کد خبر: ۳۵۳۱۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸

هدفگذاری کاهش نرخ سود وام مسکن و افزایش تعداد اقساط

معاون مسکن و ساختمان وزیرراه و شهرسازی با اشاره به افزایش سقف وام مسکن تا یک میلیارد ریال برای خریداران عادی و یک میلیارد و 600 میلیون ریال برای زوجین شاغل خانه اولی گفت: اهداف وزارت راه و شهرسازی کاهش نرخ سود تسهیلات و افزایش زمان بازپرداخت اقساط است.
آفتاب‌‌نیوز :
حامد مظاهریان با اشاره به مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار، افزود: مهم ترین سیاست وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن گسترش بازار رهن است و دولت یازدهم نیز در این بخش تلاش می کند تا سهم مردم در بخش ساخت و تولید مسکن افزایش یابد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ وی بر نقش تسهیل گری دولت در بخش مسکن به عنوان فراهم کننده امکانات گسترش و تولید مسکن از سوی مردم و بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در سیاست بازار رهن، وزارت راه و شهرسازی بر خانه دار شدن مردم از طریق پس انداز و وام به صورت توامان با یکدیگر تاکید دارد و این اقدام به سالم سازی بازار مسکن و امیدوار شدن سازندگان و تولیدکنندگان مسکن کمک زیادی می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت در نظر دارد مردم تا 50 درصد ارزش مسکن را وام دریافت کنند، گفت: شورای پول و اعتبار برای نخستین بار سقف وام مسکن تا سقف یک میلیارد ریالی برای خریداران عادی و یک میلیارد و 600 میلیون ریال برای زوجین شاغل خانه اولی ها افزایش داد و هدف اعطای وام تا 50 درصد ارزش ملک با این اقدام شورای پول و اعتبار در کشور محقق شد.

وی اهداف بعدی دولت یازدهم و وزارت راه و شهرسازی را کاهش نرخ سود تسهیلات و افزایش زمان بازپرداخت اقساط دانست و خاطرنشان کرد: بانک مسکن به عنوان بانک عامل اعطای این تسهیلات باید این دو فاکتور را نیز براساس مصوبه شورای پول و اعتبار در تسهیلات مسکن لحاظ کند.

مظاهریان این اقدامات را سبب ورود متقاضیان واقعی به بازار مسکن عنوان و کرد و گفت: در گذشته سوداگران مسکن را برای سفته بازی و سودآوری می ساختند در حالی که با مصوبات جدید شورای پول و اعتبار هدف مذکور در قانون اساسی مبنی بر حق هر خانوار ایرانی برای دسترسی به مسکن مناسب محقق خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
RUSSIAN FEDERATION
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
0
0
اگه وام هارو۲۰۰ میلیون هم بدین با این سود وبهره ها هیچ فایده نداره
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین