت گرفت.

به گزارش آفتاب، عبدارضا رحماني فضلي تاييد كرد كه تمام ٣٠ نفر ليست اميد تهران در همين دور اول به مجلس راه پيدا كردند.

 وزير كشور روحاني پيروزي قاطع اصلاح‌طلبان در تهران را به‌طور رسمي اعلام كرد و شايد به خاطر همين نتيجه قاطع است كه در پاسخ به اين سوال كه در زمان شمارش آرا گاه با تاخيرهايي روبه رو بوديم و گاهي ساعت‌ها سكوت خبري بود، آيا در اين مدت وزارت كشور تحت فشار نهادهاي خاصي قرار گرفته است يا خير، به «اعتماد» گفت: اگر قرار بود ما تحت فشار قرار بگيريم يا نهادي در نتيجه انتخابات دخالت كند قطعا اين جنس نامزدهايي كه در تهران به پيروزي رسيدند امروز به عنوان برنده اعلام نمي‌شدند.

وزير كشور با خنده مي‌گويد: اصولا من انسان فشار‌پذيري نيستم و اگر كسي فشاري روي من بياورد حتما عكس خواسته آن را عمل خواهم كرد. رحماني فضلي در تشريح اين موضوع تاكيد مي‌كند: در اين مدت هيچ فشاري روي ما وجود نداشت و ما انتخاباتي سالم و قانوني را برگزار كرديم و نتايج اين موضوع را مشخص مي‌كند. برخي مي‌گويند چطور ٣٠ نفر از يك ليست يك جا اينگونه راي آورده‌اند؟ خب اين مشخص است مردم اراده كردند و به يك ليست راي دادند. ما به عنوان صيانت‌كنندگان از آراي مردم دخالت هر نهاد و گروهي را در انتخابات و نتيجه راي مردم گناه مي‌دانيم. پيش از برگزاري انتخابات شائبه‌هايي در مورد دخالت برخي دستگاه‌ها وجود داشت، حتي بارها از من درباره دخالت نظاميان در موضوع انتخابات سوال شد. نتيجه انتخابات و نوع افرادي كه انتخاب شدند مشخص مي‌كند اگر نهادهايي در نتيجه دخالت كرده بودند يا فشاري از سوي آنها روي ما وجود داشت نبايد اين جنس افراد برنده انتخابات مي‌شدند. نتيجه انتخابات سلامت انتخابات را ثابت مي‌كند. وي افزود: خوشبختانه امسال انتخابات با آرامش و با شكوه برگزار شد و همه قانون را در همه مراحل رعايت كردند. همه جناح‌ها و شخصيت‌ها و حتي كساني كه رد‌صلاحيت شدند هم بر رعايت قانون تاكيد داشتند.

دو نفر در حصر راي دادند

رحماني فضلي در پاسخ به اين سوال كه چرا اعلام نتايج با كندي انجام مي‌شد، گفت: ما كندي شمارش نداشتيم. شمارش آراي همه حوزه‌ها به موقع انجام شد اما ما بايد آرا را به تاييد شوراي نگهبان مي‌رسانديم و بعد اعلام مي‌كرديم. در دوره‌هاي گذشته نتايج تهران در سه‌شنبه اعلام مي‌شد اما ما اين آمار را زودتر اعلام كرديم و همان ٣٠ نفري كه اعلام كرديم از تهران به مجلس راه يافتند. رحماني فضلي در پاسخ به اين سوال كه آيا سه نفري كه در حصر به سر مي‌برند، توانستند راي بدهند، گفت: دو نفر راي دادند، ولي يك نفر به خاطر اينكه ساعت راي‌گيري به پايان رسيده بود نتوانست راي دهد. وي اضافه كرد: خوشحالم كه امروز اين نويد را مي‌دهيم كه ما كاملا قانون را به دقت رعايت كرده‌ايم و تمام تلاش خود را براي برگزاري سالم انتخابات با بهره‌گيري از امكانات موجود جهت حفظ آرامش و امنيت به‌كار برديم. وزير كشور با تاكيد بر اينكه در برگزاري انتخابات هفتم اسفند كمترين ميزان تخلف را در اين مدت داشتيم، اظهار كرد: در اين ايام شاهد بيشترين همكاري از سمت همه به ويژه رسانه‌ها بوديم. رسانه‌ها با سياست‌هاي اعلامي وزارت كشور و ستاد انتخابات كاملا هماهنگ بودند. وي با اشاره به مرحله بعدي شمارش آراي انتخابات خاطرنشان كرد: كساني كه نسبت به آراي شمارش شده شكايتي دارند، مي‌توانند به مدت دو روز پس از اعلام رسمي نتايج به شوراي نگهبان مراجعه و شكايت خود را اعلام كنند. قطعا شكايت آنها بايد به‌طور كامل رسيدگي شود و هيچ كس نبايد احساس كند كه حق او تضييع شده است. رحماني فضلي ادامه داد: شوراي نگهبان پس از تاييد مرحله اول انتخابات اجراي مرحله دوم را برنامه‌ريزي خواهد كرد. در همين راستا پيش‌بيني ما اين است كه ان‌شاءالله در هفته دوم يا نيمه دوم فروردين مرحله بعدي انتخابات را برگزار كنيم. وزير كشور در ادامه با اشاره به منتخبين مجالس خبرگان رهبري و شوراي اسلامي اظهار كرد: الان نوبت دولتمردان، مجريان و نمايندگاني خواهد بود كه در مجلس دهم حضور پيدا خواهند كرد. بايد در اين دوران اولويت‌ها، مطالبات و خواست مردم را كه رونق اقتصادي، توسعه پيشرفت، آرامش و رفاه است مورد تاكيد قرار دهيم.

مردم مسوولاني را انتخاب مي‌كنند تا در فضايي آرام مطالبات‌شان را پيگيري كنند

وي با تاكيد بر اينكه مردم به دنبال ايجاد اختلاف، درگيري و تنش در جامعه نيستند، گفت: مردم مسوولاني را انتخاب مي‌كنند تا در فضايي آرام منسجم و پرتلاش مطالبات‌شان را پيگيري كنند. وزير كشور در پاسخ سوالي درباره اعتراض برخي نمايندگان فعلي مجلس كه در انتخابات شكست خورده‌اند به روند شمارش آرا گفت: هر كس احساس مي‌كند حقش ضايع شده پيگيري كند. قانون‌گذار هم دو روز فرصت اعتراض داده است. هيات‌هاي اجرايي و وزارت كشور آمادگي كامل را دارند كه هر شكايت و ادعايي را بررسي كنند اما معترضان هم بايد مستندات لازم را همراه داشته باشند.

 وزير كشور در ادامه در پاسخ به سوالي درباره نفوذي خواندن راه‌يافتگان به مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: ما همه كساني را كه در مسير قانوني اقدام به مشاركت و حضور كردند محق مي‌دانيم و آنها را براي رسيدن به اهداف‌شان در مسير قانوني كمك مي‌كنيم. اما اگر كسي به نفوذي بودن متهم است دستگاه‌هاي متولي بايد آن را بررسي كنند، ما به صورت كلي نمي‌توانيم قفل‌بندي جديد سياسي ايجاد كرده و اختلاف و انشقاق ايجاد كنيم. هرچه را در زمان انتخابات گذشت بايد كنار گذاشت و تلاش كنيم رفاقت را جايگزين آن كنيم.

وي درباره اينكه چرا آيت‌الله هاشمي از ستاد انتخابات كشور بازديد نكرد اظهار كرد: آيت‌الله هاشمي در مسير حركت خود از محل وزارت كشور مي‌گذشتند و قصد داشتند به وزارت كشور بيايند اما من دليلش را نمي‌دانم كه چرا به وزارت كشور نيامدند. ما از حضور ايشان يا هر مسوول ديگر استقبال مي‌كنيم اما دليل نيامدن آيت‌الله هاشمي را بايد از خود ايشان بپرسيم. وي همچنين درباره راي مردم به ليست اميد در تهران گفت: مردم آمدند و با توجه به گفتمان و عملكرد داوطلبان به يك ليست راي دادند. بالاخره در تهران يك گفتمان پيروز شد. اكنون بايد همه در خدمت مردم باشيم و نشان دهيم بلوغ سياسي ما متوجه آرمان‌هاي انقلاب است نه مسائل سياسي. وزير كشور در پايان درباره شايعه جابه‌جايي استانداران نيز گفت: من حتي اگر شب انتخابات هم متوجه مي‌شدم استانداران يا فرمانداران صلاحيت ندارند آنها را عزل مي‌كردم. ما طي اين روزها خيلي از مديران را جابه‌جا كرديم پس اين مساله زمان نمي‌شناسد. البته بناي ما اين است كه در شرايط خاص اين كار را نكنيم، اگر لازم باشد اين اتفاق مي‌افتد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
0
0
خسته نباشید خادمان نظام
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین