کد خبر: ۳۵۳۳۷۳
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

وزیر انرژی روسیه به تهران می‌آید

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که در آینده نزدیک برای گفت‌وگو درباره همکاری‌های بازرگانی و طرحهای مشترک ازجمله بخش انرژی به ایران سفر می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری اینترفکس به نقل از الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه از سفر وی به ایران برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و روسیه خبر داد.

به گزارش ایسنا، وی در جمع خبرنگاران گفت: در دیدار با مقام‌های ایرانی درباره توسعه همکاریهای اقتصادی بازرگانی و مبادلات تجاری و عرصه های مختلف روابط ایران و روسیه گفت‌وگو می کنم.

وزیر انرژی روسیه گفت: نشست کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی امسال در ایران و به احتمال زیاد در تهران برگزار می شود، اما هنوز تاریخ آن مشخص نشده است.

وزیر انرژی روسیه پیش تر گفته بود: برای فراهم آوردن مقدمات کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و روسیه در ماه مارس به تهران سفر می کند.

نواک اواخر مهرماه امسال برای هماهنگی به منظور برگزاری نشست کمیسیون مشترک همکاریهای مشترک اقتصادی ایران و روسیه در راس هیئتی متشکل از رؤسای شرکتهای روسی فعال در حوزه های نفت، گاز، پتروشیمی، برق، ارتباطات، معادن و بانک مرکزی این هفته به تهران سفر کرده بود.

وی در این سفر نخست با محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری به عنوان رئیس کمیسیون همکاریهای مشترک اقتصای ایران- روسیه از طرف جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرده بود.

وزیر انرژی روسیه در همین باره روز جمعه به خبرنگاران گفت: به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی روسیه و ایران برای توسعه همکاریهای اقتصادی و بازرگانی در ماه مارس به ایران سفر می کنم.

وی با بیان این که نشست کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و روسیه کمی دیرتر برگزار می شود، اظهار کرد: در سفر ماه مارس به تهران در خصوص اجرای طرح های مشترک میان ایران و روسیه مذاکره خواهیم کرد.

وزیر انرژی روسیه با اشاره به امکان دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، گفت: طیف گسترده ای از موضوعهای همکاری میان ایران و روسیه در عرصه هایی همچون انرژی، نفت و گاز و حوزه های اقتصادی دیگر وجود دارد که درباره آنها گفت وگو می کنیم.

نواک نیز در جریان سفر مهرماه خود برای بررسی همکاریهای تهران و مسکو در حوزه نفت و گاز با زنگنه ملاقات و مذاکره کرده بود، نواک در جریان این سفر دو روزه نیز با حمید چیت چیان، وزیر نیرو، حسین دهقان، وزیر دفاع، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و دیگر مقامهای بلندپایه ایرانی دیدار و گفتگو کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین