کد خبر: ۳۵۳۴۴۱
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶

هشدار درباره ورود آفات و امراض با محموله قاچاق/چه کسی مسئول است؟/رئیس کنفدراسیون صادرات: مردم میوه قاچاق نخرند!

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه با اقدامات یکی دو هفته اخیر کم‌تر شاهد عرضه میوه‌های خارجی قاچاق در پیشخوان مغازه‌ها بودیم، گفت: مبارزه با میوه‌های خارجی قاچاق نیازمند عزم و اقدام ملی است و مصرف‌کننده نیز باید خرید میوه قاچاق را تحریم کند.
آفتاب‌‌نیوز :
رضا نورانی در گفت‌وگو با آنا با بیان اینکه پدیده شوم قاچاق چه در بخش میوه و چه سایر اقلام خسارات سنگینی را برای کشور به بار می‌آورد، در این حال یادآور شد: میوه موجود زنده‌ای است که می‌تواند بسیاری از آفات و امراض را با خود جابه‌جا کند.

به گزارش آفتاب، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی تصریح کرد: از آنجا که سازمان حفظ نباتات و وزارت بهداشت نمی‌توانند هیچ‌گونه نظارتی بر روی سلامت محصول قاچاق داشته باشند، میوه‌های قاچاق آفات ناخوانده‌ای را با خود می‌آورند که مبارزه با آنها هزینه‌های بسیار سنگینی برای دولت خواهد داشت.

نورانی ادامه داد: در ماجرای میوه‌های قاچاق هم مصرف‌کننده محصول دارای آفات را مصرف می‌کند و هم دولت از سود عوارض گمرکی خود بی‌نصیب می‌ماند بنابراین این معضل از هر سو به زیان کشور خواهد بود.

رئیس هیات مدیره انجمن محصولات ارگانیک بیان کرد: برخورد با عرضه میوه‌های خارجی قاچاق در کشور مبارزه‌ای ملی می‌طلبد نه اینکه تنها سازمان تعزیرات حکومتی یا ستاد مبارزه با قاچاق کالا با آن برخورد کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه تحریم میوه قاچاق از سوی مصرف‌کننده در واقع نوعی دهان‌کجی به قاچاقچیان است، عنوان کرد: اگر میزان خرید میوه‌های قاچاق خارجی همانند یکی دو هفته اخیر کم‌تر شود یقینا دیگر عرضه این محصولات برای میوه‌فروش نیز صرفه اقتصادی خود را از دست می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین