کد خبر: ۳۵۴۴۰۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳

کابوس آمریکایی‌ها؛ ترامپ، احمدی‌نژاد آمریکا است/جلسه محرمانه شرکت‌های فناوری برای مقابله با ترامپ

ریاست جمهوری ترامپ می‌تواند امنیت ملی آمریکا را به مخاطره اندازد و آمریکا را تبدیل به مایه تمسخر همگان کند.آیا کابوسی وحشتناک‌تر از ریاست جمهوری دونالد ترامپ در شرایط بین المللی بحران زده فعلی وجود دارد؟ «جان بیلینگر» مشاور حقوقی وزیر امور خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش ترامپ را به عنوان خطری علیه امنیت ملی آمریکا معرفی کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
عمده مباحث در مورد ترامپ بر سیاست داخلی تمرکز دارد. اما سیستم "چک اند بالانس"، عملکرد رئیس جمهور را در حوزه داخلی کنترل و محدود می کند، در صورتی که قانون اساسی دست فرمانده کل قوا را در امور خارجی به مراتب بازتر گذاشته است. این موضوع عامل اصلی نگرانی تحلیل گران مسائل خارجی شده است. مجله اشپیگل ترامپ را خطرناکترین انسان در جهان توصیف کرده است. حتی رهبر حزب ملی گرای سوئد که کار خود را به عنوان یک گروه نژادپرست نئونازی آغاز کرد نیز ترامپ را تایید نکرده است. رولینگ نویسنده مشهور هری پاتر نیز در حساب توئیتر خود ترامپ را از ولدمورت شخصیت منفی این رمان نیز بدتر خوانده است.

به گزارش آفتاب، کارشناسان برجسته عرصه سیاست خارجی در حزب جمهوری خواه با انتشار نامه ای سرگشاده در چند روز گذشته نسبت به عدم حمایت خود از ترامپ هشدار دادند. «مایکل چرتوف» وزیر سابق امنیت داخلی، «رابرت زوئلیک» قائم مقام پیشین وزارت امور خارجه و بیش از 100 تن دیگر این نامه را امضا کرده اند. در این نامه ذکر شده است که سخنان و دعاوی دونالد ترامپ این جمع را به این نتیجه رسانده است که وی در صورت موفقیت، امنیت آمریکا را به مخاطره می اندازد.

نکته اول به بی اهمیت جلوه دادن موضوعات بین المللی در سخنان ترامپ و لزوم عدم درگیری آمریکا در این موضوعات بر می گردد. ترامپ در آخرین مناظره خود در پاسخ به این سوال که آرای سیاست خارجی کدام یک از بزرگان را قبول دارد به ژنرال «جک کین» اشاره کرد در حالی که حتی نام وی را نیز اشتباه تلفظ کرد. سال گذشته در پاسخ به پرسش در مورد برنامه وی برای بحران سوریه نیز گفت که دست داعش را برای از پای در آوردن دولت سوریه باز خواهد گذاشت. داعش گروهی تروریستی است که تا کنون هزاران نفر را به قتل رسانده و آثار باستانی را تخریب کرده است. آیا ترامپ با وجود همه این حقایق خواهان کنترل داعش بر دمشق است؟

دومین نکته این است که ترامپ در صورت موفقیت، جنگی تجاری یا جنگی واقعی را به راه خواهد انداخت. ترامپ در ماه فوریه اعلام کرد که خواهان اعمال تعرفه 45 درصدی بر کالاهای چینی است و پس از آن سخنان خود را تکذیب کرد. این دعاوی در صورت به فعلیت رسیدن می تواند جنگی تجاری میان دو ابرقدرت اقتصادی جهان به راه اندازد. ترامپ همچنین خواستار افزایش سربازان نیروی زمینی آمریکا در عراق و بمباران سایت های هسته ای کره شمالی شده است. یک رئیس جمهور نادان و جنگ طلب می تواند ویرانی های بیشماری به ارمغان آورد و در این مورد فرقی میان دونالد ترامپ با کیم جونگ اون نیست.

به گزارش دیپلماسی ایرانی به نقل از نیویورک‌تایمز، سومین خطر متوجه اعتبار و قدرت نرم آمریکا است. جورج دبلیو بوش و اوباما هر دو تلاش کردند تا جمعیت یک میلیارد و ششصد میلیون نفری مسلمانان جهان را متقاعد کنند که آمریکا در جنگ با اسلام نیست. تا همین حالا نیز تصویر آمریکا به اندازه کافی خدشه دار شده است. حضور ترامپ در راس قدرت می تواند اعتبار آمریکا را بیش از حد تصور تخریب کند. ترامپ آمریکا را تبدیل به موضوع تمسخر همگان کرده است. وی احمدی نژاد آمریکا است. «پیتر فیور»، استاد علوم سیاسی دانشگاه دوک و مقام پیشین وزارت خارجه در دوران جورج دبلیو بوش بر این اعتقاد است که عمده جمهوری خواهان بر این نکته اتفاق نظر دارند که باراک اوباما و هیلاری کلینتون به ایالات متحده آسیب زده و مسئولیت رئیس جمهور بعدی را سنگین تر کرده اند. با این وجود وی اعتراف می کند که آنچه ترامپ وعده می دهد می تواند در همه ابعاد اوضاع را وخیم تر کند. به گفته فیور: «چرا در شرایطی که کشور به تیم درجه یک خود نیاز دارد باید یک دلقک به روی کار آید؟»

جلسه محرمانه شرکت‌های فناوری آمریکا برای مقابله با ترامپ

همچنین مدیران ارشد تعدادی از بزرگترین شرکت های فناوری آمریکا که معمولا در هیچ زمینه ای با یکدیگر اتحاد ندارند این بار برای مقابله با دونالد ترامپ نامزد جنجالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با یکدیگر متحد شده اند. 
 
به گزارش تک اسپات، این شرکت ها که برخی از آنها به تازگی برای حمایت از اپل در برابر اف بی آی دست دوستی به سمت هم دراز کرده بودند، به علت نگرانی از تبعات خطرناک ریاست جمهوری فردی همچون دونالد ترامپ به طور کامل با هم متحد شده اند. 
 
از جمله شرکت هایی که مدیرانشان در جلسه مخفیانه سالانه نهادهای تجاری آمریکا در جزیره ای خصوصی در ساحل ایالت جرجیا گرد هم آمده اند می توان به تیم کوک مدیرعامل اپل، الون ماسک مدیرعامل تلسا و اسپیس ایکس، لاری پیج مدیرعامل آلفابت و شان پارکر خالق نپستر اشاره کرد. 
 
از جمله دیگر چهره های مشهور دنیای فناوری که در جلسه مذکور حضور یافته اند می توان به میچ مک کنل، کارل روو، پل رایان، تام کتان، کری گاردنر، تیم اسکات، راب پرتمن و بن ساسه اشاره کرد. 
 
بر اساس اخباری که از این نشست به بیرون درز کرده تمامی حضار در مورد افزایش محبوبیت ترامپ و احتمال تبدیل شدن او به نامزد اصلی جمهوری خواهان اظهار نارضایتی و در مورد علل موفقیت وی تبادل نظر کرده اند. آنها همچنین اظهار امیدواری کرده اند که ترامپ در نهایت شکست بخورد. 
 
براساس گزارش فارس، ظاهرا بخش عمده مباحث طرح شده در این مورد بوده که چرا ترامپ محبوب شده، نه اینکه چگونه باید وی را متوقف کرد. یکی از دلایل موضع گیری تند شرکت های فناوری بر ضد ترامپ این است که وی از معدود افرادی بوده که در منازعه میان اپل و اف بی آی از اف بی آی حمایت کرده و گفته اپل موظف است در صورت درخواست اف بی آی، داده های خصوصی کاربران گوشی های آیفون را در اختیار پلیس قرار دهد. 
 
ترامپ چندی قبل خواستار بایکوت کردن خرید محصولات اپل به همین علت شده بود و با تهدید این شرکت گفته بود اپل را مجبور می کند رایانه ها و دیگر چیزهای لعنتیش را به جای دیگر کشورها در آمریکا بسازد. اپل به علت وجود نیروی کار ارزان تر و همین طور متخصصان بیشتر علوم رایانه در چین در مقایسه با آمریکا بسیاری از تولیداتش را در این کشور آسیایی مونتاژ می کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
17
2
سلام لطفا تیتر را اصلاح کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
22
5
منم موافقم. چطور این ادم را با اقای احمدی نژاد مقایسه می کنید. من منتقد ریس جمهور قبل هستم اما با نظر شما اصلا موافق نیستم
پاسخ ها
tohid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
اتفاقا ما باید کاری کنیم تا ترامپ بشه رییس جمهور اگر مثل احمدی نژاد هست چون احمدی نژاد داشت ایران رو نابود میکرد
پس آمریکا هم با وجود ترامپ نابود میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۰
ما کاری بکنیم ترامپ رییس جمهور بشه؟اونوقت دنیا نمیگه ایران در مسایل داخلی دیگران دخالت کرده؟
ناشناس
| - |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
اتفاقا شباهت های زیادی بین این دو هست .هردو اول حرف می زنند بعد فکر می کنند .هردو اطلاعات عمومی -تاریخی و تخصصی خیلی کمی دارند . هردو متخصص بحران افرینی هستند . ...
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
1
1
واقعا برای شما متاسف هستم این گونه جبهه گیری ها هیچ وقت به نفع مملکت نبوده و نخواهد بود فقط دشمنی و لجاجت را در جامعه افزایش می دهد من فکر می کنم در هر دو جبهه کساتی هستند که دارند از این کارها نون می خورند ولی بدانید که روزی همه در پیشگاه عدل خدا باید پاسخ گوی باشیم
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
2
0
سلام
یعنی وادادگی تا چه حد دوست و دشمن رو این طور قیاس می کنید،
ترامپ و کلینتون و آمریکا دشمنه بفهمید این رو ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
0
2
اگر خدا بخواهد آمریکا بعداز ترامپ مانند ایران بعد از احمدی نژاد شود حتما ترامپ رییس جمهور می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
0
2
دونالد ترامپ ترس داره
دهه شصتی
|
United States of America
|
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۳
0
0
خدایا این یارو ترامپ چقد شبیه احمدی نژاد حرف میزنه.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین