کد خبر: ۳۵۷۲۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳

اقامت بیش از 3 میلیون مسافر در گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اقامت 3 میلیون و 143 هزار و 999 نفر شب در واحدهای اقامتی گیلان گفت: با پایان دور نخست سفرهای نوروزی، دور دوم سفرها با شتاب بیشتری آغاز شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
رضا علیزاده،  در زمینه انگیزه زیاد مسافران ورودی به استان گیلان اظهار کرد: با توجه به پایان دور نخست سفرهای نوروزی همچنان شاهد ورود خیل عظیمی از گردشگران به‌منظور سفر به گیلان هستیم که با توجه به ویژگی‌های منحصر بفرد گردشگری استان، بروز شرایط کنونی دور از انتظار نبوده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان با اعلام این خبر، از رشد 7.49 درصدی اقامت مسافران در واحدهای اقامتی استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و در بازه زمانی 27 اسفند 94 تا پایان 6 فروردین 95 گفت و با اشاره به اقامت 3 میلیون و 143 هزار و 999 نفر شب در واحدهای اقامتی استان افزود: با توجه به استقبال خوب گردشگران از جاذبه‌های تاریخی و ‌فرهنگی گیلان، حضور پرشوری را در موزه‌های استان شاهد بودیم که براساس آمار بدست آمده تعداد 195هزار و 400 نفر از این مجموعه‌ها بازدید بعمل آوردند.

وی افزود: 571 مسافر خارجی نیز در مدت اعلام شده در مراکز اقامتی گیلان اقامت کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان در ادامه خاطرنشان کرد: طبق آمار، بیش از 565 هزار خودرو در مدت یاد شده وارد گیلان شده است.

علیزاده ادامه داد: در میان رتبه‌بندی بازدید از موزه‌ها نیز، مجموعه قلعه رودخان با 167 هزار و 391 نفر بازدید، موزه میراث روستایی با 14هزار و 428 نفر بازدید هم‌چنین موزه نظامی انزلی نیز با 5 هزار و 572 نفر بازدید به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم بیشتر بازدید از موزه‌های استان را در مدت یاد شده به خود اختصاص دادند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان یادآور شد: شهرک تاریخی ماسوله نیز با استقبال مطلوب مهمانان نورورزی، بیش از 75 هزار و 800 نفر بازدیدکننده داشته است.

علیزاده همچنین روند بازرسی های نظارتی خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده 993 مورد بازدید از اماکن پذیرایی و اقامتی و خدمات گردشگری استان بعمل آمده که در این راستا 60 مورد تذکر و 7 مورد اخطار کتبی به ثبت رسیده است.

به گزارش ایسنا، نوروز امسال، خانه شوکتی و نیز عون بن علی به‌عنوان دو مجموعه جدید در شهرک تاریخی ماسوله به لیست موزه‌ها اضافه شد که بر این اساس تعداد موزه‌های گیلان به عدد 9 رسید. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین