کد خبر: ۳۵۲۶۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
درایتی در گفت‌و‌گو با «آفتاب» عنوان کرد:

مردم رفتارهای خشن و تخریبی را نمی‌پسندند/دلواپسان چرا از رای‌مردم عصبی هستند؟

یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است که هرچند رفتارهای این روزهای تندرو‌ها در برابر نتیجه انتخابات طبیعی است اما آن‌ها باید بپذیرند که امکان حذف یک جریان سیاسی از ذهن مردم وجود ندارد و آن‌ها باید این درس را از مردم بگیرند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- مصطفی درایتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «آفتاب» در مورد روش‌های این روزهای برخی تندرو‌ها علیه دولت و اصلاح‌طلبان پس از نیجه انتخابات گفت: شاید روش‌هایی که جریان مقابل این روز‌ها برای حفظ افراد خود پس از نتیجه انتخابات به کار می‌گیرد آنچنان غیرطبیعی نباشد. به هر حال جریان مقابل عصبانیت شدیدی دارند و در همین راستا می‌توان اقدامات آن‌ها را طبیعی دانست. از سوی دیگر اما باید به این نکته هم توجه کرد که جریان مقابل حتی زمانی که عصبانی نبود هم از روش‌های قابل قبولی برای جلو افتادن خود و یا منسجم کردن نیرو‌هایش استفاده نمی‌کرد. پس نباید اقدامات این روزهای آنان را خیلی غیرمنتظره دانست. 

به گزارش آفتاب، وی در ادامه افزود: به هر حال جریان رقیب چنین نتیجه‌ای را از انتخابات انتظار نداشت و تصور نمی‌کرد که مردم در انتخابات چنین انتخاب قاطعی داشته باشند. البته انتظار می‌رفت که مردم از حالت یاس و ناامیدی خود چشم‌پوشی کنند و جهت‌گیری کشور را بازهم به سمت عقلانیتی بکشند که مصلحت را در آن می‌دانستند. اتفاقات یک هفته آخر منتهی به انتخابات هم امید بیشتری در میان مردم ایجاد کرد تا در مورد ابهاماتی که برای مشارکت داشتند قانع شوند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه با اشاره به رد‌صلاحیت‌های گسترده نیروهای اعتدالی و اصلاح‌طلب، تصریح کرد: از سوی دیگر رفتارهایی که طرف مقابل نشان داد هم شرایط جامعه را کاملا دو قطبی کرد و در میان مردم این انگیزه را ایجاد کرد تا مشارکت گسترده داشته باشند. تجربه سال‌های اخیر نشان داده است که مردم رفتارهای خشن و تخریبی را نمی‌پسندند و به عقلانیت و آرامش بیشتر اعتماد می‌کنند. 

درایتی با اشاره به اقدامات این روزهای برخی از تندرو‌ها گفت: رقبا باید متوجه باشند که جهت‌گیری مردم با این رفتار‌ها سازگار نیست و این جنجال‌کردن‌ها دردی را دوا نمی‌کند. رقبا بدانند که انتخابات تمام شد و جهت‌گیری مردم را باید بپذیرند و تلاش کنند متوجه شوند که به هیچ عنوان امکان حذف یک جریان سیاسی از ذهن مردم وجود ندارد. آن‌ها باید تلاش کنند تا با تعامل و تلاش به حل مشکلات مردم کمک کنند. 

مشاور رییس دولت اصلاحات افزود: امیدواریم که رقبا درسی را که مردم در این انتخابات به آن‌ها دادند را بپذیرند و متوجه باشند که باید رقیب سیاسی خود را تحمل کنند حتی اگر برایشان خوشایند نباشد. مردم نیازمند زندگی آرام و بدون دغدغه هستند که امیدواریم رقبای سیاسی هم در همین مسیر گام بردارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
0
5
ما مردم رفا میخواهیم . نگران آینده بچه هامون هستیم این دو مورد برای مردم کفایت میکنه اگه محقق شه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
ما مردم رفاه هم ميخواهيم
عزت هم مي خواهيم
آخرت رو هم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
0
1
درود بر خاتمی عزیز امیر کبیر ایران
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین