کد خبر: ۳۵۳۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

آماری از قاچاق کفش به کشور

رئیس اتحادیه کفش دست دوز گفت: فقط 7 میلیون دلار از حدود نیم میلیارد دلار واردات کفش به کشور قانونی است.
آفتاب‌‌نیوز :
رسول شجری با اشاره به اینکه حجم تولید کفش ایرانی مازاد بر نیاز بازار است و این واردات نیز مزید بر علت افزود: هر 100 میلیون دلار واردات کفش به کشور سبب بیکاری 6 هزار کارگر در این صنعت می شود.

وی با اشاره به تعطیلی 50 درصد از واحدهای تولید کفش در حال حاضر تصریح کرد: باید واحدهای تولیدی مانند سالهای گذشته به دلیل نیاز بازار در شب عید، پاسخگوی نیاز باشند، اما بخش اعظمی از این واحدها به دلیل رکود بازار و واردات قاچاق تعطیل است.

شجری قیمت کفشهای برند خارجی را کاذب و به دلیل بالا بودن قیمت دلار در کشور و نوسانات آن دانست و گفت: بسیاری از سودجویان کفش تولید داخل را به عنوان برند در بازار عرضه می کنند که ما توصیه می کنیم مردم از خرید کفشهای برند خودداری کنند و یا در صورت مشاهده تخلف با شماره های 77531860 و  77531122 تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند.

رئیس اتحادیه کفش دست دوز، بازار کفش کشور را اشباح دانست و ادامه داد: ظرفیت تولید کفش هم اکنون معادل 250 میلیون جفت و مصرف 200 میلیون جفت در سال است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون واحدهای کفش با 50 تا 60 درصد ظرفیت کار می کند گفت: در صورت کارکردن با تمام ظرفیت قادر به تولید کفش تا دو برابر نیاز کشور هستیم.

شجری صادرات در بخش کفش را با رکود مواجه دانست و افزود: برای حفظ بازار کفش داخل باید تولیدکننده کیفیت کفش تولیدی خود را افزایش داده و قیمتها را تعدیل کند.

رئیس اتحادیه کفش دست دوز در باره قیمت کفش در بازار گفت: قیمت کفش مردانه از 70 هزار تا 250 هزار تومان و کفش زنانه از 50 تا 250 هزار تومان است که این قیمتها براساس جنس مصرفی و نوع کار انجام شده بر روی کفش و میزان عرضه و تقاضا تعیین می شود.

منبع: واحد مرکزی خبر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین